زشت و زیبای یک دوشنبه شب با تلویزیون

زنده باد فوتبال "انسان ساز"

کسانی که دیشب پای گیرنده های تلویزیونی نشسته بودند از طریق شبکه های ورزش و سه، صحنه های متفاوتی از فوتبال دیدند.
کد خبر: ۶۳۵۵۵۱
زنده باد فوتبال "انسان ساز"

به گزارش جام جم ورزشی ، دیشب شبکه ورزش ویژه برنامه ای را به طور زنده روی آنتن فرستاد که اختصاص داشت به پخش مستقیم مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان. در این برنامه مهدی توتونچی و پژمان نجات پور مجریان این برنامه نسبتا طولانی مدت سعی کردند تا یک بار دیگر همه کمبودهای یک برنامه زنده را به دلیل وجود یک مجری منشوری! در مراسم انتخاب برترین ها برطرف کنند که در این کار موفق بودند. اطلاعاتی که از سوی آنها داده می شد لحظه به لحظه بود هر چند تکرار صحنه های مراسم بینندگان را کلافه کرده بود اما مجریان جوان سعی می کردند بر خلاف صحنه های تکراری حرف های تازه بزنند و بینندگان را پای گیرنده های خود در زمان پخش برنامه توپ طلا حفظ کنند. در این بین مشاهده اشک های کریستیانو رونالدو در حین گرفتن توپ طلا از دست های پله تامل برانگیز بود.ستاره مغرور رئال مادرید در بازی در مراسم اهدا توپ طلا مانند یک بچه حرف شنو و سر به زیر توپ طلا را از دستهای پله گرفت و با نگاهی معصومانه به همسرش و مادرش که کمی آن طرف تر از خوشحالی اشک می ریخت ، نگریست و سپس خود نیز گریست.پسر بازیگوش رونالدو این بار نقش پدر را که در زمین مسابقه پر جنب و جوش و سرشار از انگیزه های درونی است در مراسم اهدای جایزه ایفا کرد و همانند او سن را با حضور سپ بلاتر و پلاتینی به هم ریخت. رونالدو توپ طلا را که گرفت اعتراف کرد آدم احساساتی است.او گفت به همراه ریبری شایسته گرفتن توپ طلا بوده و از اینکه در فوتبال حرفه ای رقیبی مانند مسی دارد خوشحال است.

پخش این مراسم با اشک های روی گونه های رونالدو به پایان رسید تا اینکه برنامه 90 از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.عادل فردوسی پور دقایقی بعد از آغاز برنامه محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس را روی خط آورد که حرف هایش آدم را یاد حرف های علی کریمی انداخت. رویانیان در همان فاصله چند دقیقه ای همه جوره رفتارش را به بییندگانی که صدایش را می شنیدند نشان داد.لحظه ای صداقت فردوسی پور را ستود و لحظه ای دیگر او را شیفته تعریف و تمجید معرفی کرد.با صدای بلند برنامه 90 را عامل آبروریزی مسلمان و صادقیان معرفی کرد تا فردوسی پور مجبور شود بگوید :"شما به حرف های من گوش نمی کنید ما از کسی اسم نبردیم ".رویانیان با اظهارات افشاریان کارشناس داوری برنامه 90 به یک باره داشت از کوره درمی رفت که فردوسی پور بحث داوری بازی فولاد – پرسپولیس را به نحوی حرفه ای جمع کرد تا صدای مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نصف شب از رسانه ملی بالاتر نرود! چند ساعت قبل از این گفت و گو بود که علی کریمی به دلیل شکایتی که باشگاه پرسپولیس از او کرد اعلام کرده بود بعضی ها عادت دارند در تلویزیون هارت و پورت کنند.

پخش گزارشی از دیدار مسئولان و بازیکنان تیم استقلال از بیمارستان بیماران پیوند اعضا اقدامی قابل تقدیر بود که تلویزیون به خوبی آن را پوشش داد.عادل هم برای اینکه متهم به جانبداری از آبی ها در آستانه شهرآورد نشود توضیح داد که پرسپولیسی ها هم چند ماه قبل به شیرخوارگاه آمنه رفته بودند. در تصاویری که از استقلالی ها در بیمارستان پخش شد اهدای اسباب بازی به بیماران توسط بازیکنان و مربیان تیم جالب توجه بود اما اوج این صحنه ها اشک های بازیکنان و امیر قلعه نویی بود که نوعی احساس مشترک بین بینندگان به وجود آورد. در واقع پیام ورزش و فوتبال این است اما متاسفانه در دور باطل فوتبال ایران از این کارها یا فراموش شده یا جدی گرفته نمی شود و کم اتفاق می افتد.این حرکت انسانی باشگاه استقلال در کنار نمونه بین المللی اش در تیم بارسلونا درس های ورزش را یک بار دیگر برای اهالی آن و مردم تکرار کرد. درس هایی که در آن تهمت و افترا ، قلدربازی ، دروغ و جاه طلبی های کورکورانه جایی ندارند و هدف ، وسیله را توجیه نمی کند. گزارشی از باشگاه بارسلونا تحت عنوان "با بارسلونا دود را ترک کنید" پخش شد که در آن ستاره های بارسلونا در کلیپی علیه اعتیاد شرکت کرده بودند.

این صحنه های خوب برنامه 90 در ادامه با صحبت های ضد و نقیض مهمانان تلفنی برنامه از جمله علیپور ادامه پیدا کرد. دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره آوردن نام مسلمان و صادقیان در خصوص استعمال قلیان گفت فایل صوتی که از او منتشر شده است کامل نیست و از دوستان رسانه خواهش کرد فایل کامل را پخش کنند، دوستان نام این دو بازیکن را اعلام کردند و قصد داشتند استعلام بگیرند و من نام این دو بازیکن را اعلام نکردم، مرا همه می شناسند که اگر صحبتی در جایی بیان کنم پای حرف خود می ایستم و آن را تکذیب نمی کنم.

اما سردبیر ورزشی خبرگزاری مذکور روی خط تلفنی برنامه آمد و عنوان داشت فایل صوتی که ما پخش کردیم قبل و بعد نداشته است و تمام صحبت آقای علیپور پخش شده است.

درباره احکام صادره کمیته انضباطی برای محسن قهرمانی و دایی و در کل حوادث پس از بازی پرسپولیس – سپاهان عبدالرحمن شاه حسینی رییس پیشین کمیته انضباطی در ارتباط زنده تلفنی ابتدا از ادبیات گفتاری حسن زاده رئیس کنونی این کمیته انتقاد کرد و گفت وی با ادبیاتی قلدرانه می گوید کسی حق ندارد اظهار نظر کند! و این درست نیست.مفاد رای با واقعیت ها منطبق نیست، اشخاصی که از روابط نا مشروع در فوتبال مطلع باشند هیچگاه نباید به آنها تذکر کتبی داده شود...

ساعت از نیمه شب دوشنبه گذشته بود و وارد بامداد روز سه شنبه شدیم بنابراین بهتر است ساعت های باقی مانده را تا شروع صبح کاری با همان صحنه های اشک رونالدو ، اشک استقلالی ها و فریاد بارسایی ها علیه اعتیاد در فوتبال انسان ساز به پایان ببریم ...     

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها