درباره سریال «در برابر آینده» به بهانه بازپخش از شبکه نمایش

آینده‌ای که خبر می‌کند

می‌گویند انسان از یک ثانیه بعد خود هم خبر ندارد. شاید همین ناتوانی‌اش از پیش‌بینی سرنوشت و آینده‌اش است که اطلاع از آینده را به آرزویی همیشگی تبدیل کرده. حال مردی را تصور کنید که هر روز نسخه‌ای از روزنامه فردا به دستش می‌رسد و او در جریان اتفاقاتی قرار می‌گیرد. این موضوع، دستمایه داستان سریالی پرطرفدار و پربیننده است که سال‌ها پیش از شبکه 2 سیما به نمایش درآمد و اکنون شبکه نمایش آن را برای نمایش مجدد و البته پخش قسمت‌های جدید انتخاب کرده است.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۸
آینده‌ای که خبر می‌کند

روزنامه فردا و یک گربه نارنجی

«در برابر آینده» سریالی تلویزیونی محصول 1996 شبکه CBS است که داستان آن در شیکاگو می‌گذرد. همه چیز از یک اتفاق عجیب و باورنکردنی آغاز می‌شود؛ گری هابسون شخصیت اصلی داستان هر روز صبح نسخه‌ای از روزنامه شیکاگو سان تایمز روز آینده را دریافت می‌کند و سعی می‌کند با اطلاعاتی که از آینده به دست می‌آورد از حوادث جلوگیری استفاده کند.

این کار چندان ساده‌ای نیست و خود هابسون هم از این که چنین موقعیتی برایش به وجود آمده چندان راضی به نظر نمی‌رسد. یک گربه نارنجی هر روز این نسخه روزنامه را برای هابسون می‌آورد و بعد از آن تمام روز او صرف جلوگیری از حوادث روز آینده می‌شود. هیچ کس از این موضوع خبر ندارد جز دو نفر؛ چاک و مریسا از دوستان و نزدیکان گری. گری نمی‌داند چرا و چگونه این اتفاق برایش می‌افتد. او یک قهرمان است، اما قدیس نیست. مسئولیت سنگینی بر دوشش گذاشته شده که خودش علتش را نمی‌داند. با این حال سعی می‌کند ماموریتش را بخوبی
انجام دهد.

تقلید نکرده‌ایم

این سریال در چهار فصل ساخته شد. در برابر آینده با نام اصلی Early Edition حاصل همکاری ویک رابنفیلد و پت پگ است که هر دو تجربه کار تلویزیونی داشتند. البته تبدیل ایده تا سریال، زمانی طولانی لازم داشت. برخی آن را با فیلم‌هایی مشابه ازجمله فیلم فردا اتفاق خواهد افتاد محصول 1944 مقایسه می‌کنند، اما سازندگان سریال در برابر آینده مدعی هستند که از هیچ فیلمی تقلید نکرده‌اند. در فیلم فردا اتفاق خواهد افتاد محصول 1944 آمریکا که به کارگردانی رنه کلرو ساخته شد، شخصیت اصلی، روزنامه نگار جوانی است که هر روز پیرمردی نسخه‌هایی از روزنامه‌های فردا را در اختیارش قرار می‌دهد. در نهایت نیز نسخه‌ای از روزنامه به دستش می‌رسد که خبر مرگ خودش در آن به چاپ رسیده است.

قسمت نخست سریال در برابر آینده 28 نوامبر 1996 روی آنتن رفت و به دنبال موفقیت و استقبال مخاطبان 90 قسمت از آن در چهار فصل ساخته شد. با وجود استقبال از این سریال در سال 2000 پرونده آن برای همیشه بسته شد.

سریال در برابر آینده در شیکاگو فیلمبرداری شد. جالب است بدانید در طرح اولیه، نیویورک برای اتفاقات داستان انتخاب شده بود، اما مایکل دینر مجری طرح سریال بعد‌ها شیکاگو را انتخاب کرد چون معتقد بود با فضای داستان همخوانی بیشتری دارد.

بازیگری با چهره‌ای مثبت

کایل مارتین چاندلر بازیگر تلویزیون و سینمای آمریکا متولد 1965 است و ایفای نقش گری هابسون را در سریال بر عهده دارد. او کار بازیگری را با بازی در چند نقش کوتاه تلویزیونی آغاز کرد و زمانی‌که برای بازی در سریال در برابر آینده انتخاب شد، چهره چندان شناخته شده‌ای نبود. حضور موفق و مستمرش دراین سریال او را به چهره‌ای محبوب و پرطرفدار تبدیل کرد و پس از سال‌ها هنوز هم بسیاری او را با بازی در این نقش به یاد می‌آورند. انتخاب او برای این نقش انتخابی درست و موفقیت‌آمیز بود. از یک سو چاندلر با این بازی توانست قابلیت‌های خود را نشان دهد و از سوی دیگر چهره معصوم او کاملا با ماموریتی که بر عهده‌اش گذاشته شده هماهنگی دارد. کایل چاندلر در سال 1996 برنده جایزه معتبر ساوترن برای بهترین بازیگر تلویزیونی به دلیل بازی در سریال در برابر آینده شد.

چاندلر در فیلم‌های معروفی چون گرگ‌های وال‌استریت، آرگو و سی دقیقه نیمه شب نیز بازی کرده است. وی هم اکنون مشغول بازی در سریال دودمان است که منتقدان آن را در ردیف ده سریال برتر سال 2015 قرار داده‌اند. سری دوم این سریال قرار است در سال 2016 پخش شود.

لادن بهبودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها