زندگی خبرنگاران در آینه «خواب بلند»

سریال «خواب بلند» که به سفارش گروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تولید می‌شود و موضوع آن درباره زندگی یک زوج خبرنگار است، مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند.
کد خبر: ۶۲۶۰۱۰
زندگی خبرنگاران در آینه «خواب بلند»

به گزارش جام‌جم، در سریال تلویزیونی خواب بلند که در شش قسمت تولید می‌شود و احمد کاوری‌ آن را کارگردانی و مصطفی علمی‌فرد آن را تهیه کرده است، لعیا زنگنه، امیرحسین مدرس، امیررضا دلاوری، خاطره حاتمی، فرخ نعمتی، سولماز آق‌مغانی، محبوبه بیات، امیر کاظمی، مجید مشیری و... بازی می‌کنند.

مصطفی علمی‌فرد، تهیه‌کننده سریال خواب بلند درباره روند تولید این سریال به جام‌جم گفت: پیش‌تولید این سریال از آبان‌ماه شروع شد و بیست و پنجم آبان‌ماه سریال را کلید زدیم. تاکنون تصویربرداری 60 درصد از سریال تمام شده و گروه مشغول ادامه کار است.

وی افزود:‌ لوکیشن‌های این سریال در تهران است و گروه بخش‌هایی را که مربوط به خانه شخصیت‌های قصه است در اختیاریه ضبط کردند و این روزها مشغول ضبط لوکیشن‌های خیابانی هستند. دفتر روزنامه یکی از لوکیشن‌های اصلی این سریال است.

این تهیه‌کننده با اشاره به این نکته که فیلمنامه سریال خواب بلند را مونا انوری‌زاده، سمیه تاجیک و حمیدرضا حصاری می‌نویسند، اظهار کرد: طرح فیلمنامه قبل از شروع تصویربرداری آماده بود و نگارش فیلمنامه همزمان با تصویربرداری آغاز شد. اکنون هم گروه نویسندگان مشغول نوشتن بخش‌های پایانی سریال است.

علمی‌فرد با اشاره به داستان سریال خواب بلند گفت: داستان این سریال درباره زن و شوهری است که در دفتر روزنامه کار می‌کنند. زن خبرنگار و همسرش سردبیر روزنامه است تا این‌که در اثر شرایط خاص جامعه، زندگی آنها دستخوش تغییرات می‌شود و به تنش‌هایی میان این زوج منجر می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که لعیا زنگنه و امیرحسین مدرس نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند، توضیح داد: زنگنه نقش صبا را بازی می‌کند که خبرنگار است و امیرحسین مدرس نقش امیر، همسر صبا و سردبیر روزنامه را ایفا می‌کند. امیررضا دلاوری نقش شهریار و خاطره حاتمی نقش مریم را بازی می‌کنند که آنها هم زوج خبرنگار هستند. فرخ نعمتی نقش مدیر روزنامه، سولماز آق‌مغانی نقش ستاره خواهر صبا، محبوبه بیات نقش مادر صبا و ستاره، امیر کاظمی نقش برادر امیر و مجید مشیری نقش ایرج را در سریال خواب بلند ایفا می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور شد سراغ موضوع روزنامه‌نگاری رفتید، توضیح داد: من سال گذشته تجربه تولید یک تله‌فیلم با نام «فاصله کانونی» را با چنین موضوعی برای شبکه سه داشتم. بنابراین با حال و هوای کار آشنا هستم. احساس کردم طرح سریال خواب بلند ظرفیت خوبی دارد و از سوی دیگر شرایط روزنامه‌نگاران را به تصویر می‌کشیم که کمتر آثاری درباره چنین فضاهایی ساخته و پخش شده است. این تهیه‌کننده عنوان کرد: روزنامه‌نگاری جزو مشاغل پرهیجان است اما متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است. اطمینان دارم توجه به چنین فضایی مورد توجه مخاطبان هم قرار می‌گیرد و برایشان جذابیت دارد. در واقع ترکیب فضای روزنامه‌نگاری با موضوع دراماتیک به تعلیق زیادی در قصه منجر شده است.

علمی‌فرد درباره انتخاب کاوری برای کارگردانی سریال خواب بلند گفت: من کاوری را از قبل می‌شناختم. معتقدم او تجربه‌های خوبی در عرصه کارگردانی داشته و از سوی دیگر کارهایی که او ساخته، بیان شیرینی دارد که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. با وجود این‌که برای تولید این کار زمان محدودی داریم اما عوامل سازنده نهایت تلاششان را می‌کنند تا این سریال را به سرانجام برسانند.

به گفته این تهیه‌کننده، سریال خواب بلند همزمان با تصویربرداری مراحل تدوین، ساخت موسیقی و صداگذاری را هم پشت سر می‌گذارد.

دیگر عوامل سریال خواب بلند عبارتند از مدیر تصویربرداری: اسماعیل آقاجانی، صدابردار: کامران کیان‌ارثی، طراح گریم: آرمین اسماعیلی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، تدوین: حسن ایوبی و حسین حشمت‌نیا، موسیقی: پوریا حیدری، مدیر تولید: طاهر امانی، صداگذار: مهدی یوسفی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا اصغری، منشی‌صحنه: آرزو نیکپور و عکاس: اکبر آقامحمدی.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هیلا و سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
با سلام
من نسبت به یكی از قسمتهای سریالهای شاید برای شما اتفاق بیفتد به اسم( تغییر) كه كارگردان آن اسمش مسعود رشیدی است اعتراض دارم، ایشان به چه حقی از زبان ما زنها دروغ در می آورند ایشان در قسمت ( تغییر) می گوید كه ما زنها دوست داریم فرزند پسر به دنیا بیاوریم در حالیكه اصلا اینطور نیست من یك زن هستم و عاشق این هستم كه یك نوزاد دختر به دنیا بیاورم و اگر خداوند به من یك نوزاد دختر بدهد یك تار موی از آن را با هزار تا نوزاد پسر عوض نمی كنم ، حتی اگر تمام دنیا را به من بدهند ، حتی اگر 100میلیارد پول به من بدهند ، فرزند دختر مونس مادر و همدم پدر است ، این همه پسر ریخته نمی دانم چه گلی به سر پدر و مادر زده اند كه دختر نمی تواند بزند، نه آقای مسعود رشیدی بی خودی و الكی از زبان ما زنها و مادرها حرف در نیاورید جون ما زنها از نوزاد دختر خیلی خیلی هم خوشمان می آید ، اصلا مگر خانه بدون دختر می تواند لطف و صفایی داشته باشد ، دخترها چشم و چراغ خانه هستند و خانه بدون دختر سوت و كور و بی لطف و خوشی است . خواهر من دو تا فرزند پسر دارد كه خیلی علاف و بیكار و لات هستند ، صبح تا شب یا دنبال دخترهای مردم می افتند و به آنها شماره تلفن می دهند و یا در كو چه فوتبال بازی می كنند و با توپ در و پنجره های همسایه ها را می شكنند و نعره های نابهنجار به پا می كنند ، بیچاره خواهرم نزدیك است از دست پسرهایش دق كند همیشه خواهر و شوهر خواهرم آرزو داشتند كه به جای این دو تا پسر لات و اذیت كن ، دو تا دختر گیس گلابتون و پاشنه طلا و نجیب داشتند كه هم به نیت ائمه اطهار اسمشان را مریم بانو و زهرا گلی بگذارند و هم درسشان را می خواندند و در رشته پزشكی زنا ن و زایمان تحصیل می كردند .

پاسخ: منظور سریال بخش غالب جامعه بوده است. ضمن این كه سریال حكمی صادر نمی كند و نظر گفته شده صرفا سلیقه یكی از شخصیت هاست.. با تشكر

نیازمندی ها