مدیر چندرسانه‌ای و فضای مجازی صدای جمهوری اسلامی ایران به جام‌جم خبر داد:

نرم‌افزار جدید برای مخاطبان رادیو

معاونت صدای رسانه‌ ملی با هدف احترام به نیاز مخاطبان در فضای مجازی، از نسخه 3 اپلیکیشن در روز میلاد حضرت زهرا(س) رونمایی کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰۱
نرم‌افزار جدید برای مخاطبان رادیو

علاقهمندان و شنوندگان رادیو میتوانند از طریق این نسخه علاوه بر امکانات نسخه قبلی به امکانات دیگری نیز دسترسی داشته باشند. همچنین میتوانند نسخه جدید اپلیکیشن را از طریق سایت iranseda.ir دریافت و آن را در تلفن همراه خود نصب کنند و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت برنامه‌‌های متنوع شبکههای رادیویی را بشنوند. علاوه بر آن مخاطبانی که نسخه 3 این اپلیکیشن را در اختیار دارند، میتوانند با به روز کردن آن به این امکان دسترسی داشته باشند. به همین بهانه با مهدی شاملو، مدیر چندرسانهای و فضای مجازی معاونت صدا که مدیریت ایرانصدا را به عهده دارد، به گفتوگو نشستیم.

با توجه به اینکه شما مدیریت چندرسانهای و فضای مجازی معاونت صدا را به عهده دارید، چگونه از این بستر برای ورود رادیو به عرصههای جدید بهره میبرید؟

امروزه رادیو در حال ورود به عرصههای جدیدی است که میتواند صدا را از درگاههای مختلف به گوش مخاطبانش برساند. رادیو باید همراه مخاطبانش باشد و برای همین دیگر نمیتوان آن را محدود به دستگاههای گیرنده فرکانسی کرد.

بیش از 50 میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند که در ایران فعال است، در واقع رادیوست. از این رو صدای جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از طریق اپلیکیشن ایرانصدا همه کاربران تلفنهای هوشمند را به مخاطبان فعال رادیو تبدیل کند.

نسخه جدید اپلیکیشن رادیو چه ویژگیهایی دارد؟

علاوه بر امکان پخش زنده و آرشیو برنامههای رادیو که در نسخه قبل فراهم شده بود، ویژگیهایی به نسخه جدید «3» اضافه شده است که عبارتند از: مدیریت اپلیکیشن برای تمام شبکههای رادیویی و پایگاههای موضوعی و ایجاد میانبر اختصاصی برای آنها، پخش زنده تصویری و دسترسی به آرشیو رادیو نما، دسترسی به طیف وسیع و متنوعی از محتوای صوتی درخواستی مانند موسیقی، کتاب گویا و...، دسترسی به صفحات اختصاصی برنامههای رادیویی، امکان مدیریت فایلهای صوتی دانلود شده بهصورت آفلاین و پخش آنها بدون نیاز به اینترنت ویژه سفر، امکان نشانهگذاری روی صدا (Bookmark) در زمان پخش آفلاین برای تسهیل شنیدن فایلهای صوتی با مدت زمان زیاد، کیفیت بالای دیجیتال و قابل دریافت بر بستر ضعیفترین اینترنت (حدود 20 مگابایت در هرساعت)، امکان پخش صدای رادیو در پس زمینه سیستم عامل جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در کاربری تلفن همراه مخاطبان، نصب نرمافزار بدون نیاز به دسترسیهای نامتعارف مانند دفترچه تلفن و پیامک و انتشار از مرجع رسمی صدا و سیما و ظرفیت بالای سرورها.

شما برای مخاطبان در نوروز چه چیزی تدارک دیدهاید؟

تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما در ایام نوروز عازم سفر هستند و بخش زیادی از زمان خود را در مسیر سپری میکنند. پیشنهاد ما به این دوستان این است که اگر تاکنون استفاده نکردند، آن را نصب کرده و لذت سفر را برای خود و خانواده خویش دوچندان کنند.

دریافت اطلاعات و اخبار سفر، پیگیری برنامههای مورد علاقه و سرگرمکننده رادیو که ویژه ایام نوروز تدارک دیده شده و طیف وسیعی از محتوای درخواستی در موضوعات متنوع و جذاب میتواند اوقات خوشی را برای آنها ایجاد کند.

ولی اینترنت در همه جا آنتندهی مناسب ندارد؟

هر کجا که اندک ارتباط اینترنتی روی گوشی تلفن همراه خود داشته باشند، کاربران میتوانند فارغ از محدودیتهای دریافت فرکانسهای رادیو در جادهها، از این اپلیکیشن
استفاده کنند.

نحوه دستـرسی و دریـافـت اپلیکیشن جدید چگونه است؟

این اپلیکیشن برای سیستم عاملهای اندروید و ios به صورت اختصاصی ارائه شده و همچنین نسخه آنلاین این اپلیکیشن قابل اجرا روی مرورگرهاست.

برای دریافت این اپلیکیشن کافیاست به نشانی iranseda.ir مراجعه کرده و بهصورت دریافت مستقیم یا دریافت از یکی از بازارهای اپلیکیشن، آن را نصب کنند.

برای سال 97 چه برنامههایی در دستور کار دارید؟

بنا به اعلام دکتر شاهآبادی در نشست خبری درباره اعلام برنامههای نوروزی قرار است تا پایان فروردین از دو پایگاه موضوعی کتاب گویا و موسیقی بهصورت رسمی رونمایی شود.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها