محمدپور: ناسلامتی قهرمان المپیکم

دعوا سر 500 هزار تومان

سعید محمدپور، جوان‌ترین طلایی تاریخ ورزش ایران در المپیک که در 19سالگی صاحب طلا شد، مدتی است به‌دلیل مصدومیت آرنج در حال درمان است. او بعد از مصدومیت آرنج در اردوی قبلی تیم ملی از قسمت کتف هم مصدوم شد. سعید که اهل اردبیل و در حال حاضر 24 ساله است، می‌گوید: در تهران هستم و روند درمان را پشت سر می‌گذارم.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۳۸
دعوا سر 500 هزار تومان

سعید که از فدراسیون وزنه‌برداری گله دارد، ادامه می‌دهد: من در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مصدوم شدم اما فدراسیون دنبال کارم را نگرفته است و من با هزینه خودم در حال درمان هستم. متاسفانه آنها پول اندک ام‌آرآی را به من ندادند و وقتی به فدراسیون مراجعه کردم، آنها گفتند درمان شما باید زیر نظر فدراسیون پزشکی باشد و من هم دیدم صرف ندارد به خاطر گرفتن چندر غاز این همه وقت بگذارم و 10 نامه بنویسم. ناسلامتی من قهرمان المپیک مملکت هستم.

محمد پور در وزنه‌برداری المپیک لندن پنجم شد اما با توجه به دوپینگ نفرات اول تا چهارم به طرز عجیبی تا رتبه اول صعود کرد و بعد از چهار سال مدال طلا به او داده شد.

در پی ادعاهای محمدپور علیه فدراسیون وزنه‌برداری، غلامرضا سیاهپور دبیر فدراسیون می‌گوید: هیچ گونه درخواستی از محمدپور به ما داده نشده که بخواهیم پیگیری کنیم. همه موارد را آقای باقری، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون پیگیری می‌کند که تاکنون خدمات خوبی به ورزشکاران مصدوم ارائه کرده است.

محمدپور در پاسخ حرف‌های سیاهپور می‌گوید: او را در فدراسیون وزنه‌برداری نمی‌شناسم و اسمش را درست نمی‌دانم. اگر شناخت درستی از دبیر فدراسیون داشتم، وی را از شرایطم مطلع می‌کردم.

وی درباره پیگیری دکتر باقری هم توضیح می‌دهد: با دکتر تماس گرفتم بابت 500 هزار تومان پول ام آر آی کتفم که در اردوی تیم ملی آسیب دیده است که وی گفت، اکنون شرایط مثل قدیم نیست و باید نامه بزنم و ببرم فدراسیون پزشکی که ببینم در آنجا تائید می‌کنند یا نه. در مسابقه آرنج من بیرون زد و با جان خودم بازی کردم اما کسی حاضر نیست برای 400 یا 500 هزار تومان دنبال کار من راه بیفتد.

داوود باقری، نایب رئیس و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگویی شرایط درمان مصدومیت‌های ورزشی را براساس دو مدل درمانی این‌گونه تشریح می‌کند: اگر ورزشکار در مسابقه یا اردوی آماده‌سازی تیم ملی آسیب ببیند، کمیته پزشکی فدراسیون با همکاری فدراسیون پزشکی ـ ورزشی کار درمان ورزشکار را پیگیری می‌کنند. از طرفی ورزشکاران بیمه هستند و در قبال هزینه‌ای که می‌کنند، باید منتظر پروسه بازگشت پول خود باشند. چنانچه محمدپور از این پروسه ناراضی است، باید گفت فدراسیون بودجه‌ای برای این کار ندارد.

مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در حالی پروسه درمانی محمدپور را به جاهای دیگر ارجاع می‌دهند که برخی رفتارهای تبعیض‌آمیز این فدراسیون دامنه اعتراض ورزشکاران وزنه‌بردار را بیشتر کرده است. در شرایطی که فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص خواسته‌های کیانوش رستمی کوتاه آمد و حتی اختلافات ناشی از تمرین نکردن وی با اردونشینان به جدایی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری انجامید اما اصرار فدراسیون نشین‌ها برای طی پروسه درمانی وزنه‌بردار دیگر آن هم به‌خاطر 500 هزار تومان شائبه‌هایی دارد و دوگانگی در رفتاربا وزنه‌برداران را شدت می‌بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها