چرا مدعیان لیگ برتر فوتبال ایران ضعیف شده‎اند؟

صدرِ تب‎دار

نگاهی به هفته پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران ؛

حمله به جام هجدهم

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران فردا پنج شنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد و به این ترتیب پرونده لیگ هجدهم هم بسته می‎شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۹
حمله به جام هجدهم

به گزارش جام جم آنلاین ، بر خلاف فصل های گذشته قهرمان قرار است در هفته پایانی مشخص شود و جام را بگیرد. در واقع اتفاقات هفته های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران آنقدر به هم گره خورد که کار به هفته آخر کشید. مدعیان یکی پس از دیگری برای یکدیگر فرصت قهرمانی فراهم کردند اما از این فرصت ها استفاده نشد.

اکنون پرسپولیس با 58 امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان هم با 55 امتیاز دوم است. تیم استقلال هم با 54 امتیاز در رتبه سوم جدول به سر می برد و پدیده 53 امتیازی هم در رده چهارم قرار گرفته، تراکتورسازی نیز با 51 امتیاز پنجم است.

در هفته پایانی شرایط تیم ها متفاوت است. دو تیم برای قهرمانی به میدان می‎روند و سه تیم برای سهمیه آسیایی تلاش می کنند. دو تیم نیز برای فرار از سقوط می‎جنگند. بقیه تیم ها هم صرفا برای ارتقای یک پله ای و وداعی آبرومند با لیگ هجدهم به میدان می روند.

با هم دیدارهای هفته پایانی را مرور می کنیم، دیدارهایی که همگی از ساعت 21:30 آغاز خواهد شد.

استقلال تهران – سپیدرود رشت

استقلال و سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. شاگردان فرهاد مجیدی که هفته گذشته شانس قهرمان شدن خود را به صفر رساندند با پیروزی در این دیدار می توانند حداقل به مقام نایب قهرمانی لیگ دست یابند به این شرط که سپاهان ببازد. از سویی سپیدرود آخرین تلاش خود را برای بقا انجام می دهد. شکست این تیم به معنای سقوط قطعی است اما برد برابر استقلال به شرطی آنها در لیگ نگه می دارد که نفت مسجدسلیمان ، دیگر تیم فانوس به دست ، ببازد آنگاه سپیدرود جای این تیم را در رده چهاردهم می گیرد و از سقوط نجات پیدا می کند.

در این دیدار فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها به دلیل اخراج در مسابقه قبلی اجازه نشستن روی نیمکت تیم تحت هدایتش را ندارد. از سویی گفته می شود این مسابقه به نوعی دیدار خداحافظی خسرو حیدری با استقلال است.

ماشین سازی تبریز – پدیده شهر خودرو

ماشین سازی هم اکنون با 29 امتیاز رتبه سیزدهم جدول را در اختیار دارد و پدیده شهر خودرو هم با 53 امتیاز چهارم است و به شدت برای حفظ سهمیه آسیایی تلاش می کند. ماشین سازان با برتری در این دیدار نهایتا یک پله صعود کنند اما در نظر گرفته احتمالات برای پدیده گسترده تر است. در صورتی که سپاهان و استقلال مقابل حریفانشان شکست بخورند شاگردان یحیی شاید نایب قهرمان لیگ شوند! از سویی شکست در این دیدار برای آنها و برد تراکتور به معنای نقش بر آب شدن رویایی آسیایی شدن پدیده است. البته پدیده زرنگ تر از این حرف ها به نظر می رسد که بخواهد در لحظه آخر سهمیه آسیایی را از دست بدهد.

سایپا – صنعت نفت آبادان

جدال دو تیم رده هفتمی (سایپا) و رده دهمی (صنعت نفت آبادان ) در شرایطی که همه نگاه ها به قهرمان است شاید چندان جذاب نباشد. هر یک از این دو تیم در صورت برتری احتمالا شانس این را خواهند داشت که یک پله صعود کنند.

نفت مسجد سلیمان – ذوب آهن

شیشه عمر نفتی ها در لیگ برتر در دست تیمی است که در هفته های اخیر به هیچ تیمی رحم نکرده است، چه در آسیا و چه در ایران. نفت مسجد سلیمان هم اکنون هم اکنون با 21 امتیاز چهاردهم است. اگر این تیم مقابل ذوب آهن ببازد و در مقابل سپیدرود موفق به شکست استقلال شود (که بسیار بعید است) آنگاه نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته یک سقوط می کند.

ذوب آهن اما می خواهد لیگ را بسیار خوب تمام کند بنابراین با تمام وجود برای یک پیروزی دیگر می جنگند.

سپاهان اصفهان-استقلال خوزستان

تقابل شاگردان امیر قلعه نویی با تیم سقوط کرده استقلال تقابلی است که می تواند یک رویای بسیار شیرین را عملی کند اما به شرط اینکه تیم قلعه نویی به پیروزی برسد و از سویی پرسپولیس هم مقابل پارس جنوبی جم ببازد. شاید استقلال خوزستان در این دیدار انگیزه ای نداشته باشد اما سپاهان برای رویای قهرمانی هر چه دارد رو می کند.

نساجی مازندران-پیکان تهران

نساجی یازدهم لیگ است و پیکان نهم بنابراین باز هم با یک بازی دیگر روبرو هستیم که چندان در هفته پایانی جذاب به نظر نمی آید.

از آنجایی که در هفته پایانی همه برای نتایج آبرومند می جنگند هر دو تیم می‎خواهند با برتری در این مسابقه یک پله صعود کنند که البته این مهم به نتایج دیگر تیم ها هم بستگی دارد.

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز

دیدار تیم های فولاد خوزستان و تراکتورسازی از دیگر دیدارهای بسیار حساس هفته پایانی قلمداد می شود. این آخرین شانس تبریزی ها برای آسیایی شدن است. آنها هم اکنون با 51 امتیاز و دو امتیاز کمتر نسبت به پدیده تیم پنجم لیگ محسوب می شوند. آنها باید فولاد را ببرند و به این امیدوار باشند که پدیده هم مقابل ماشین سازی شکست بخورد.

اما تیم افشین قطبی یعنی فولاد خوزستان هم می خواهد مثل سایر تیم های لیگ برتر وداعی خوب با لیگ هجدهم داشته باشد. این تیم هم اکنون هشتم است و با یک برد احتمالا به رده هفتم برسد.

پارس جنوبی جم – پرسپولیس

و اما حساس ترین دیدار هفته پایانی. پرسپولیس 58 امتیازی و صدرنشین برای اینکه به مقام قهرمانی این فصل دست یابد فقط یک امتیاز دیگر می خواهد. آنها در خانه تیم پارس جنوبی جم به میدان می روند و کار سختی دارند اما به شدت در پی کسب عنوان قهرمانی هستند، چیزی که اگر اتفاق بیفتد در واقع به معنای سومین قهرمانی پیاپی سرخ ها در لیگ خواهد بود. نباید فراموش کرد که سرخ ها بیش از یک ماه است که در هیچ مسابقه ای به پیروزی نرسیده اند اما اما حساب این دیدار برای آنها جداگانه است و شاگردان برانکو تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا قهرمان این فصل لقب بگیرند.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها