لیگ برتر نه، لیگ غریب و پرحاشیه

فوتبال یا والیبال؛ حالا کدام باید الگو باشد؟

لیگ والیبال در غربت برگزار می‌شود، چون ولاسکو که در ایران حضور ندارد، داورزنی هم معمولاً سرش به کارهای کلان‌تر گرم است.
کد خبر: ۵۳۵۳۸۶
فوتبال یا والیبال؛ حالا کدام باید الگو باشد؟

لیگ برتر والیبال در حالی به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود که هر هفته شاهد یک درگیری در مسابقات این رشته هستیم.

دیدار تیم‌های سایپا و کاله آمل در هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با برتری 3 بر 2 آملی‌ها در کرج خاتمه پیدا کرد؛ تیم کاله در این بازی موفق شد با امتیازهای 25 - 17 ، 17- 25 ، 25 – 22 و17 – 25 و 21 – 19 سایپا را مغلوب کند. اما این هفته از رقابت‌ها لیگ برتر هم مانند چند هفته گذشته شاهد دعوا و حاشیه‌های عجیبی توجهی بود.

* درگیری تماشاگران و بازیکنان کاله با نیروی انتظامی!

در جریان بازی این دو تیم هواداران پرشور و متعصب حاضر در سالن کری‌خوانی‌های فراوانی با هم داشتند؛ در پایان مسابقه و با پیروزی آملی‌ها تماشاگران منتسب به این تیم با نیروی انتظامی درگیری فیزیکی شدیدی پیدا کردند، اما این پایان ماجرا نبود، چراکه در اقدامی عجیب و به دور از اخلاق حرفه‌ای چند تن از بازیکنان کاله از جمله محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی و رضا قرا که شاهد درگیری بودند به جمع هواداران رفتند و با بالا رفتن از سکوی هواداران وارد درگیری با نیروی انتظامی شدند!

* تنبیه هم برای الگوهای اخلاقی کارساز نیود!

شاید کمتر از دو هفته از جلسه کمیته انضباطی و حضور محمد موسوی در آن نگذشته باشد که بازهم این بازیکن وارد حاشیه شد؛ از طرفی از صحبت‌های ولاسکو که گفته بود بازیکنان لیگ باید ملی‌پوشان را الگوی اخلاقی خود قرار دهند هم مدت زیادی نگذشته است که روز گذشته شاهد بودیم چند نفر از این ملی‌پوشان با نیروی انتظامی درگیر شدند؛ اگر قرار باشد این بازیکنان الگو باشند هر هفته باید مسابقات والیبال در فضایی کاملاً امنیتی برگزار شود تا شاهد چنین درگیری‌هایی نباشیم.

تمام اهالی والیبال این رشته را رشته‌ای دانشگاهی و خانوادگی می‌دانند و توقع دارند بانوان هم برای تماشای والیبال به سالن بیایند، اما با این روندی که در هفته‌های اخیر در سالن‌ها شاهد هستیم چگونه توقع دارند بانوان با آرامش و امنیت مسابقات را از نزدیک تماشا کنند؟

* لیگ برتر نه؛ لیگ غریب و پرحاشیه والیبال!

پس از مسابقه تیم‌های والیبال سایپا و کاله با منوچهر پورحسن تماس گرفتیم تا نظرش را بدانیم، اما وی گفت: خبری از این موضوع ندارم و فقط می‌دانم که حاتمی در آن بازی ناظر بود. باید منتظر باشیم و ببینیم که وی چه گزارشی برای سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال می‌کند.

وی که مسئولیت ریاست سازمان لیگ فدراسیون والیبال را بر عهده دارد در پاسخ به این سوال که خودش کدام بازی هفته پانزدهم را از نزدیک تماشا کرده و در سالن مسابقه حضور داشته است، تصریح کرد: من معمولاً به سالن‌های مسابقه نمی‌روم و بازی‌ها را از طریق تلویزیون تماشا می‌کنم!

لیگ والیبال در غربت برگزار می‌شود، چون ولاسکو که در ایران حضور ندارد، داورزنی هم معمولاً سرش به کارهای کلان‌تر گرم است؛ رئیس سازمان لیگ هم که رقابت‌ها را از خانه تماشا می‌کند و تنها داوران و ناظران هستند که آن هم از سر اجبار به سالن‌ها می‌آیند تا مسابفات فقط برگزار شوند و لیگ زودتر تمام شود. با این اوصاف بهتر است نام لیگ برتر والیبال به «لیگ غریب و پرحاشیه والیبال» تبدیل شود!

* فوتبال یا والیبال؛ حالا کدام باید الگو باشد؟

شاهد هستیم که همه به فوتبال ایراد می‌گیرند و از حاشیه‌های تماشاگران این رشته یاد می‌کنند، اما بد نیست به حافظه کوتاه مدت خود مراجعه کنند تا یادشان بیاید در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و گهر در شهر دورود چه اتفاقی رخ داد؛ جایی که همه فکر می‌کردند حاشیه‌ها و درگیری‌های زیادی به همراه خواهد داشت، اتفاقی رخ نداد و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد.

حتی تماشاگران دورودی که تیمشان نتیجه را هم واگذار کرده بود به گونه‌ای رفتار کردند که تمامی اهالی فوتبال را از گمانه‌زنی‌های پیش از بازی خود شرمنده کردند، اما جالب است هواداران تیم والیبال کاله آمل که در دیداری حساس موفق شده بودند سایپا را از پیش روبردارند با نیروی انتظامی درگیر شدند.

همه توقع داشتند فوتبال جا پای رشته‌هایی مانند والیبال بگذارد و مسابقاتش در آرامش برگزار شود، اما حالا که رگه هایی از رفتارهای خوب در سکوهای تماشاگران فوتبال دیده می شود، اوضاع در والیبال برعکس شده است.

* مسئولانی که در موفقیت‌ها نفر اول هستند و در حاشیه‌ها جلسه دارند!

این روز‌ها همیشه مسئولان فدراسیون والیبال با صحبت از لیگ جهانی و پیشرفت والیبال ایران سعی می‌کنند جایگاه خود را مستحکم‌تر کنند و خود را عامل اصلی این موفقیت بدانند، اما بد نیست در مواقعی که این رشته وارد حاشیه می‌شود هم جوابگو باشند تا همه توضیحات و برنامه‌های آنها را برای این حاشیه‌ها بشنوند.

اتفاقات دیدار تیم‌های والیبال سایپا و کاله در حالی رخ داد که این هفته‌ها مسئولان فدراسیون والیبال تمام راه‌ها از جمله تصویب قوانین جدید، تشویق میزبانان با اخلاق و تنبیه متخلفان را در دستور کار خود قرار داده بودند. حال اینکه کجای کار ایراد داشته است را مسئولانی باید پاسخ دهند که همیشه در موفقیت‌ها نفر اول هستند و در هنگام بروز چنین حواشی جلسه دارند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها