از دست رفتن فرصت به خاطر 50 هزاردلار

بازماندن کوهنورد ایرانی از ثبت یک رکورد جهانی

نایب رئیس سابق فدراسیون کوهنوردی آسیا :

فدراسیون باید از گروهها و باشگاهها استفاده کند

رئیس فدراسیون باید به یک چشم به همه گروهها و باشگاهها نگاه کند و آنها را رقیب خود نداند.
کد خبر: ۶۲۳۵۴۷
فدراسیون باید از گروهها و باشگاهها استفاده کند

انتخابات ریاست فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، 19 آذر ماه جاری با حضور 12 نامزد برگزار می شود تا وضعیت این فدراسیون که از 2 سال پیش به شکل سرپرستی از سوی محمود شعاعی رئیس سابق اداره می شود، مشخص شود.

همایون بختیاری مسئول سابق امور بین المللی فدراسیون و عضو سابق فدراسیون جهانی کوهنوردی یکی از 12 نامزد شرکت کننده در این انتخابات است. وی در کارنامه خود حضور چندین ساله در فدراسیون و سمت های بین المللی در این حوزه را دارد. او سه سال پیش در اعتراض به سیاستهای محمود شعاعی رئیس فدراسیون از سمتهای خود استعفا داد و اکنون برای انتخابات آتی کاندیدا شده است. بختیاری معتقد است که باید کسی رئیس شود که توان جذب امکانات برای این فدراسیون را داشته باشد، در عین حال این تعهد را هم بدهد که به هیچ عنوان از امکانات فدراسیون استفاده شخصی نداشته باشد.

بر این اساس وی در خصوص استعفای خود از فدراسیون در زمان ریاست شعاعی به جام جم ورزشی گفت:

شرایط برای ادامه همکاری با فدراسیون از نظر من نبود، چرا که به عنوان مسئول کمیته هیچ نقشی در تصمیم گیری های مربوط به حوزه کاری خود نداشتم و بیشتر نقش یک مترجم را برای فدراسیون بازی می کردم، در حالی که رزمه کاری و توانمندی های من مشخص بود.

وی با اشاره به برخی مسائل حاشیه ای در فدراسیون تصریح کرد: من از فدراسیون خواستم که در حوزه مالی شفافیت داشته باشد و مشخص شود هزینه های صورت گرفته برای چه منظوری بوده است، اما هیچ جوابی دریافت نکردم.

بختیاری افزود: از نظر من حفظ حرمت کوهنوردان در فدراسیون که به عنوان خانه ورزشکاران این رشته است، یک امری ضروری است، که از نظر من رعایت نمی شد.

بختیاری به عنوان دبیر باشگاه کوهنوردی آرش پس از استعفا از فدراسیون برنامه های برون مرزی این باشگاه را هدایت کرده است. در این راستا برنامه گشایش مسیر ایران بر برودپیک یکی از قلل 8 هزار متری جهان، با حمایت کامل وی به اجرا در آمد.

وی درباره سیاستهایش در صورت کسب رای برای کرسی ریاست فدراسیون، نسبت به گروهها، باشگاهها و کوهنوردی مستقل بر این باور است که رئیس فدراسیون باید پدر معنوی کوهنوردان باشد و نباید به مسائل از بعد گروهی و جناحی نگاه کند.

او عنوان کرد که نباید از نظر فدراسیون تفاوتی بین گروهها و باشگاههای کوهنوردی باشد و باید از همه آنها به شکل مطلوب حمایت کند.

نامزد انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی در خصوص برنامه های خود در صورت کسب پست ریاست فدراسیون گفت: من نیاز مالی به فدراسیون ندارم و از همه امکانات و ارتباطات خود برای فدراسیون استفاده خواهم کرد، چرا که خود را مدیون این فدراسیون می دانم و این تعهد را می دهم که یه هیچ عنوان از امکانات حقوق و حق ماموریت های فدراسیون استفاده نخواهم کرد.

عضو سابق فدراسیون جهانی کوهنوردی در ادامه افزود: باید فدراسیون به بخش صعوهای ورزشی و بخش یخ نوردی خود که مدال آور است توجه ویژه داشته باشد، روحیات ورزشکاران این رشته ها با کوهنوردان متفاوت است و باید برنامه های مشخص برای آنها تعریف شود، یکی از طرح های من در صورت امکان، ایجاد فدراسیون صعودهای ورزشی است، مانند بخش جهانی این حوزه ورزشی که مستقل شده است.

بختیاری در خصوص راههای جذب امکانات مالی برای فدراسیون گفت: به طور مثال فدراسیون کوهنوردی آلمان با عضو گیری، بودجه خوبی سالانه برای این رشته تامین می کند، چرا ما این کار را انجام ندهیم.

وی در پایان عنوان کرد: حضور 12 نامزد برای شرکت در انتخابات فدراسیون نشان از پتانسیل بالای مدیریت در این رشته است و امیدوارم رئیس آینده هر کس که باشد بتواند در حمایت از این رشته و ورزشکاران  موفق باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها