استقلال در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر پیروزی نسبتا آسانی مقابل استیل‌آذین گهر دورود به دست آورد تا با آرامش خاطر به پیشواز تعطیلات 17 روزه لیگ برود.
کد خبر: ۵۱۵۴۱۱

در شرایطی که استقلالی‌ها اعتقاد دارند روند رو به رشدی را در پیش گرفته و هفته به هفته بهتر می‌شوند، دیدار حساس تیم ملی با ازبکستان دوباره وقفه‌ای در لیگ به وجود آورد تا این روند روبه رشد در همین هفته متوقف شود.

کادر فنی استقلال شاید بیش از همه نگران وقفه 17 روزه لیگ است. امیر قلعه‌نویی و دستیارانش مسلما برای جلوگیری از لطمات احتمالی این تعطیلی برنامه دارند.

مجید صالح دستیار قلعه‌نویی هم نگران متوقف شدن روند رو به رشد استقلال به خاطر این تعطیلات است. ماحصل گفت‌وگوی جام جام با مربی آبی‌های پایتخت را در زیر می‌خوانید.

روند استقلال در لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در این مدت از موانع زیادی گذشتیم، از مشکلات مالی گرفته تا آماده نبودن بازیکنان که بارها درباره‌اش صحبت کردیم. غیبت جانواریو و توزی برای ما مشکل‌ساز شد، نکونام دیر به شرایط ایده‌آل آمادگی رسید، اما با گذشت چند هفته هماهنگی خاصی در تیم به وجود آمد. البته هنوز مشکلاتی در زمینه‌های مختلف داریم که امیدواریم طی هفته‌های آینده رفع شود. ما در سایه صبر و استقامت به وضع خوبی رسیدیم، البته هنوز کار بسیار سختی داریم وباید برای حفظ این روند رو به رشد تلاش کنیم.

برای این‌که رقیبانتان را بشناسید فقط به رتبه‌های بالای جدول نگاه می‌کنید یا این‌که شرایط تیم‌های دیگر را هم در نظر می‌گیرید؟

باید دید کدام تیم‌ها واقعا رقیب ما هستند و کدام تیم‌ها برای ما مشکل درست می‌کنند. اگر بخواهیم به صورت کلی به همه چیز نگاه کنیم باید هر 17 تیم را رقیب خود بدانیم. تیم‌هایی مانند تراکتورسازی، سپاهان و حتی نفت تهران رقیبان اصلی ما هستند و از طرفی تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند واقعا مشکل‌سازند.

در حال حاضر فاصله زیادی بین تیم‌های اول تا هشتم جدول وجود ندارد و تفاضل گل، معیار اصلی مشخص شدن جایگاه تیم هاست. در ادامه لیگ یک غفلت کوچک ممکن است همه زحمات ما را برای رسیدن به قهرمانی نابود کند.

از این‌که مثل دو فصل گذشته قهرمانی در هفته‌های آخر از دست استقلال خارج شود، نمی‌ترسید؟

بله، ما از همین الان ترس و واهمه داریم. شاید یکی از برتری‌های استقلال در مقایسه با دیگر مدعیان این باشد که اتفاقات دو فصل گذشته باعث شده مجموعه تیم تجربه بیشتری داشته باشد. ما باید از این تجربه به بهترین شکل استفاده کنیم.

به نظر می‌آید یکی از مهم‌ترین مشکلات استقلال بحران مالی موجود باشد. این بحران چقدر در عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشت؟

در روحیه بازیکنان بی‌تاثیر نبود اما تاثیری بر عملکرد فنی آنها نداشت. بازیکنان استقلال حرفه‌ای‌تر از آن هستند که به خاطر مشکلات مالی قافیه را ببازند. روحیه بالای آنها در طول 14 هفته‌ای که سپری شد ستودنی بود.

پیوستن عماد محمدرضا به باشگاه استقلال چقدر مثمر ثمر خواهد بود؟

تغییراتی از این دست نتایج مثبتی به همراه دارد، ما توزی را به احتمال زیاد دیگر به همراه نخواهیم داشت و زندی را نیز از دست دادیم. به همین دلیل سعی داریم جایگزینان مناسبی برای آنها پیدا کنیم تا روند رو به رشد خود را حفظ کنیم. حضور عماد رضا در استقلال یکی از همین جایگزینان است.

تکلیف جانواریو بالاخره مشخص شد؟

او هم به تیم ما اضافه می‌شود تا خیالمان راحت‌تر شود.

و نکونام تا چه اندازه مطابق انتظارات کادر فنی ظاهر شد؟

جواد بازیکن بسیار بزرگی است و شکی در آن نیست. او نعمت بسیار بزرگی برای هر تیمی محسوب می‌شود. زمانی که نکونام به ما ملحق شد کاملا ناآماده بود اما کم‌کم آماده شد و در بازی تیم ملی با کره جنوبی به اوج رسید. او فوق‌العاده است و حرفه‌ای بودنش خیلی به چشم می‌آید. او با وجود این‌که هفت سال در فوتبال اروپا بازی کرده اما هنوز هم به دنبال پیشرفت است.

از کدام پست بیشتر رضایت دارید؟

ما از سازمان دفاعی تیم راضی هستیم. دریافت تنها هفت گل در 13 بازی نشان می‌دهد دفاع ما تا چه اندازه عالی بوده. البته این آمار قابل توجه فقط به مدافعان و دروازه‌بان برنمی‌گردد و به کل تیم مربوط می‌شود، اما به هر حال مدافعان نقش بیشتری دارند.

و نگرانی شما به کدام پست مربوط می‌شود؟

تیم‌های قلعه نویی در هفته‌های ابتدایی گل‌های زیادی می‌زنند و آمار این ادعا را ثابت می‌کند. اما برخلاف این وضع، خط حمله استقلال در این فصل و در هفته‌های ابتدایی چندان موفق به گلزنی نشد تا این مشکل دغدغه او و همه ما شود. ما از خط حمله رضایت نداریم.

هیلدا حسینی‌خواه - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها