شاه‌آبادی:

ورامین باید با تولید آثار نمایشی خود را برای پاسداشت قیام 15 خرداد آماده کند

معاون هنری وزارت ارشاد در اختتامیه همایش نمایش ورامین با اشاره به غنای فرهنگی و هنری و سابقه درخشان این شهر در تاریخ انقلاب گفت: سال آینده پنجامین سالگرد قیام پانزده خرداد را پاس می‌داریم و ورامین باید با تولید آثار نمایشی بیشتر از گذشته در این گرامیداشت سهیم باشد.
کد خبر: ۵۴۲۲۹۳

به گزارش جام جم سیما به نقل از  ایران(ایکنا) آئین اختتامیه دهمین همایش نمایش شهرستان ورامین، شامگاه روز گذشته یکشنبه 29 بهمن با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولان این شهر در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای رازی این شهر برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی، در این مراسم با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: خوشبختانه این رویداد در سطحی عالی از نظر کمی و کیفی برگزار شد واین مسئله نشان داد که ورامینی‌ها با هنر و تئاتر و عرصه ادب و فرهنگ مأنوس هستند و اگر کسی تلاش می‌کند که خود را در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم هزینه کند، همگی باید قدردان آنها باشیم.

وی با تمجید از همت والای هنرمندان و گروه‌های نمایشی ورامین گفت: این اقدام ارزشمند برای توسعه هنر تئاتر به ویژه در هشرستان ها یک الزام است و باید برای پرداخت مؤثر و بیشتر در این زمینه بیشتر تلاش و اهتمام به خرج داد.

شاه‌آبادی شهر ورامین را با وجود مردمان انقلابی و مذهبی ساکن در آن شهری مملو از خاطرات خوش به ویژه در تاریخ معاصر ایران معرفی کرد و گفت: به ویژه در 50 سال اخیر شاهد رشادت‌ها و ایثار مردم این شهر در صحنه‌های خطیر انقلاب اسلامی بودیم که نمونه بارز آن قیام پانزده خرداد سال 42 به عنوان سرمنشأ انقلاب اسلامی بود که خاستگاه آن از این شهر است.

وی تصریح کرد: البته تاکنون فعالیت‌های مؤثری در زمینه هنر نمایش در این شهر و توسط هنرمندان تئاتر به انجام رسیده است و این شهر همانند 14 شهرستان دیگر استان تهران تلاش خوبی در تولید آثار نمایشی دینی و ارزشی داشته است اما با توجه به پیشینه انقلابی این شهر جا دارد که آثار نمایشی تولید شده نیز بیانگر این شور انقلابی و باورهای ارزشی مردم این شهر باشد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کوشش و تلاشی صورت گیرد که تئاتر این شهر بیانگر تاریخ معاصر ما باشد و افتخارات ملی کشور را به نیکی به تصویر بکشد و از آنجا که ایران به ویژه در نیم قرن اخیر کوران حوادث گوناگونی انقلابی بوده است باید تلاش شود که آثار نمایشی ورامین بیش از قبل در خدمت ارزش‌های والای انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی به سالگرد قیام پانزده خرداد سال آینده اشاره کرد و گفت: 15 خرداد سال 92 در اصل پنجامین سالگرد این قیام پرشور انقلابی است که منشأ پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است و حافظه تاریخی نشان می‌دهد که مردم ورامین آن را رقم زده و نخستین جرقه‌های بیداری اسلامی را در تاریخ معاصر به وجود آورده‌اند.

شاه‌آبادی تأکید کرد: تئاتر ورامین باید با نگاه ویزه به ظرفیت‌های خود سعی کند تا در ماه‌های باقیمانده به این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی آثاری درخورد در پاسداشت آن و روایت جنبه‌های مختلف آن تولید کند و امیدوارم در 15 خرداد سال آینده آثار تولیدی از این شهر را با موضوع این قیام در اجراهای عمومی شاهد باشیم.

وی در پایان به طرح استقرار گروه‌های نمایشی شهرستانی اشاره کرد و گفت: ورامین در این طرح مشارکت خوبی داشته است و امیدوارم در فرصت باقیمانده گروه‌های تئاتری این شهرستان تلاش کنند تا پروانه‌های دائم فعالیت خود را نیز دریافت کنند تا به این وسیله بهتر و هدفمند بتوانیم به حمایت از گروه‌های نمایشی بپردازیم و برای سپاس و قدردانی از تلاش‌های انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین در برگزاری این جشنواره مبلغ 200 میلیون ریال از سوی معاونت هنری به دفتر انجمن اهدا خواهیم کرد.

این گزارزش حاکی است که پیش از سخنرانی معاونت هنری وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ابتدا محسن منصوری فرماندار این شهر در سخنانی از تلاش و مساعدت مسئولان برای برگزاری این جشنواره تشکر کرد و سپس امیرحسین شفیعی، دبیر جشنواره گزارشی از روند برگزاری آن به سمع حاضران رساند.

محمد قاضی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف این اداره کل ارائه کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان ورامین از دیرباز یکی از قطب‌های اصلی تئاتر استان بوده است و البته با وقفه‌ای که در برگزاری جشنواره این شهرستان به وجود آمد سطح کیفی آن مقداری با افول روبرو شد اما امیدواریم که با مساعدت مرکز هنرهای نمایشی از اجراهای عمومی آثار نمایشی این شهرستان، ورامین به دوران اوج خود در عرصه هنرهای نمایشی بازگردد.

سپس و پیش از اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقوی حسینی؛ نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، منصوری؛ فرماندار این شهر با اهدای لوح تقدیر از محمدتقی رودگر، عزت الله قمی و محسن زارع سه تن از هنرمندان پیشکسوت شهرستان ورامین تقدیر و راضیه ده‌پایینی هنرمند بازیگر تئاتر ورامین که چندی پیش از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت، قدردانی شد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها