بازی با مدعیان در راه است

جنگ فولاد و نفت برای سهمیه احتمالی

وقتی نیمی از فینال جام حذفی، مدعی قهرمانی لیگ برتر هم باشند به صورت طبیعی عنوان چهارمی لیگ برتر هم دارای ویژگی و اعتبار مضاعفی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۸۷۴۵
جنگ فولاد و نفت برای سهمیه احتمالی
طبق آئین نامه و قوانین موجود در فوتبال ایران، در صورتی که قهرمان جام حذفی به یکی از 3 عنوان اول تا سوم لیگ برتر هم دست پیدا کند، تیم چهارم جدول رده بندی لیگ به عنوان سهمیه چهارم ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا معرفی می شود. در حال حاضر نه قهرمان و نایب قهرمان لیگ مشخص شده اند و نه تکلیف جام حذفی به صورت کامل روشن شده و به همین دلیل فعلا عنوان چهارمی لیگ برتر جدا از ارزش اعتباری خود، صاحب ویژگی راهیابی احتمالی به آسیاست چون یک پای فینال جام حذفی از بین استقلال و سپاهان خواهد بود. هرکدام از این دو تیم جدا از حضور در کورس قهرمانی، به دلیل امتیازاتی که تا به حال در لیگ کسب کرده اند، به احتمال قریب به یقین در رده های اول تا سوم لیگ جای خواهند گرفت تا سهمیه لیگ آسیا را کسب کنند و در صورت قهرمانی هرکدام از آنها در جام حذفی، تیم چهارم لیگ به آسیا راه پیدا خواهد کرد.
به نوشته سایت گل با فرض این که 3 تیم استقلال، سپاهان و تراکتورسازی رده های اول تا سوم را در اختیار خواهند داشت و با توجه به باخت دیروز پرسپولیس برابر راه آهن در حال حاضر جنگ چهارم شدن بین دو تیم فولاد و نفت تهران است. البته به دلیل فاصله 3 امتیازی تراکتور و فولاد در جدول شاید فولاد بتواند به رده سوم یا حتی دوم هم برسد ولی در شرایط فعلی پیش بینی می شود که جنگ چهارم شدن بین فولاد 52 و نفت 47 امتیازی باشد. سری به 5 بازی باقیمانده دوتیم می زنیم تا بیشتر در فضای رقابتی آنها قرار بگیریم؛
هفته 30 : فجرسپاسی - فولاد /// نفت - استقلال
هفته 31: فولاد - صبای قم /// سپاهان - نفت
هفته 32: تراکتورسازی - فولاد /// نفت - داماش
هفته 33: فولاد - استقلال /// سایپا - نفت
هفته 34: نفت تهران - فولاد خوزستان
-----
جالب است هر یک از این دو تیم در بازی های باقیمانده خود باید با 2 تیم از مدعیلن قهرمانی بازی کنند و درعین حال هفته آخر هم با یکدیگر در تهران روبرو خواهند شد؛ اگر تا قبل از هفته پایانی نفت بتواند فاصله 5 امتیازی خود با فولاد را حداقل به 2 امتیاز کاهش دهد یا حتی از این تیم سبقت بگیرد(این مورد دوم کاری بسیار دشوار به نظر می رسد) بازی هفته پایانی می تواند ارزش افزون تری پیدا کند، منوط به این که تا آن روز تکلیف قهرمان جام حذفی و قهرمانی یکی از دو تیم استقلال یا سپاهان مشخص شده باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها