پینگ پنگ نوجوانان در بازی های آسیایی

معجزه متین در امتیاز 10 - 5

بازی های آسیایی نوجوانان از صبح امروز با پیکارهای پینگ پنگ بازان ایرانی دنبال شده است.
کد خبر: ۵۸۸۷۸۹
معجزه متین در امتیاز 10 - 5

محمد رضاپور – نانجینگ چین/ عکس ها:پیام پارسایی

به گزارش سایت جام جم ورزشی ، رقابت های پینگ پنگ بازی های آسیایی نوجوانان از صبح امروز در نانجینگ آغاز شد.طبق عادت بازی های نوجوانان ایرانی برای خبرنگاران ایرانی مهم بود بنابراین ساعت را از شب قبل طوری تنظیم کردیم که تماشای بازی های ایرانی ها را از دست ندهیم.

در تالار پینگ پنگ وو تای شان، تماشاگران از بین کودکان یک مدرسه در نانجینگ انتخاب شده بودند.ژی فنگ یی کودک ده ساله ایی است که به همراه همکلاسی هایش بازی ها را تماشا می کند.او از اینکه پینگ پنگ نگاه می کند خوشحال است و گاهی وقت ها در بین سکوهای تماشاگران به اتفاق بقیه بچه ها بازیگوشی می کند.پسر بچه چینی یکی از 560 دانش آموزی است که به تالار آمده اند.

کمی جلوتر سرمربی تیم ازبکستان ناراحت روی صندلی اش نشسته است.ناراحتی او به قدری است که حرف زدن با او را دشوار می کند.اما وقتی از او می پرسم بازی ها چطور است ، می خندد و می گوید خیلی خوب.محبوبه سعیدا دختر ازبکی است که مربی دو نماینده پینگ پنگ کشورش است.یکی پسر و دیگری دختر.او می گوید: بازی ها سطح قابل قبولی دارند.پینگ پنگ بازان خوبی از کشورهای مختلف آمده اند به ویژه چینی ها که با قدرت شرکت کرده اند.علت ناراحتی سعیدا را می پرسم که آهی می کشد و می گوید:هر دو نفر ما باختند.

تیم ایران و بازی هایی که از دختران ایرانی دیده موضوع دیگر صحبت های بین ماست.سعیدا می گوید:دختران ایرانی باختند اما بد کار نکردند.دختر ازبک و بسیاری از دخترهای شرکت کننده از جمله دختران ایرانی مانند هم هستند تنها چینی ها با بقیه فرق دارند.

از سرمربی ازبک ها که دور می شوم عکاس فلسطینی توجه مرا به خود جلب می کند که مدام شاتر دوربینش را فشار می دهد.از صدای متواتر شاتر او است که متوجه حضور پینگ پنگ باز فلسطینی در میز شماره 3 می شوم.اما سروش امیری نیا به اتفاق متین لطف اله نسبی ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی ها در میزهای شماره های 4 و 5 بیشتر توجه من به اتفاق تماشاگران را جلب می کنند.

متین با رقیب سنگاپوری 2-2 مساوی است و در گیم پنجم 10 بر 5 عقب افتاده است.با این حال ناامید نشده و بازی را سرسختانه ادامه می دهد.حریف یک امتیاز می خواهد اما بازی متین این امتیاز را به او نمی دهد و در میان تشویق تماشاگران بازیکن ایرانی بازی را با فورهند زیبایش 12 بر 10 می برد.

لطف اله نسبی 17 ساله اهل سنندج است.او از این برد جادویی روحیه گرفته و خود را برای بازی های بعد آماده می کند.گروه او با پینگ پنگ بازان قزاق ، سنگاپور و ازبکستان سخت است.او می گوید:سه سال عضو تیم های پایه ای فدراسیون هستم و می خواهم در این دوره رتبه خوبی برای ایران بگیرم.

سروش امیری نیا برابر حریف مالدیوی کار راحت تری داشت و توانست 3 بر صفر او را شکست دهد.امیری نیا بچه آبادان است.او می گوید:از گروه خودم بالا می آیم چون رقبای فلسطینی و مالزیایی حریفان قابل اعتنایی نیستند.

در کنارم محسن شیشه گرها با تکان دادن سر حرف های پینگ پنگ باز نوجوان ایرانی را تایید می کند.او می گوید:به نتایج بچه ها امیدوارم.لطف اله نسبی برابر حریف سنگاپوری کار بزرگی انجام داد و شایستگی های خود را نشان داد.

مسابقه های پینگ پنگ امروز و فردا ادامه دارد و در قسمت پسران کاروان ایران بیشتر از دختران امیدوار است.هر چند با چین و کره و هنگ کنگ و اضافه شدن ژاپن به این گروه ، گرفتن طلا کار آسانی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها