ماموریت جدید کاپلو

کد خبر: ۵۷۴۱۳۵
ماموریت جدید کاپلو

فابیو کاپلو به معرفی نیاز ندارد. این را کارنامه درخشانش می‌گوید. تیمی نبوده که این مرد ایتالیایی روی نیمکتش بنشیند و قهرمان نشود؛ البته در رده باشگاهی.

تیم‌هایش هم همیشه خاص بوده‌اند؛ میلان، رئال مادرید، رم و یوونتوس. حالا انگار نوبت پاری‌سن ژرمنی‌هاست که با این مربی مطرح عرض اندام کنند. تیم پاریسی برای تحقق رویاهای بزرگش، ریخت‌وپاش‌ها را از فصل گذشته آغاز کرد، زمانی که مدیران شیخ‌نشین این تیم با ستاره‌هایی چون مکسول، الکس و تیاگو سیلوای برزیلی، ازکویل لاوتزی آرژانتینی، گئورگی فندر ول هلندی، تیاگو موتای ایتالیایی و زلاتان ابراهیموویچ سوئدی قرارداد بستند و سکان هدایت تیم را به کارلو آنچلوتی سپردند.

اتفاقا آنها در همان فصل اول، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هوادارانشان را اجابت کردند و پس از 19 سال قهرمان لیگ فرانسه شدند. پاری‌سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا هم تا آستانه حذف بارسلونا در یک‌چهارم نهایی پیش رفت تا فصل را با کارنامه‌ای خوب به پایان برساند.

با وجود این، کسی نفهمید چراکارلو آنچلوتی پس از این تجربه موفق، با آن که هنوز یک سال از قراردادش باقی‌مانده بود، تصمیم به ترک پاری‌سن ژرمن گرفت. خیلی‌ها جدایی خوزه مورینیو از رئال مادرید و پیشنهاد این تیم اسپانیایی به کارلتو را دلیل اصلی این جدایی عنوان کردند، اما هرچه بود تلاش‌های باشگاه فرانسوی برای حفظ این مربی ایتالیایی بی‌نتیجه ماند تا باب مذاکره با دیگر مربیان برای پاری‌سن‌ژرمن آغاز شود. میشل لادروپ، سرمربی سوانسی و ویاس بوآش، سرمربی تاتنهام گزینه‌های اول بودند. پس از آنها نوبت به مذاکره با آرسن ونگر رسید. اتفاقا توافق‌های خوبی هم بین طرفین حاصل شد، اما ونگر فرانسوی به آنها قول داد در فصل 15- 2014 آرسنال را به مقصد پاری‌سن ژرمن ترک خواهد کرد. به همین سبب مذاکره با فابیو کاپلو آغاز شد؛ مربی بزرگی که همیشه بوی قهرمانی می‌دهد، حتی اگر پای یک قرارداد یکساله را امضا کند.

ژرمن‌ها برای جذب کاپلو آنقدر مصمم بودند که حتی حاضر شدند به فدراسیون فوتبال روسیه بابت فسخ قراردادشان با این مربی ایتالیایی، غرامت سه میلیون یورویی پرداخت کنند. حالا کاپلو ماموریتی ویژه در پاری‌سن ژرمن دارد؛ این‌که ضمن دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ فرانسه، پس از 16 سال یک جام اروپایی را به کلکسیون افتخارات این تیم اضافه کند. کاپلو پیشتر با میلان یک بار در فصل 94 - 1993 قهرمان اروپا شده است. شاید برای خود او هم بردن یک جام اروپایی دیگر، پس از 20 سال، انگیزه‌های زیادی ایجاد کند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها