بزرگداشت محمود استادمحمد در خانه هنرمندان

مرکز هنرهای نمایشی رادیو مراسم بزرگداشت محمود استادمحمد را روز شنبه با عنوان «چهار فصل حکایت، فصل دوم: سپنج رنج و شکنج» در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان با حضور هنرمندان و نویسندگان تئاتر و رادیو برگزار کرد.
کد خبر: ۷۰۴۲۱۴
بزرگداشت محمود استادمحمد در خانه هنرمندان

مهدی دهقان نیری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش بعد از پخش بخش‌هایی از دیالوگ‌های زنده‌یاد استادمحمد در نمایش «شهر قصه» گفت: مرکز هنرهای نمایشی رادیو در قالب برنامه چهار فصل حکایت مراسم بزرگداشت چهار هنرمند صاحب نام را برگزار می‌کند. هدف ما از برگزاری این مراسم این است که اعتقاد داریم ریشه هر چیزی در متن است. به‌همین دلیل امسال که سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده، در هر فصل از یکی از بزرگان تئاتر قدردانی می‌کنیم تا بتوانیم ادای دین به بزرگان حوزه نمایش داشته باشیم.

وی ادامه داد: در فصل اول از استاد حکیم رابط قدردانی شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد و فصل دوم را به آیین نکوداشت استاد محمود استادمحمد اختصاص دادیم.

بعد از صحبت‌های مدیر رادیو نمایش یک فایل صوتی که توسط علی‌اصغر دشتی نویسنده و کارگردان تئاتر در یادبود استادمحمد ضبط شده بود، پخش شد و بعد از آن علیرضا نادری نویسنده و کارگردان تئاتر درباره زنده‌یاد استادمحمد صحبت کرد.

وی با اشاره به این نکته که استادمحمد به دلیل بیماری سرطان از دنیا رفت، یادآور شد: پسر جوان مرا هم سرطان از پا درآورد.

حسین پاکدل، نویسنده و کارگردان تئاتر در ادامه این مراسم درباره زنده‌یاد استادمحمد گفت: جسم محمود استادمحمد را بیماری سرطان از میان ما برد، اما روحش در جمع ماست. زندگی هنرمندان خیلی سخت است و باید تنگناها را تحمل کنند، اما متاسفانه خودشان هم هوای یکدیگر را ندارند.

وی ادامه داد: همه ما برای زندگی بهتر تلاش می‌کنیم، اما نمی‌دانم چرا جامعه به سمت خشونت، ریاکاری و چندگانگی می‌رود. متاسفانه بیشتر از آن که هستیم، ادعا داریم. باید دید ما چقدر به حرف‌های قشنگی که روی صحنه می‌زنیم، باور داریم و از کسانی که توقع نداریم، این سخنان ناپسند را می‌شنویم.

بعد از پخش نماآهنگی که اختصاص به عکس‌های قدیمی و جدید استادمحمد داشت، نادر برهانی‌مرند، مدیر دفتر ادبیات نمایشی رادیو گفت: ما با جان و دل تلاش می‌کنیم هم در حوزه تئاتر و هم رسانه وظایفمان را بدرستی انجام دهیم. برنامه چهارفصل حکایت، امسال در چهار فصل مختلف برگزار می‌شود که در فصل بهار به خسرو حکیم رابط پرداختیم. در فصل تابستان به محمود استادمحمد و قرار است در پاییز و زمستان از زنده‌یاد اکبر رادی و محمد چرمشیر قدردانی کنیم. قصد ما از این برنامه، تکریم اهل‌قلم در حوزه نمایشنامه است.

بعد از پخش فایل صوتی با صدای جواد پیشگر درباره استادمحمد، مانا استادمحمد، دختر این هنرمند ضمن تشکر از مرکز هنرهای نمایشی رادیو و مهدی دهقان‌نیری، مدیر این مرکز گفت: قصد دارم بنیاد استادمحمد را تاسیس کنم. در راه‌اندازی این بنیاد به کمک همه شما عزیزان نیاز دارم. تاکنون مدیا کاشیگر، مسعود جعفری‌جوزانی، جواد عاطفه و پرستو گلستانی افرادی هستند که لطف کردند و قرار است به عنوان هیات مدیره بنیاد با من همکاری کنند.

در بخش پایانی این برنامه از طرف موسسه هنرمندان پیشکسوت مبلغ 30 میلیون ریال برای نشر آثار استادمحمد اهدا شد و همچنین با حضور دهقان‌نیری و حمیده بانو عنقا، همسر زنده‌یاد اکبر رادی هدایایی که شامل یک تابلو فرش مزین به وان‌‌یکاد و نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو و لوح یادبود حوزه هنری بود، به مانا استادمحمد تقدیم شد.

در این مراسم هنرمندان و مدیرانی چون حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیر پیشین این مرکز، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، اردشیر صالح‌پور دبیر جشنواره بیست و سوم تئاتر فجر، بهزاد صدیقی، نصرالله قادری، نادر برهانی‌مرند، اصغر دشتی، حمیدرضا نعیمی، مسعود فروتن، جواد پیشگر و... حضور داشتند. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها