تحقیر باواریایی ها برابر دورتموند

گواردیولا نخستین جام را با بایرن از دست داد

بوروسیا دورتموند در سوپر جام آلمان شب با شکوهی را در ایدونا پارک پشت سر گذاشت و با نتیجه‌ چهار بر دو تیم قدرتمند بایرن‌ مونیخ را شکست داد.
کد خبر: ۵۸۳۴۱۸
گواردیولا نخستین جام را با بایرن از دست داد


به گزارش ایسنا شب گذشته بایرن‌ مونیخ در سوپر جام آلمان متحمل شکست سنگینی شد و با نتیجه‌ چهار بر دو برابر تیم جوان دورتموند تن به شکست داد تا نخستین شکست گوآردیولا با بایرن‌ مونیخ رقم خورد.

در این دیدار که در ورزشگاه ایدونا پارک برگزار شد یورگن کلوپ تیمش را با همان سیستم‌ همیشگی 4-2-3-1 به میدان فرستاد. این در حالی بود که گوآردیولا دست به تغییر زده بود و برای نخستین بار باواریایی‌ها را با سیستم‌ عجیب 4-1-4-1 به میدان فرستاده بود.

بازیکنان دورتموند از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را بردند و نشان دادند که برای جبران شکست برابر باواریایی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به میدان آمده اند.

شاگردان یورگن کلوپ، بازی را بهتر آغاز کردند و تنها شش دقیقه‌ از شروع بازی نگذشته بود که توسط مارکو ریوس ، مهاجم آماده خود به گل رسیدند.

شاگردان گوآردیولا پس از این گل زود هنگام تلاش کردند تا بر بازی مسلط شوند، اما این تیم جوان دورتموند بود که با بازی آهنگین و هماهنگ خود راه را بر مهاجمان بایرن‌ مونیخ بست. در نیمه اول دو تیم حملاتی را بر روی دروازه‌ها ترتیب دادند که سهم دورتموند بیشتر از مهمان قدرتمند خود بود. این در حالی بود که حملات بایرن‌ مونیخ با وجود خط دفاعی مستحکم دورتموند و دروازه‌بان آماده این تیم راه به جایی نبرد تا دو تیم با همین نتیجه‌ به رختکن روند.

نیمه دوم آبستن حوادث بیشتری بود. دو تیم با بازی زیبا و هجومی خود تماشاگران را به وجد آورده بودند. در این نیمه هر دو مربی که نمی خواستند تیم‌شان بازنده بازی باشد ، دست به تغییر زدند. گوآردیولا ، شواین اشتایگر و پیزارو را به میدان فرستاد. این در حالی بود که یورگن کلوپ ، سباستین کل و امرک را راهی میدان کرد.

در دقیقه‌ 54 آرین روبن، روی پاس فیلیپ لام از تله آفساید فرار کرد و گل تساوی را برای باواریایی‌ها به ثمر رساند تا همه چیز برابر شود. این گل باعث شد تا دورتموند جلو بکشد. تنها یک دقیقه‌ بعد سباستین کل تعویضی طلایی کلوپ شوت سنگینی را راهی دروازه‌ اشتارک دروازه‌بان متزلزل بایرن‌ مونیخ کرد که توپ در میانه راه به فان بویتن خورد و به تور دروازه بوسه زد تا دورتموند یک بار دیگر پیش افتد. تنها یک دقیقه‌ دورتموند بار دیگر به گل رسید تا اختلاف به دو گل برسد. گوندوگان بهترین بازیکن دورتموند در این دیدار با شوتی سرکش دروازه‌ بایرن را باز کرد تا بازی زیبای خود را تکمیل کند.

بایرن که چیزی را برای از دست دادن نداشت، سراپا حمله شد و توانست در دقیقه‌ 64 توسط آرین روبن اختلاف را کاهش دهد تا به نباختن در این دیدار امیدوار باشد.

در دقایق پایانی دو تیم در خط هافبک ضعیف کار می‌کردند و توپ بیشتر در محوطه جریمه در حال رفت و آمد بود. بایرن‌ مونیخ تلاش می‌کرد تا گل تساوی را به ثمر رساند، این در حالی بود که دورتموند چشم به ضد حملات دوخته بود.

در دقیقه‌ 88 روبرت لواندوفسکی، در یک ضد حمله توپ را به اوبامیانگ، مهاجم جدید دورتموند رساند. این بازیکن هم با پاسی زیبا مارکو ریوس را در موقعیت گلزنی قرار داد. مهاجم ملی‌پوش دورتموند در حالی که در موقعیتی مشکوک به آفساید قرار گرفته بود، موفق شد دروازه‌ تام اشتارک را باز کند تا امید بایرن برای رهایی از شکست بر باد برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها