خیلی از مردم کشور ما علاقه دارند که بدانند بازیگران و ستاره های مورد علاقه شان چند سال دارند و چه ماهی به دنیا آمده اند.
کد خبر: ۶۳۱۸۰۰
مرور کارنامه 16 بازیگر 38 ساله سینما و تلویزیون

خیلی از مردم کشور ما علاقه دارند که بدانند بازیگران و ستاره های مورد علاقه شان چند سال دارند و چه ماهی به دنیا آمده اند و میزان تحصیلات شان چیست؟این امر ذاتی است و حتی درگفت و گو هایی که پیش از این با برخی از بازیگران سینما و تلویزیون انجام دادیم آن ها هم این مسئله را تایید کرده و می گفتند خود نیز دردورانی که وارد این حرفه نشده بودند علاقه داشتند که بدانند بازیگر مورد علاقه شان چند ساله است.

سام درخشانی
سام درخشانی متولد ۳۱ تیر ۱۳۵۴ و دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است.


او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت.پس از آن با بهشت آبی، مجموعه همسفر، خانه پدری، دلباخته، و در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج و دارا و ندار پژمان و آوای باران به ایفای نقش پرداخت.درخشانی مجرد است.

شهرام قائدی
او (متولد ۱۳۵۴) در شهرستان قیروکارزین ۱۷۵ کیلومتری جنوب شیراز و در استان فارس به دنیا آمد، از سال ۶۹، ۷۰ به تهران آمد. اولین کار تصویری تلویزیونی‌اش «خودروی پلاک ۱۱» بود و پس از آن در سریال «بازگشت پرستوها» بازی کرد. قائدی اعتقاد دارد، بازیگری‌اش از زیرصفر شروع شده است.قائدی از سال ۷۳ در کاراگاه آموزشی «امین تارخ»، فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۷۴ برای خودش یک پا «بازیگردان» شد و در همان سال با کارگردان‌های مطرحی چون؛ قطب‌الدین صادقی، گلاب آدینه و… کار کرد.او متاهل و یک دختر دارد.

احمد مهران‌فر

 

/Media/Image/1392/09/09/635214288813730415.jpg
احمد مهران فر (متولد ۱۰ خرداد ۱۳۵۴در برزک کاشان ) کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی را از دانشکده هنرهای زیبا است.مهرانفر از سال ۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده‌است.این بازیگر در فیلم‌های «اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی...»، «کلبه» و «آتش‌بس» به ایفای نقش پرداخته‌است. او نوروز سال ۹۰ و ۹۲ با سریال پایتخت ۱ و ۲ در نقش «ارسطو» حضور در تلویزیون را تجربه کرد و قرار است در سری جدید این سریال بازی کند.او هم اکنون مشغول بازی در سریال «شاهگوش» است.

الیزابت امینی
الیزابت امینی متولد اسفند ماه سال ۱۳۵۴ در تهران می‌باشد.وی تحصیلات خود را در رشته روان شناسی نیمه کاره رها کرده و به علت علاقه به حرفه بازیگری به مطالعه و تحصیل در این زمینه اقدام کرد.الیزابت امینی دوره آموزش بازیگری را ابتدا در سال ۱۳۷۶ در آموزشگاه پویا شروع کرد.اودر سال ۱۳۷۹ و بخاطر بازی در فیلم خواب سفید دعوت به تست بازیگری شد که این فیلم آغازی برای شروع کار بازیگری خانم امینی شد.

افشین هاشمی
سیدافشین هاشمی‌مرغزار (متولد ۲۰ مهر ۱۳۵۴) بازیگر، نویسنده، کارگردان ایرانی است.وی مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان؛ ۱۳۷۷و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر؛۱۳۸۶ دارد
هاشمی همچنین نوازنده چیره دست کمانچه است و اجراهایی را نیز در این زمینه برگزار کرده است.او این روزها فیلم «خسته نباشید» را در مقام کارگردان بر پرده سینما ها دارد.

لاله اسکندری

/Media/Image/1392/03/06/635052141904237056.jpg
او )متولد ۱۳۵۴ در تربت حیدریه) دانش آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم«متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود. اشتغال اسکندری به حرفه بازیگری در سینما و تلویزیون، مانع از ادامه فعالیت‌های وی در دیگر عرصه‌های هنری چون نقاشی، موزائیک و عکاسی نشده‌است. در حوزه عکاسی،او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی عکس در ایران و سوئد برگزار کرده و در دو نمایشگاه گروهی عکس در آمریکا نیز شرکت داشته‌است.او دو خواهر هنرمند به نامهای ستاره اسکندری (بازیگر) و سارا اسکندری (چهره پرداز) و یک برادر هنرمند به نام سیامک اسکندری (عکاس) دارد. لاله همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است. او متاهل و همسر او ساسان فیروزی نام دارد

مجید صالحی

/Media/Image/1391/11/10/634950599413092184.jpg
مجید صالحی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۵۴ در بندر ترکمن است.وی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش آغازو سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف و البته اغلب با مضمون طنز بازی کرد . خیلی زود با شخصیت "مجید دلبندم" مشهور شد. وی علاوه بر بازی در برخی از مجموعه‌های تلویزیونی نویسندگی و کارگردانی را نیز بر عهده داشته است.او متاهل است.

نیما رئیسی
نیما رئیسی متولد مرداد 13۵۴در رشت بازیگر و گوینده ایرانی است.وی تا ۱۸سالگی در رشت زندگی کرده تا این که دانشگاه قبول ‌شد و به تهران آمد , یک برادر به نام پویا دارد.رئیسی فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است , ولی به دلیل علاقه‌اش به بازیگری، از همان موقع دوره بازیگری تئاتر را آغاز کرد. او در سریالها و فیلمهای مختلفی بازی کرده و به کار اجرا نیز می پردازد که می توان به بازیش درسریال های میوه ممنوعه، داستان یک شهر،پروانه و ستاره حیات اشاره کرد
 

رضا رشیدپور
او متولد هجدهم مرداد ماه ۱۳۵۴در تهران شومن،مجری، تهیه‌کننده و بازیگر است. همسر او «نغمه مهرپاک» مجری برنامه تصویر زندگی ونام دخترش هلن است. رشیدپورمدرک کارشناسی در دو رشته عمران و کارگردانی دارد.تنها یک خواهر کوچک‌تر از خودش دارد که مهندس معمار است ،مادرش خانه‌دار و پدرش مهندس برق و الکترونیک بوده و زمانیکه برای جمع آوری تجهیزات لشکر عاشورا به دزفول اعزام شده بودند ،حین انجام وظیفه قطع نخاع شده و در سال ۷۶ به شهادت رسید.

کامبیز دیرباز

/Media/Image/1392/06/09/635135860630103361.jpg
کامبیز دیرباز (12 شهریور1354 مازندران- تنکابن)مجرد فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشگاه هنر و معماری فعالیت کاری خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. وی فعالیت هنری رااز سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرده. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد.او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمد رضا درویش بدست آورد.

بهنوش بختیاری

/Media/Image/1392/05/19/635117545578982262.jpg


او (متولد ۱۳۵۴ در تهران) بازیگر و منشی صحنه ایرانی است. با چند مجموعه داستانی تلویزیونی پربیننده مانند شبهای برره (در نقش لیلون)، زندگی به شرط خنده و… بازیگری را شروع کرد . بهنوش بختیاری دانش آموخته زبان فرانسه است و از سال ۷۵ به بازیگری روی آورد.او در تیر ۱۳۷۸ با محمدرضا آرین ،همان نویسنده ی کارهای طنز مهران مدیری ازدواج کرده و از زندگی خود بسیار راضی است،لیسانس مترجمی زبان فرانسه دارد موسیقی مورد علاقه ی او کلاسیک است و از بین خوانندگان پاپ به صدای رضا صادقی ،مرحوم ناصر عبداللهی و مازیار علاقه دارد

برزو ارجمند

 

/Media/Image/1392/09/25/635228078927513283.jpg


وی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ،نوازنده و خواننده٬ نویسنده و کارگردان متولد۱۳۵۴ در مشهد و پسر «انوشیروان ارجمند» و برادر بهار ارجمند، بازیگر و کارگردان ایرانی است. عموی او داریوش ارجمند و پسر عمویش امیریل ارجمند هم از بازیگران برجسته به حساب می آیند.او لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد تهران است. تقریبا تمام خانواده ارجمند اهل موسیقی هستند و خودش هم اولین سازش ملودیکا بود و بعد هم تمبک و تار و در حال حاضر گیتار می‌نوازد. برزو ازدواج کرده و همسر او «پارمیس زند» نام دارد و از همکلاسی‌های دانشکده‌اش بوده. حدود ده سال همدیگر را می‌شناختند و دو سال است که ازدواج کرده‌اند البته هنوز فرزند او تازه به دنیا آمده است و همسرش گریم و طراحی صحنه خوانده است و بازیگر نیست.

زیبا بروفه
زیبا بروفه متولد ۱۳۵۴ تهران، حرفه بازیگری را با فیلم شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان آغاز کرد. زیبا بروفه فارغ‌التحصیل حقوق قضایی است. او همسر پیام صابری چهره پرداز و بازیگر است.

 

/Media/Image/1392/02/20/635038036914625161.jpg

ابراهیم شفیعی
ابراهیم شفیعی (متولد ۱۳۵۴ در تبریز ( بازیگر و دوبلور اهل ایران می‌باشد. وی از ۱۳۶۹ وارد حوزه هنری تئاتر تبریز شده، بعدتر نیز از سال ۱۳۸۰ وارد حرفه دوبله و چند سالی هست که زمینه بازیگری را با طنز خنده بازار شروع کرده‌است. کارتون‌های بسیار زیادی با صدای او دوبله شده است و یکی از نقش‌هایی که می‌شود به یادش آورد، تئودور در کارتون آلوین و سنجاب‌هاست.ا براهیم 2 فرزند دارد به نام کسرا و کمند و همسرش شراره پورجلال نیز هنرمند است .

امیرحسین رستمی

/Media/Image/1392/08/10/635189217575726488.jpg
امیرحسین رستمی (متولد ۱۲ بهمن ۱۳۵۴) فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی دارد. او سال ۷۷ عقد و سال ۷۸ عروسی کرد. با «پوراندخت الستی» از طریق یکی از دوستان دانشگاهی‌اش آشنا شد و نتیجه این ازدواج پسرش «ارشیا» است. بیشتر او را با نقش شکور در «شمس‌العماره» به خاطر داریم.رستمی عاشق تنیس و مسافرت و بیزار از موبایل و فیس بوک است.

محسن طنابنده

/Media/Image/1392/01/16/635007858575854293.jpg
محسن طنابَنده (متولد ۱۳۵۴) فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.او در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استشهادی برای خدا شد.طنابنده در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش اول مرد را برای بازی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پائیز دریافت کرد.او در سریال «شاهگوش» نقشی متفاوت ایفا کرد و در فیلم «لامپ صد» سعید اقاخانی در نقش یک معتاد ظاهر شد.او بازی درخشانی در سریال«پایتخت» داشت و به زودی «پایتخت3» با بازی او کلید می خورد.

آخرین خبر/مریم ضیغمی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها