همایش مدیران شبکه های تلویزیونی استان های سراسر کشور با پیام رئیس سازمان صداوسیما در اهواز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۲
همایش مدیران شبکه های تلویزیونی استان ها آغاز شد

دکتر محمد سرافراز در این پیام با تشکر از معاون مجلس و امور استان های رسانه ملی و دست اندرکاران ومجریان این همایش آورده است: نشست مدیران و دست اندر کاران مراکز استان های کشور، فرصت مغتنمی برای هم اندیشی و بازاندیشی درباره ماموریت ها و عملکردهای این مجموعه گسترده و تاثیرگذار در عرصه فعالیت های رسانه ای و سیاست های سازمان صدا وسیما است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به شعار این همایش با عنوان «سیمای همدلی فرهنگ ها و زبان ها» آنرا ترجمان واقعی این همایش دانسته و گفته این معنی از یک سو به روایت رنگین کمان خوش رنگ اقوام و فرهنگ ها اهتمام دارد و از سوی دیگر بر فصل مشترک اسلامی، ایرانی و انقلابی آن پافشاری می کند.

دکتر سرافراز در این پیام و خطاب به مدیران شبکه های تلویزیونی سراسرکشور بر لزوم توجه به اهتمام بر پیگیری رسانه ای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی مناسب برای پوشش مشارکت گسترده مردمی در امر انتخابات پیش رو و ارتقاء فرهنگ انتخاباتی، اشراف روزآمد به آسیب های اجتماعی و تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی –ایرانی، توجه به مولفه ها و نمادهای امید بخش و نشاط آفرین ، آئین ها و آداب و رسوم اقوام و فرهنگ ها، افزایش حساسیت های رسانه ای نسبت به مسائل زیست محیطی و ارتقاء فرهنگ آن ، توجه ویژه به موسیقی بومی - محلی و هم افزایی شبکه های تلویزیونی استان ها با هدف مدیریت بهینه داشته ها و ظرفیت ها تاکید کرده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز که مهمان ویژه این همایش بود با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های سازمان صداوسیما و به خصوص معاونت امور مجلس و استان های رسانه ملی از توجه جدی رسانه ملی به مقوله های علم و مذهب قدردانی کرد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه تهیه، تولید و رونمایی از 50 مستند برگزیده علمای دینی با عنوان مجموعه «منظومه پارسایان» کار بسیار ارزشمندی است گفت: تولید مستندهایی در خصوص زندگی علما در سراسر کشور و مرور زندگی این شخصیت های گرانقدر بسیار ستودنی است.

رییس مرکز سیمای استان های رسانه ملی نیز با قدردانی از عملکرد 33 شبکه تلویزیونی در سراسر کشور گفت: تاکید بر تحکیم وحدت اقوام با وجود کثرت فرهنگی موجود در سراسر کشور از اولویت های مرکز سیما استان ها است.

دکتر خیامی بیان داشت : ماموریت ملی ما در سیمای استان ها، تولید و پخش محصولاتی فاخر است که به طور مداوم از شبکه های سراسری و برون مرزی رسانه ملی پخش شده و در حال پخش است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات شبکه های استانی صدا و سیما 4 هزار ساعت بومی شده است افزود: این موضوع نشانگر توجه بیشتر رسانه ملی به آداب و رسوم و فرهنگ های اقوام در سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در روز نخست این همایش،آیت الله موسوی جزائری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سایر مسئولین استانی حضور یافته بودند .

رونمایی از منشور راهبردی سیمای استان ها، رونمایی از 3 مستند فاخر تولید شده در مراکز استان ها با عناوین «کاوش در اعماق خلیج فارس» تولید مرکز بوشهر، «روایت صادق» تولید مرکز خوزستان و «منظومه پارسایان» تولید سیمای مراکز استان های سراسر کشور و همچنین تقدیر از سامان سالور کارگردان سریال 5 قسمتی «با آخرین نفسهایم» ویژه غواصان شهید، تولید مرکز زنجان، جعفر عبدی پور تهیه کننده و کارگردان کاوش در اعماق خلیج فارس، مرتضی مطوری کارگردان مجموعه روایت صادق و حاج صادق آهنگران بخش های دیگری از برنامه های روز نخست این همایش بود.

در پایان این مراسم از خانواده 6 غواص شهید خوزستانی نیز قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها