تراکتورسازی امسال نیز در عرصه لیگ قهرمانان آسیا ناکام‌شد تا مشخص شود که این تیم پرطرفدار با وجود حضور خوب و اثرگذارش در عرصه فوتبال ایران، اما هنوز آسیایی نیست و در این راه با کمبودهایی مواجه است.
کد خبر: ۶۶۳۹۶۶
نیازهای تراکتور آسیایی

تراکتورسازان در آخرین بازی خود در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه صفر بر دو مغلوب الاتحاد عربستان شدند، هر چند تلاش زیادی کردند تا این نتیجه را عوض کنند، اما زور کافی را در برابر تیم کاملا مسلح و تجهیز شده عربستانی نداشتند تا برای دومین سال متوالی از گردونه این رقابت‌ها خارج شوند. حیف است که تراکتورسازان با این همه سرمایه هواداری در عرصه آسیا حرف خاصی را برای گفتن نداشته باشند. البته شاید بتوان گفت که مدیران تراکتورسازی در ابتدای فصل اصلا دغدغه آسیایی نداشتند تا تیم به گونه‌ای بسته شود که دست مربی به نوعی در استفاده از بازیکنان خوب و همطراز در پست‌های مختلف بسته باشد. به‌طور مشخص در این رابطه باید گفت تراکتورسازی در میانه زمین خود، جایی که باید از آنجا حملات تیم طراحی می‌شد دچار کمبود بازیکن طراح، دونده و موثر بود.

در حقیقت علی کریمی تا زمانی که در زمین بود، می‌شد روی بازیسازی او حساب کرد، اما در بازی‌هایی که این هافبک باتجربه جای خود را به بازیکن دیگری می‌داد، مهدی کیانی در زمین تنها می‌شد و نمی‌توانست آنچنان که باید در خدمت حملات تهاجمی تیم باشد یا در نظر بگیرید که تراکتورسازی منهای سعید دقیقی و کریم انصاری‌فرد که امسال بار اصلی خط حمله سرخ‌پوشان به‌عهده این دو بود، از مهاجمان همطراز دیگری برخوردار نبود که البته همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره شد خلأ بازیکنان خوب در تمامی خطوط تراکتورسازی به چشم می‌آمد. افت و خیزهای تراکتورسازی در طول فصل را نیز می‌توان از این منظر مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و اگر بازیکنی اسمی از ترکیب تیم به دلیل آسیب‌دیدگی و محرومیت خارج می‌شد، بازیکنان جانشین در حدی نبودند که بتوانند جای بزرگ‌ترهای تیم را پر کنند.

تراکتورسازی به تبع این کمبود، در عرصه لیگ قهرمانان نیز نتوانست آن تیم با طراوت و قدرتمند باشد و با قبول شکست از الاتحاد، حذف این تیم از آسیا قطعی شد. به هر صورت حالا که تراکتورسازان بواسطه قهرمانی در جام حذفی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعد شده‌اند، باید از اکنون و البته با نظر تونی اولیویرای پرتغالی که جایگاه و محبوبیت خوبی نزد هواداران تبریزی دارد، تیم خوبی را برای فصل بعد ببندد. تیمی که حداقل بتواند در سه جبهه لیگ، جام حذفی و لیگ آسیا بجنگد و با بیرون رفتن یک بازیکن از ترکیب تیم زانوی غم بغل نگیرد. اطمینان داریم که اگر تراکتورسازی خوب و حساب شده بسته شود، نام تراکتورسازی می‌تواند در عرصه آسیا نیز لرزه به پیکر حریفانش بیندازد.

حجت‌اله اکبرآبادی/ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
كیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
با درود و خسته نباشید خدمت شما،
ممنون از مطلب خوب و پرمحتوای شما، ما هم امیدواریم كه امسال با مدیریت و انتخاب درست حرفی برای لیگ و آسیا داشته باشیم.
باسپاس...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
ممنون تحلیل جالب و به حقی بود ....تراكتور از مدیریت ضربه می خورد .
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
اگر تراكتور با جلالی حذف میشد چه فرقی میكرد!چرا اینهمه روی الیویرا تعصب پیدا شده؟او هیچوقت نتوانست در بازیهای آسیایی بازی را به نفع تراكتور برگرداند!
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
تا وقتی این مسئولان بی كفایت بالا سر تیم هستند چشم من كه اب نمیخوره. مسئولی كه نمیتواند یك پرواز مستقیم برای تیمش بگیرد
آذربایجان-خوی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
۰
۰
طرفدارانی كه خواهان تمدید قرارداد با این مربی هستند باید در 2 اردیبهشت و بازی با لخویا به استادیوم بیایند مطمئنا با 700-800 نفر نمی شود این مسئول هارا قانع كرد كه با تونی اؤلویرا برای فصل بعد تمدید كنند اما حضور پرشور در این بازی می تواند همه معادلات را برهم بزند .
اگر باز هم استقبال اندكی از این مسابقه به عمل بیاید طرفداران این مربی بعد از بركناری تونی و جایگزین كردن مربی دیگر نباید تیم را به حاشیه بكشانند چون این حاشیه باعث عدم نتیجه گیری ما در لیگ برتر شد . پس اگر واقعا خواستار تمدید قرارداد این مربی هستید 2 اردیبهشت با حضور در استادیوم سهند از تونی حمایت كن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها