امروز در فوتبال باشگاهی اروپا سه بازی بسیار بزرگ برگزار می شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۱۳
بعدازظهر و شب داغ فوتبالی با سه بازی بزرگ/ از منچستر تا قلب مادرید با یک دنیا هیجان

به گزارش جام جم آنلاین ، نگاهی به این چند بازی مهم می اندازیم:

منچستریونایتد - آرسنال

ساعت 16 به وقت تهران، قرمزهای اولدترافورد میزبان آرسنال خواهند بود. برای خوزه مورینیو که به خاطر نتایج نه‌چندان مطلوب تیمش در رقابت‌های این فصل، زیر فشار منتقدان قرار دارد، این بهترین فرصت است برای جبران مافات. منچستریونایتد 8 امتیاز با لیورپول صدرنشین و 6 امتیاز با آرسنال رده چهارمی فاصله دارد و پیروزی در این بازی بزرگ تاحدودی می‌تواند هواداران این تیم را به آینده امیدوار کند. سوای حساسیت‌های جدولی، روابط تیره «خوزه مورینیو» و «آرسن ونگر» سرمربیان منچستر و آرسنال در کنار رقابت همیشگی این دو تیم، می‌تواند دیدار عصر شنبه را به یکی از زیباترین بازی‌های فصل اروپا تبدیل کند.

جالب آن‌که ده سال از آخرین برد لیگ برتری آرسنال در اولدترافورد می‌گذرد و آرسن ونگر در این مدت، از 9 بازی خود فقط دو تساوی به دست آورده که نتیجه‌ای شرم‌آور برای آرسن ونگر به شمار می‌آید. شکست در بازی امروز برای خوزه مورینیو هم شرم‌آور خواهد بود. اگر منچشتریونایتد مغلوب آرسنال شود، آنها با کسب 18 امتیاز از 12 بازی بدترین نتیجه این ده سال اخیر خود را در پایان هفته دوازدهم به دست خواهند آورد.

بورسیا دورتموند - بایرن مونیخ

اولین «دِر کلاسیکر» فصل 17-2016 از ساعت 21 امشب به میزبانی دورتموند از بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک برگزار خواهد شد. شاگردان کارلو آنچلوتی در حال حاضر با شش امتیاز برتری نسبت به دورتموند صدرنشین بوندس‌لیگا هستند و شاگردان توماس توخل هم به دنبال بهبود وضعیت خود در جدول با گرفتن نتیجه در این دیدار.

در این دیدار سنتی آلمان رقابت روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن و پی‌یر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابونی دورتموند برای بهبود آمار گلزنی خود می‌تواند قابل‌توجه باشد. از این دو مهاجم به عنوان بهترین مهاجمان حال حاضر سطح اول فوتبال باشگاهی آلمان یاد می‌شود، به طوری که فصل گذشته روی هم 55 گل به ثمر رساندند، هرچند سهم لواندوفسکی پنج گل بیشتر بود و با 30 گل‌زده در نهایت آقای گل بوندس‌لیگا در فصل 16-2015 شد. این فصل اما اوبامیانگ بهتر کار کرده و چهار گل بیشتر از لواندوفسکی یعنی 11 گل به ثمر رسانده است.

اتلتیکو مادرید- رئال مادرید

برای هواداران فوتبال در مادرید آخرین تصویر به جا مانده از دربی این شهر، ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو و شادی رئالی‌ها در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان است. حالا با گذشت پنج ماه از آن جدال دراماتیک در فینال لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید این بار باید در لالیگا به مصاف هم بروند. شاگردان «دیه‌گو سیمئونه» هم‌اکنون با 21 امتیاز در رتبه چهارم جدول رده‌بندی لیگ باشگاه‌های اسپانیا قرار دارند و برای حفظ شانس قهرمانی خود باید برابر رئال مادرید 27 امتیازی و صدرنشین به برتری دست یابند.

رقابت این دو تیم همشهری در سه سال اخیر در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا به اوج رسیده است.اتلتیکو در لیگ اسپانیا آمار بسیار خوبی در سال‌های اخیر مقابل کهکشانی‌ها داشته و بارها ستارگان این تیم متمول را شکست داده است، اما در لیگ قهرمانان اروپا شرایط به کام رئال مادرید بوده است. دربی حساس مادرید از ساعت 23 و 15 دقیقه به‌وقت تهران در ویسنته کالدرون برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها