بررسی الگوی مناسب مناظره های انتخاباتی در نشست دانشگاه صداوسیما

به سوی الگوی بومی مناظره انتخاباتی

معاون امور استان های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از ضرورت ورود رسانه ملی به بخش مناظره های انتخاباتی در انتخابات پیش رو سخن گفت.
کد خبر: ۹۸۱۱۰۶
ورود رسانه ملی به مناظره ها در انتخابات پیش رو

به گزارش جام جم آنلاین، معاون امور استان های رسانه ملی در این رابطه افزود: مناظره های انتخاباتی در دوره های قبل کار بسیار خوب و مناسبی بود و باید در انتخابات آتی هم (ریاست جمهوری) به صورت جدید دنبال شود.

دکتر علی دارابی تصریح کرد: مناظرات رادیو و وتلویزیونی به چرخه پرسشگری و مطالبات اجتماعی کمک کرده و آن را تقویت و تکمیل می کند.

وی گفت: روشنگری یکی از وظایف رسانه ملی است و پاسخگویی مسئولان به سبب پرسشگری ها و روشنگری رسانه ملی، بیشتر می شود.

معاون امور استان های رسانه ملی که در کمیسیون خبر مراکز صحبت می کرد با اشاره به اهمیت خبر در رسانه ملی گفت: باید در بحث نیروی انسانی و سازماندهی آنان، بحث نیروهای خبری در اولویت قرار گیرد در این میان دانشگاه صداوسیما کمک فراوانی می تواند در تربیت نیروهای متعهد و متخصص بخصوص در حوزه خبر داشته باشد.

دارابی با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم امور خبری در مراکز استان ها قرار دارند، افزود: ساخت مستندهای سیاسی یکی از توقعات جدی رسانه ملی است که بایستی مراکز استان ها به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: باید در تولیدات رسانه ملی از نمایش آسیب ها به خصوص در حوزه اجتماعی تا حد امکان پرهیز و بخش امید و امیدآفرینی در اولویت نمایش قرار گیرد. خبرهای امیدآفرین و زیبایی های استان ها نسبت به حوادث طبیعی و انسان ساز در خبر مراکز استان ها باید جلوه و نمود بیشتری داشته باشد.

در پایان، برگزیدگان بخش کمیسیون خبر مراکز استان ها با حضور معاون امور استان های رسانه ملی، مدیران کل مراکز استانی، اعضای کمیته داوری کمیسیون خبر و خبرنگاران مراکز استان ها معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.

نوزدهمین جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز استان ها از روز گذشته 30 آذر ماه در شهرستان اهواز آغاز شد.

محمد زندکریمخانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها