آقای جام‌ها درگذشت؛ مرگ طراح جایزه جام جهانی در ۹۵ سالگی +عکس

سیلویو گازنیگا جامی را طراحی کرد که به گفته جانی اینفانتینو "زیباترین سمبلی است که فیفا می‌توانست به‌عنوان جایزه تصور کند."
کد خبر: ۹۶۴۲۶۹
آقای جام‌ها درگذشت؛ مرگ طراح جایزه جام جهانی در ۹۵ سالگی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از بی بی سی ، سیلویو گازانیگا، طلاساز و مجسمه‌ساز ایتالیایی، که جایزه جام جهانی را طراحی کرده بود در سن ۹۵ سالگی در شهر میلان درگذشت.

این طلاساز ایتالیایی که به "آقای جام‌ها" شهرت داشت، جوایز زیادی را در دنیای فوتبال طراحی کرده، جام‌هایی مانند لیگ اروپا و یا سوپر جام اروپا؛ اما شهرت او به خاطر ساخت جایزه جام جهانی فوتبال است.

مجسمه‌ای از طلای ۱۸ عیار که تیم برنده مهم‌ترین رقابت فوتبال جهان هر چهار سال بار به کشور خود می‌برد.

Image caption گازانیگا جام اروپا را در سال ۱۹۷۲ طراحی کرد، جامی که ۱۵ کیلوگرم وزن دارد

جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال درباره او گفته است:" جایزه جام جهانی فوتبال برای همه عاشقان فوتبال یک مجسمه اسطوره‌ای است. ما برای همیشه از او متشکریم."

تیم ملی برزیل در سال ۱۹۷۰ برای سومین بار قهرمان جام ژول ریمه شد و بر اساس قانون این مسابقات جام قهرمانی برای همیشه به کنفدراسیون فوتبال این کشور تعلق گرفت، جایزه‌ای که بعدها از محل این فدراسیون دزیده شد.

مرد طلاساز ایتالیایی پس از آنکه برزیل برای همیشه صاحب جام ژول ریمه شد، جایزه ۶ کیلویی جام جهانی فیفا را طراحی و ساخت.

او سوپر جام یوفا را در سال ۱۹۷۳ طراحی کرد

طرح آقای گازانیگا که به شکل دو ورزشکاری است که جهان را نگه داشتند از میان ۵۳ پیشنهاد دیگر برای جایزه جام جهانی برگزیده شد.

به گفته پسر گازانیگا، پدرش از ترس عدم فهم طرحش برای شرکت در فراخوان فیفا نمونه گچی ساخت. او گفت:" داوران در همان نگاه اول منظرو اصلی جام را فهمیدند چرا که این یک جایزه خوش عکسی است و راحت می‌شود آن را بلند کرد و در دست گرفت."

این طلاساز ایتالیایی هیچ گاه به صورت مستقیم از کپی رایت تصویری این جایزه سود نبرد چرا که کپی رایت آن متعلق به فیفا است اما در عوض سفارش ساخت جام‌های مهم دیگری را گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها