لوگوی جام جم سیما
  • 0 0
  • 1

معاون امور استان های رسانه ملی مطرح کرد:

تحول در سیمای مراکز با نهضت های چهار گانه نمایشی +عکس

پنج شنبه 2 دی 1395 ساعت 12:34
معاون امور استان های رسانه ملی گفت: برای تحول در کیفیت و کمیت تولیدات تلویزیونی مراکز استان ها 4 نهضت بزرگ نمایشی پیش بینی و اجرا می شود.

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر علی دارابی در مراسم معرفی برگزیدگان آثار تلویزیونی مراکز استان ها افزود: نهضت انیمیشن و پویانمایی در مراکز استان ها نخستین گام این نهضت بزرگ است چرا که بسیاری از مراکز استان های ما دارای ظرفیت بالایی در تولید انیمیشن هستند. دوم نهضت فیلمنامه نویسی و سوم نهضت تولید فیلم و سریال با حضور چهره های شناخته شده در ساخته های تلویزیونی مراکز است و چهارمین نهضت، نهضت مستندسازی است چرا که مراکز استان ها دارای ظرفیت های بسیار خوبی در تولید مستندهای تلویزیونی هستند.

معاون امور استان های رسانه ملی افزود: امروزه از 145 شبکه رادیو و تلویزیونی سازمان صداو سیما تعداد 70 شبکه در استان ها فعال هستند و تمام 33 استان دارای شبکه رادیویی و تلویزیونی مستقل می باشند.

دکتر دارابی با اشاره به اینکه شبکه محوری بناست جایگزین مرکز محوری باشد، تصریح کرد: مولفه های شبکه محوری عبارتند از: آینده پژوهی، مدیریت کنداکتور، رویکرد توسعه ای، هویت یابی و مرکز گریزی است.

وی افزود: آینده پژوهی که یک ضرورت رسانه ای است دارای چند اصل است. اول بازمهندسی شبکه های استانی، دوم پرهیز از کپی برداری و فعالیت های تقلیدی از سایر شبکه ها، سوم توجه به مسائل فرهنگی و آداب و رسوم اقوام و استان های مختلف، چهارم مخاطب شناسی. اچ دی کردن شبکه های استانی یکی از فعالیت ها است. این 4 مورد از اصول آینده پژوهی است.

دکتر دارابی با اشاره به مدیریت کنداکتور گفت: توجه به ساعات طلایی و پیک مخاطب برای رسانه ملی بسیار حیاتی است به عنوان مثال رسانه ملی در مناسبت های مختلف و آخر هفته ها باید بهترین برنامه ها را برای جذب مخاطب خویش در کنداکتور قرار دهد.

وی با انتقاد از اینکه ما راه درست شاد کردن مردم را خوب بلد نیستیم، افزود: برنامه سازان ما ید طولایی در عزاداری و برنامه های حزن آلود دارند که گاهی مواقع نیز حتی در برنامه ریزی عزاداری هایمان نیز ضعیف عمل می کنیم.

دارابی با اشاره به ضرورت رویکرد توسعه ای برای رسانه ملی گفت: هویت یابی در شبکه های استانی یک اصل است و باید شبکه ها به سوی برند سازی برنامه ای در استان ها پیش بروند. همچنین شبکه های استانی با سیاست مرکز گریزی راه اندازی شده اند لذا باید توانمندی ها، ظرفیت ها و زیبایی های استان خویش را در اولویت پخش قرار دهند.

در پایان این مراسم برگزیدگان اثر تلویزیونی مراکز استان ها معرفی و لوح تقدیر خود را از دست معاون امور استان ها و اعضای هیات داوری و برخی هنرمندان مدعو تلویزیونی دریافت کردند.

محمد زندکریمخانی – خبرنگار جام جم آنلاین

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2666130134461374488
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 1 نظر )

با دكوری كه سری جدید برنامه خندوانه پیدا كرده ، تحول در كیفیت به خوی بچشم میخوره !!!