ستاره‌های فوتبال جهان دو هفته دیگر به ایران می‌آیند تا در مسابقه‌ای نمادین که قرار است عواید آن صرف کارهای خیریه شود، شرکت کنند.
کد خبر: ۸۲۵۰۸۸
لشکرکشی ستارگان فوتبال جهان به ورزشگاه آزادی

اسم‌ها در دنیای فوتبال نام‌های بزرگی هستند. بودو ایلگنر، ویکتور بایا، روبرتو کارلوس، فابیو کاناوارو، فرناندو هیرو، میشل سالگادو، فرناندو کوتو، مارسل دسایی، لوئیس فیگو، کریستین کارمبئو، گایزکا مندیتا، ادگار داویدز، یاری لیتمانن، پدرو پائولتا، خواکین رومئو، جیمی پدرو لوپز، خاویر گارسیا، دیوید گارسیا و پاتریک کلایورت بازیکنانی هستند که حضورشان در تهران قطعی شده است. این را سالگادو که از او به عنوان مدیر تیم منتخب ستارگان جهان یاد می‌شود، در گفت‌وگویی از طریق اسکایپ با عادل فردوسی‌پور عنوان کرد و گفت: روز ششم شهریور در ورزشگاه بزرگ آزادی منتظر هواداران ایرانی هستیم.

با شنیدن نام این ستاره‌ها اولین پرسشی که در ذهن بوجود می‌آید، رقمی است که برای حضور تیم منتخب ستارگان جهان در تهران بر سر آن توافق شده است. مجید بهره‌مند، مدیر روابط‌عمومی باشگاه هنرمندان ایران در این باره می‌گوید: این تیم با دریافت مبلغ 350 هزار یورو به تهران می‌آید که تقریبا یک سوم رقم پیشنهاد اولیه آنهاست.

البته تمام هزینه‌های مربوط به حضور تیم منتخب جهان در تهران را یکی از شرکت‌های خودروساز می‌پردازد. دو سال پیش تیم منتخب ستارگان میلان با ستاره‌هایی چون پائولو مالدینی، فرانکو بارزی، گنارو گتوسو، سباستینو روسی، زوونیمیر بوبان و دانیل ماسارو درحالی برای بازی با تیم پیشکسوتان پرسپولیس به تهران آمد که هزینه برگزاری آن دیدار برای باشگاه پرسپولیس چیزی در حدود 200 هزار یورو بود!

عواید این بازی چه خواهد بود؟

انگیزه اصلی برای دعوت از تیم منتخب ستارگان جهان به تهران، تحقق هدف‌های خیرخواهانه‌ای است که حمایت از انجمن بیماران ام.اس در محوریت آن قرار دارد. اما تیمی که حضور دو روزه‌اش در ایران بالغ بر یک میلیارد و 200 هزار تومان هزینه در بر دارد، چه عوایدی خواهد داشت؟ شاید بلیت فروشی، دم‌دست‌ترین محل کسب درآمد از این بازی باشد. با فرض این‌که 50 هزار تماشاگر برای تماشای دیدار منتخب ستارگان جهان و منتخب ستارگان ورزش و هنر ایران به ورزشگاه بیایند، با لحاظ کردن قیمت مصوب سازمان لیگ برای بلیت‌های فصل جدید، رقمی در حدود 500 میلیون تومان برای این بازی جمع‌آوری خواهد شد. با این حال برنامه اصلی باشگاه هنرمندان ایران برای کسب درآمد از حضور ستارگان فوتبال جهان در تهران چیز دیگری است. طبق یکی از بندهای قرارداد امضا شده میان طرفین، مقرر شده، بازیکنان تیم منتحب جهان، در مراسمی که بعد از برگزاری این مسابقه برگزار خواهد شد، پیراهن‌های خود و توپ مسابقه را امضا کنند تا طرف ایرانی از فروش این محصولات کسب درآمد کند.

درآمد حاصل از فروش پیراهن این ستاره‌ها، شاید به اندازه‌ای باشد که حتی برگزاری دیدار نمادین روز ششم شهوریور برای استقبال بیشتر هواداران فوتبال رایگان اعلام شود. بحث درباره برگزاری رایگان این مسابقه یا انجام بلیت فروشی در آن، با حضور مسئولان سازمان لیگ و باشگاه هنرمندان همچنان ادامه دارد.

دعوت از ستاره‌های ایرانی

گرچه برنامه‌ریزی‌ها برای حضور تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان در ایران از سوی باشگاه هنرمندان صورت گرفته است، اما تیمی که قرار است مقابل این ستاره‌ها قرار بگیرد، بیش از آن‌که هنری باشد، ورزشی است.

تیمی که احتمالا با هدایت عباس رضوی و علی پروین، دو سرمربی اسبق تیم ملی و تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف ستارگان فوتبال جهان می‌رود، تلفیقی است از تیم‌های ملی ایران در دو جام جهانی 1998 و 2006.

احمدرضا عابدزاده، ابراهیم میرزاپور، نیما نکیسا، هادی طباطبایی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، علیرضا منصوریان، محمد خاکپور، حمید استیلی، مهرداد میناوند، محمد نوازی، علی انصاریان، حسین کعبی و محمدرضا مهدوی از جمله ستاره‌هایی هستند که برای بازی با تیم منتخب جهان از آنها دعوت شده است.

در این میان با توجه به این‌که برخی از این ستاره‌ها مثل عابدزاده، مهدوی‌کیا و هاشمیان در ایران حضور ندارند، هماهنگی‌های لازم برای تهیه بلیت رفت و برگشت آنها برای انجام این مسابقه در تهران انجام شده است. در همین راستا دیروز عابدزاده با انتشار تصویری از بلیتش در فضای مجازی، با اشتیاق از حضورش در این بازی نمادین صحبت کرده بود.

اما از میان هنرمندان هم نفراتی چون محسن تنابنده، رضا عطاران و مجید صالحی قرار است در این مسابقه به میدان بروند، ضمن این‌که از عادل فردوسی‌پور هم برای حضور در دیدار منتخب ستارگان جهان و ایران دعوت شده است و گفته می‌شود برخی ستاره‌های المپیکی مثل هادی ساعی و حمید سوریان برای حضور در این بازی مدنظر هستند.

این تیم تمرینات جدی خود را از هفته آینده در محل کمپ تیم‌های ملی و همین‌طور زمین چمن باشگاه پیام آغاز خواهد کرد و طبق برنامه قرار است هفته‌ای سه یا چهار جلسه دور هم جمع شوند تا با یک هماهنگی نسبی به مصاف تیم منتخب ستارگان جهان بروند.

از لبنان تا ایران

در هر حال تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان که هم‌اکنون در لبنان به سر می‌برد، هفته آینده به چین می‌رود و بعد از آن برای انجام دیدار خیرخواهانه با تیم منتخب ستارگان ورزش و هنر ایران به تهران می‌آید. دیدار منتخب ستارگان فوتبال جهان و منتخب ستارگان ورزش و هنر ایران، ساعت 18 روز جمعه ششم شهریور در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

زیدان و بکام؛ غایبان بزرگ

اگر چه بازیکنانی چون بدو ایلگنر، روبرتو کارلوس، فابیو کاناوارو، فرناندو هیرو، میشل سالگادو، مارسی دسایی، لوئیس فیگو، ادگارد داویدز، گری لینکر و پاتریک کلایورت نام‌های بزرگی هستند اما برای پر کردن ورزشگاهی به بزرگی آزادی، شاید این دو نام بزرگ تضمین‌کننده بود؛ زین‌الدین زیدان و دیوید بکام.

جالب اینجاست که در مذاکرات اولیه برای حضور تیم منتخب ستارگان فوتبال جهان، تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا پای زیدان و بکام هم به ورزشگاه آزادی باز شود، اما بالا بودن رقم پیشنهادی آنها و البته برخی مشکلات شخصی باعث شد آنها از فهرست نهایی تیمی که قرار است به تهران بیاید کنار گذاشته شوند. در مورد زیدان که این روزها یکی از نامزدهای اصلی سرمربیگری تیم مارسی فرانسه است، گفته می‌شود، رقم پیشنهادی او برای دو روز حضور در تهران 200 هزار یورو بوده که چیزی در حدود 60 درصد مبلغ پرداختی به تیم منتخب ستارگان جهان است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
۰
۰
رمضانی اصفهان : لطفاً كلمه مقدس خیرخواهانه را از روی این ظاهرسازیها بردارید و به شعور مردم توهین نكنید . اگه راست میگویید، این مبلغی كه برای این .... ها هزینه میكنید مستقیماً خرج محتاجین كنید .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۰
۰
میشه بگید بلیط باید از كجا بگیریم؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
۰
۰
خوب چه كاریه اگه این بازی واسه كمك به بیماران هست چرا یك میلیاردو دویست هزارتومن هزینه بشه كه بر فرض مثال ٥٠٠میلیون جمع بشه خوب همونو هزینه میكردن كه خیلی بهتر بود همیشه كشور ما اندرخم یه كوچه است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها