گفت‌وگو با غلامحسین پیروانی، مربی فوتبال

اشعار مذهبی درباره ائمه می‌خوانم

فقط ادعا می‌کنیم حرفه‌ای هستیم

پیروانی: مسوولان لیگ سختگیر باشند

غلامحسین پیروانی ، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت‌آبادان ، سختگیری مسوولان برگزاری لیگ را تنها چاره بهبود کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران دانست.
کد خبر: ۴۰۸۰۸۰

پیروانی در مورد نقطه‌ضعف‌های لیگ دهم حرفه‌ای فوتبال ایران و راهکارهایی که به منظور بهبود لیگ یازدهم باید به کار بسته شود، گفت: وضعیت لیگ فوتبال ما کاملا روشن است و سوزوکی، ناظر ژاپنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود خیلی بهتر از من آنها را تشریح کرد. واقعیت این است که ما با رسیدن به شرایط واقعی فوتبال حرفه‌ای فاصله بسیار زیادی داریم و باید در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و تجهیز زمین مناسب فوتبال، نور، قوانین، جایگاه‌های تماشاچیان، خبرنگاران، محل استقرار بازیکنان، مبادی ورودی و خروجی، محل‌های تمرینی و بسیاری موارد دیگر کارهای بسیار زیادی انجام دهیم تا تنها اسم فوتبال حرفه‌ای را یدک نکشیم. جای تاسف و تعمق است که هنوز استقلال و پرسپولیس هم دارای زمین اختصاصی نیستند. فکر می‌کنم تنها راه پیشرفت‌مان اعمال سختگیری‌ها باشد تا سال به سال بهتر شویم.

سرمربی تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو ادامه داد: زمین مسابقه فوتبال در لیگ حرفه‌ای باید مثل مخمل صاف،‌ یکدست و مساعد باشد در حالی که قریب به اتفاق زمین‌های فوتبال ما ایراد دارند و فاقد این ویژگی هستند، طوری که تیم‌های ما فقط در ورزشگاه آزادی می‌توانند بازی معمولی خود را با گردش درآوردن توپ در میدان نشان دهند. در حالی‌که در دیگر ورزشگاه‌ها به دلیل غیرمسطح بودن زمین‌ها امکان بازی منظم و سازمان‌یافته وجود ندارد و ما مربیان مرتبا به بازیکنان‌‌مان گوشزد می‌کنیم به زیر توپ بزنند و آن را در حداقل زمان دور کنند تا به دلیل ناهمواری زمین، توپ لو نرود و در اختیار حریف قرار نگیرد.

مربی 56 ساله صنعت نفت‌آبادان با توجه به در پیش بودن شروع تمرین‌های تیمش گفت: امسال قصد نداریم حریفی ساده و بی‌دست و پایی برای دیگر تیم‌های لیگ برتر باشیم، بلکه با جذب 4 تا 5 بازیکن شاخص می‌خواهیم زنگ خطر را برای دیگران به صدا درآوریم و نفت را به تیمی محکم و گزنده تبدیل کنیم. به هر حال برای این که لیگ ما جنبه رقابتی مناسبی به خود بگیرد باید بودجه‌های متعادلی در اختیار باشگاه‌ها قرار داشته باشد.

مجید عباسقلی
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها