مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛

قهرمانی ایران در خاک آمریکا

تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان مردان ایران با کسب ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۶ برنز، برای نخستین بار قهرمان رقابت‌های جهانی شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۱۰
قهرمانی ایران در خاک آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ موفق شد عنوان نخست تیمی را به دست آورد. ایران در این رقابت‌ها با هشت وزنه‌بردار شرکت کرده بود که در نهایت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

تیم ملی ایران برای قهرمانی به ۹۰ امتیاز احتیاج داشت که با ماندن علی‌حسینی و بهداد سلیمی در جدول مسابقات قهرمانی اش مسجل شد.

در نهایت هم با ۵۰۹ امتیاز و کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۶ برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.

در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است و در روز هشتم پایانی این رقابت ها، بامداد امروز (چهارشنبه) بهداد سلیمی و سعید علی حسینی، نمایندگان کشورمان در دسته 105+ کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، ازبکستان، برزیل و گرجستان رفتند که به 5 مدال نقره و برنز دست یافتند.

حرکت یک‌ضرب:

بهداد سلیمی، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 205 کیلویی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 211 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه 216 کیلویی ناکام بود، اما مدال نقره این حرکت را از آن خود کرد.

سعید علی حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته که بعد از 8 سال دوری به عرصه رقابت ها بازگشته بود، در نخستین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه 203 کیلویی نشد. وی در دومین حرکت نیز در مهار این وزنه ناکام بود تا در آستانه حذف از مسابقات قرار بگیرد، اما علی حسینی در حرکت سوم این وزنه بالای سر بُرد تا در جدول رقابت ها باقی بماند. علی حسینی با این وزنه به مدال برنز دست یافت.

لاشا تالاخادزه قهرمان جهان و المپیک از گرجستان با مهار وزنه 220 کیلوگرمی در سومین حرکت یک ضرب ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم ارتقا داد.

حرکت دوضرب:

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 241 کیلویی را درخواست کرد که موفق به مهار آن هم شد، اما بعد از تایید داوران، هیات ژوری وارد شور شد و این حرکت را قبول نکردند تا اتفاقی که برای این وزنه بردار در المپیک رخ داد تکرار شود. وی در دومین حرکت وزنه را یک کیلوگرم افزایش داد و موفق به مهار وزنه 242 کیلویی شد. سلیمی در سومین تلاش نیز وزنه 252 کیلوگرمی را ثبت کرد و در حالی که 3 چراغ سفید از داوران گرفته بود بار دیگر هیأت ژوری این وزنه را قبول نکرد تا از کسب مدال دوضرب بازماند و به عنوانی بهتر از پنجمی نرسد. سلیمی با 453 کیلوگرم به مدال برنز مجموع نیز دست یافت.

* سلیمی در هنگامی که این وزنه را بالای سر برد با کنایه به داوران و هیات ژوری به میله وزنه ای که بالای سر بُرده بود نگاه کرد به منزله اینکه آیا این بار دیگر این وزنه مورد تأیید است یا نه؟

* وی که از ثبت این وزنه و مسجل شدن مدال های نقره اش خوشحال بود و در سالن گرم با هم تیمی هایش خوش و بش می کرد وقتی متوجه رد شدن وزنه اش توسط ژوری شد بسیار ناراحت شد.

* زمانی که تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی مدال های سلیمی را اهدا کرد وی بلافاصله مدال ها را از گردنش بیرون آورد و در جیبش گذاشت تا بدین وسیله اعتراضش را به ناداوری نشان دهد.

* سلیمی بعد از حضور در سالن گرم به خوش و بش با تالاخادزه، قهرمان گرجستانی جهان پرداخت و به او تبریک گفت. روی سکو هم بار دیگر به این وزنه بردار تبریک گفت.

علی‌حسینی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه 236 کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم موفق نیز به مهار وزنه 243 کیلوگرمی شد. علی‌حسینی برای سومین حرکت وزنه 251 کیلوگرمی را درخواست کرد که در مهار آن موفق بود تا به مدال برنز این حرکت برسد. علی‌حسینی در مجموع نیز با 454 کیلوگرم و کسب مدال نقره به کارش پایان داد.

تالاخادزه با ثبت رکورد 477 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را که با 473 کیلوگرم در اختیار خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقا داد. این وزنه‌بردار اهل گرجستان در یک ضرب 220 و در دوضرب 257 کیلوگرم را ثبت کرد.

سه تیم برتر جهان در رده بندی امتیازی ( بخش مردان):

۱- ایران ۵۰۹ امتیاز

۲- کره جنوبی ۴۵۴ امتیاز

۳- ازبکستان ۳۵۴ امتیاز

سه تیم برتر جهان در رده بندی مدالی (بخش مردان):

۱- ایران ۵طلا، ۳ نقره و ۶ برنز

۲- ویتنام ۴طلا، ۲ نقره و ۱ برنز

۳- کره جنوبی ۳طلا، ۲ نقره

رده بندی ورزشکارانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند:

1- لاشا تالاخادزه 477.41 امتیاز

2- سهراب مرادی 473.61 امتیاز

3- سعید علی حسینی 454.19 امتیاز

4 بهداد سلیمی 453.01 امتیاز

.

.

1- علی هاشمی 441 امتیاز

14- ایوب موسوی 437.67 امتیاز

29 - علیرضا سلیمانی 427.76 امتیاز

نتایج نمایندگان ایران در مسابقات جهانی:

۸۵ کیلوگرم

علی میری: مقام هفتم

کیانوش رستمی: یک ضرب نقره و در مجموع رکوردی ثبت نکرد.

۹۴ کیلوگرم

سهراب مرادی: قهرمان ( ۳ مدال طلا)

ایوب موسوی: مقام سوم ( ۲ مدال برنز)

۱۰۵ کیلوگرم

علی هاشمی: قهرمان ( ۲ مدال طلا و یک برنز)

علیرضا سلیمانی: مقام هفتم

۱۰۵+ کیلوگرم

سعید علی حسینی: نایب قهرمان ( ۲مدال برنز و یک نقره)

بهداد سلیمی: مقام سوم ( یک نقره و یک برنز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها