جدیدترین رنکینگ فیفا اعلام شد

صعود ۵ پله ای شاگردان کی‌ روش

در فرمول جدیدی که فیفا از امروز در اعلام رده‌بندی ماهیانه به کار برد، دیدار‌های دوستانه اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۸۰
فرمول جدید فیفا برای اعلام رده‌بندی تیم‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، تیم ملی کشورمان در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان که امروز (پنجشنبه) از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شد، با پنج پله صعود در رده سی‌ودوم جهان و اول آسیا ایستاد. این اولین رده‌بندی فیفا بر اساس فرمول جدید محاسبه امتیاز تیم‌ها است.

بر اساس فرمول جدید، امتیاز تیم‌ها بر اساس فاکتور‌هایی همچون اهمیت بازی‌های دوستانه و اهمیت برگزاری بازی‌ها در مراحل حذفی تورنمنت‌های مختلف سنجیده خواهد شد، برای مثال بازی‌های مراحل حذفی به مراتب مهمتر از بازی‌های مراحل گروهی است و دیدار فینال هم قطعاً به لحاظ امتیازی برتر از امتیاز بازی‌های مراحل حذفی خواهد بود.

در بازی‌هایی که به ضربات پنالتی کشیده می‌شود، تیمی که بازنده می‌شود نیمی از امتیاز برنده یک بازی معمول را می‌گیرد و تیم برنده نیز سه‌چهارم امتیاز برنده یک بازی معمول را از آن خود می‌کند. تیم‌ها در صورت شکست یا پیروزی مقابل تیم‌های ضعیف‌تر در ضربات پنالتیِ مراحل حذفی تورنمنت‌های مختلف، امتیاز منفی نمی‌گیرند.با فرمول جدید احتمال تغییر جایگاه تیم‌ها در رده‌بندی‌های پیش‌روی فیفا در کنفدراسیون‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند و به نوعی انعطاف‌پذیرتر می‌شود.با فرمول جدید فیفا در اعلام رده‌بندی، انتخاب حریفان ایران در بازی‌های دوستانه هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند که باید به این موضوع توجه شود و با این شرایط باید دید سقوط در انتظار تیم ملی است یا صعود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها