حمله دوباره قلعه نویی به منتقدان و کارشناسان

امیر قلعه نویی در تازه‌ترین اظهار نظر خود نسبت به واکنش جامعه رسانه‌ای و نیز کارشناسان فوتبال به عملکرد محتاطانه وی در بازی با پرسپولیس، برخی ها را متهم به اجنبی‌پرستی و بی ‌وجدانی کرد!
کد خبر: ۵۳۶۲۸۴
حمله دوباره قلعه نویی به منتقدان و کارشناسان

امیر قلعه نویی در تازه‌ترین اظهار نظر خود نسبت به واکنش جامعه رسانه‌ای و نیز کارشناسان فوتبال به عملکرد محتاطانه وی در بازی با پرسپولیس، برخی ها را متهم به اجنبی‌پرستی و بی ‌وجدانی کرد!
سرمربی آبی ها که در همان نشست خبری پایان بازی با پرسپولیس در پاسخ به سئوال خبرنگار جام جم از پاسخ دادن به دلیل احتیاط بیش از حد خود در  شهرآوردها طفره رفته و  با رد این ادعا گفته بود؛ پرسپولیسی ها هم مقابل آنها هیچ موقعیتی نداشتند!  دیروز با ادبیاتی دیگر  پاسخ این سئوال خبرنگار  ایسنا را داد و گفت: این که برخی از دوستان می‌آیند و انتقاد می‌کنند و به طور کل همه چیز را زیر سوال می‌برند برایم جای تعجب است. تیم قلعه‌نویی چند سال است که در داربی‌ها نباخته و حالا ما با این مساوی به صدر جدول رسیده‌ایم. نمی‌دانم وقتی به صدر آمده‌ایم، چگونه این حرف‌ها را می‌زنند. پرسپولیس در دو برهه زمانی و در دقایق 64 و 65 و همین طور سه دقیقه آخر آن هم به خاطر بچگی یکی از بازیکنان‌مان فشاری ایجاد کرد که با تعویض‌های انجام شده توانستیم جلوی فشارهای پرسپولیس را بگیریم.
او در پاسخ به این سئوال که می‌گویند امیر قلعه‌نویی در شهرآوردها به فکر حفظ رکوردش است، گفت:  اصلا چنین چیزی نیست. مگر قبلا رفت و برگشت پرسپولیس را نبردیم؟ کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند که هیچ وقت به دنبال رکورد نبودم و بیشتر به دنبال بازی زیبا بود‌ه‌ام. البته امیر قلعه‌نویی هر نتیجه‌ای که بگیرد دشمنان قسم خورده اش و قلم‌های اجنبی، کار خودشان را بلدند و می‌دانند که چه چیزی را بگویند. طبیعی است که آنها از عملکرد قلعه‌نویی ناراحت باشند. ما حتی قهرمان هم بشویم آنها به این کارشان ادامه می‌دهند.
وی افزود: متاسفانه بعضی از کارشناسان هم که حب و بغض در صحبت‌هایشان مشخص است، واقعیت را طور دیگری نشان دادند. آدم برای این‌ها تاسف می‌خورد که بدون کار کارشناسی حرف می‌زنند. آنها چرا نمی‌آیند در مورد سرعت بازی، بازی درگیرانه دو تیم و پاس‌های ردوبدل شده صحبت کنند. هم آقای گل‌محمدی و هم من با تمام ابزار هجومی تیم‌ها را به زمین فرستادیم و مترصد پیروزی در داربی بودیم. نمی‌دانم که چرا دوستان این طور صحبت می‌کنند. متاسفم که برخی از کارشناسان هم دارند خودشان را به اجنبی‌ها می‌فروشند!
قلعه نویی خطاب به کارشناسانی که سطح کیفی شهرآورد را همچون سطح کیفی لیگ پائین می دانند گفت: برایم جالب است که همین آقایان درباره ضعف گلزنی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی سکوت کردند، اما با دروازه‌بان تیم ملی که بیشترین نقش را در بسته ماندن دروازه‌ تیم ملی داشته این طور برخورد می‌کنند. آنها زیر پرچم اجنبی هستند. اصلا استقلال و پرسپولیس بد. چرا کل فوتبال ایران را زیر سوال می‌برید؟ مگر لیگ ایران فقط از استقلال و پرسپولیس تشکیل شده که ضعف تیم ملی را فقط به این دو تیم محدود می‌کنید. وقتی مربی ایرانی بالای سر تیم ملی است، آقایان به اصطلاح کارشناس مناظره می‌گذارند و سه نفری به او حمله می‌کنند، اما به مربی خارجی هیچ کاری ندارند و می‌گویند چون لیگ به گفته آنها ضعیف است، تیم ملی هم خروجی‌اش چیزی می‌شود که می‌بینید. من این آقایان را خوب می‌شناسم. آنها اجنبی پرست هستند. مگر فوتبال ایران تنها به چند تیم محدود می‌شود. اگر واقعا بازیکنان استقلال و پرسپولیس ضعیف‌اند بروند سراغ چهارصد بازیکنی که دارند در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند. حتما باخت به لبنان و ازبکستان هم به خاطر داربی بوده است؟! کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند وجدان ندارند، چرا که اگر با وجدان بودند یک بار مقابل تعطیلی‌های لیگ موضع می‌گرفتند.
البته این اولین باری نیست که امیر قلعه نویی از این ادبیات در واکنش به انتقادات استفاده می کند. هنوز خیلی‌ها فراموش نکرده‌اند که این مربی سه سال پیش و  در آن نشست خبری معروف بعد از شهرآورد، یکی از نوچه‌های خودش را به سراغ یک خبرنگار فرستاد تا او را ساکت کند!
او همواره در مورد مخالفان و منتقدانش به تندی سخن گفته است. حال این مخالف امیر حاج رضایی باشد یا یک خبرنگار که قصد دارد رسالت خبری‌اش را به درستی انجام دهد. واعظ آشتیانی باشد یا فتح‌الله‌زاده. پرویز مظلومی باشد یا افشین قطبی!
قلعه نویی به خاطر همین ادبیات زشت سال گذشته نیز  با شکایت 60 خبرنگار تبریزی روبرو شد. این جمله سرمربی وقت تراکتورسازی که؛ وقتی کسی قلم دستش می‌گیرد و بد قلم می‌زند باید روی نطفه و لقمه‌اش شک کرد! هرچند فقط پنج میلیون تومان جریمه نقدی برای این مربی به همراه داشت اما بخشی از ارزش های اخلاقی این مربی فوتبال بلد را زیر سئوال برد.
مجادله لفظی او با یکی از داوران، زمانی که در تبریز بود و همینطور این اتهام که رئیس سازمان صداوسیما در زمان تصدی پست سرمربیگری تیم ملی، دستور حمله به او را صادر  کرده بود، از  دیگر  مصادیق بی اخلاقی این مربی است. قطعا انتظارها از  مردی که به لحاظ آماری موفق ترین سرمربی تاریخ رقابتهای باشگاهی ایران است، به مراتب بیشتر از اینهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها