شان مهدوی کیا حفظ شد

کد خبر: ۵۵۹۹۴۷
شان مهدوی کیا حفظ شد

خداحافظی نمایشی به هیچ‌وجه در شان مهدی مهدوی‌کیا نبود و جای خوشحالی دارد که با اعلام آمادگی باشگاه هامبورگ آلمان، شرایطی فراهم آمده است تا بازیکن فهیم و تاثیرگذار فوتبال ایران در یک بازی خاطره‌انگیز برای همیشه با دنیای قهرمانی و فوتبال وداع کند.

در حقیقت با اعلام آمادگی هامبورگ، باشگاه پرسپولیس نیز از تمام حرف و حدیث‌ها در این مورد خود را رها دید تا بازیکنی که حق زیادی بر گردن فوتبال ملی و باشگاهی ایران دارد، در یک میدان خوب و با احترام و عزت تمام، کفش‌ها را برای همیشه بیاویزد. هرچند فعلا این قضیه برای مهدی مهدوی‌کیا ختم به خیر شده، اما متاسفانه فوتبال ایران در زمینه برگزاری بازی‌های خداحافظی برای بازیکنان ملی خود (منهای احمدرضا عابدزاده) سابقه روشنی ندارد. در حالی که بارها گفته شد برای علی دایی بازی خداحافظی برگزار خواهد شد، هیچ زمان این وعده عملی نشد. به دنبال علی دایی نیز برخورد مناسبی با کریم باقری صورت نگرفت تا در شرایطی که باقری در زمان مربیگری دایی در پرسپولیس، همچنان می‌توانست مهره تاثیر‌گذاری برای سرخ‌ها باشد، غیرمتعارف از ترکیب تیم دور شده و راه خروج از باشگاه جلوی چشمش قرار گیرد.

برای کریم باقری نیز هیچ زمان بازی خداحافظی در نظر گرفته نشد تا تاریخ یک بار دیگر در باشگاه پرسپولیس برای مهدوی‌کیا تکرار شده و او در شرایطی که از پیش گفته بود در پایان فصل کفش‌ها را خواهد آویخت، با برخورد سرد و سوال برانگیز یحیی گل‌محمدی مواجه شده و از ترکیب سرخ‌ها خارج شود. گویا تنها مشکل این فصل پرسپولیس به کاپیتان مهدوی‌کیا بر می‌گشت که اگر از ترکیب خارج می‌شد، گل محمدی می‌توانست با جایگزینی یک جوان، سبک بازی سرخ‌ها را متحول کرده و در جدول رده بندی لیگ صعود کند.

بگذریم از این‌که معمولا ما در ورزش خوش‌استقبال و بد بدرقه هستیم، اما یقینا وقتی بازیکنی چون مهدوی‌کیا، فوتبالیستی بین‌المللی و شناخته شده در فوتبال ایران به حساب آمده و به لحاظ رفتاری و شخصیت انسانی نیز الگوی بسیاری از جوانان این مرز و بوم بوده است،‌ باید جایگاهش حفظ می‌شد؛ جایگاهی که باشگاه هامبورگ به‌دنبال دعوت باشگاه پرسپولیس آن را پاس داشت تا با اعلام آمادگی این باشگاه برای آمدن به تهران، سرخ‌ها حالا در تدارک انجام یک بازی خاطره‌انگیز برای کاپیتان محجوب باشگاهشان باشند. بدیهی است با انجام یک مراسم باشکوه خداحافظی برای بازیکنی چون مهدوی‌کیا که ورای رنگ‌ها، همه از استقلالی‌ها گرفته تا کل جامعه فوتبال قبولش دارند، پاسداشت یک عمر تلاش صادقانه و زندگی سالمی است که غزال تیز پای فوتبال ایران را به موشک هامبورگی‌ها تبدیل کرد.

حجت‌اله اکبرآبادی ‌/‌ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها