روناک یونسی: از تکرار شدن بیزارم!

کد خبر: ۵۷۰۲۹۳
روناک یونسی: از تکرار شدن بیزارم!

یکی از فیلم‌های پخش شده در روزهای اخیر از شبکه نمایش، فیلم تلویزیونی بومرنگ به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور بود. در این فیلم که در سه اپیزود ساخته شده، بازیگران زیادی به ایفای نقش پرداخته‌اند که روناک یونسی عهده‌دار یکی از اصلی‌ترین نقش‌های این فیلم بوده است. همین موضوع دلیلی شد تا به بهانه پخش «بومرنگ» از شبکه نمایش گفت‌وگوی کوتاهی با این بازیگر نام‌آشنا داشته باشیم.

از تجربه حضور در "بومرنگ" صحبت کنید.
فیلمنامه بومرنگ یک فیلمنامه در ژانر اجتماعی- وحشت بود که توسط اشکان ضیایی نوشته شده بود. با توجه به تصویر برداری فیلم که در شهر مشهد انجام می‌شد، گروهی از بازیگران بومی این شهر هم در کار حضورداشتند که در نهایت با همکاری گروهی از بازیگران استان خراسان و بازیگران تهرانی این فیلم تصویربرداری شد.

این تله فیلم اولین همکاری شما با آقای فلاح پور بود؟
بله، این فیلم اولین همکاری من و البته همه اعضای گروه با ایشان بود، چرا که بومرنگ اولین تجربه کارگردانی آقای فلاح‌پور بود.

از بازخوردهای فیلم راضی بودید؟
«بومرنگ» فیلمنامه خوبی داشت که به دلیل جذاب بودن داستان، مخاطبان زیادی را با خودش همراه کرده بود اما به نظر من این فیلم می‌توانست از لحاظ اجرایی بهتر عمل کند و به عنوان یکی از فیلم‌های مطرح سر زبان‌ها بیفتد.

خیلی‌ها معتقدند که «بومرنگ» با اقتباس باز از مستند «راز» ساخته شده است. شما چنین مسئله‌ای را قبول دارید؟
این که بگوییم «بومرنگ» با اقتباس مستقیم از مستند «راز» بوده را قبول ندارم. «بومرنگ» بیانگر یک سری از واقعیت‌ها در فضای ماوراء الطبیعه و اعتقادات مردم در زندگی عادی بود که این مسائل برای همه ما وجود دارد و ممکن است بارها برایمان اتفاق افتاده باشد. بنابراین می‌توانیم بگوییم که این دو فیلم دو جریان متفاوت از یک محتوای ثابت هستند.

ماجرای بازی شما در نقش «پری دریایی» هم حسابی خبرساز شده. کمی درباره این فیلم هم صحبت کنید.
این فیلم یک فیلم سینمایی بلند به کارگردانی محمد قربان کریمی است که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است و اولین ساخته بلند این کارگردان است. «پری دریایی» کاری فانتزی نیست اما داستان و اتفاقات آن به گونه‌ای است که همه تصویربرداری‌های آن زیر آب انجام شده است.

زمان اکران این فیلم مشخص است؟
ابتدا قرار بود این فیلم به جشنواره فجر امسال برسد اما برخی مشکلات اجرایی و فنیِ کار باعث شد تا این فیلم در جشنواره اکران نشود و اکران عمومی آن هم به زمان دیگری موکول شود. البته آقای کریمی در ایران زندگی نمی‌کنند و تمام کارهای مربوط به تدوین آن هم در کشور کانادا انجام می‌گیرد. روی همین اساس اطلاعات دقیقی از زمان اکران آن ندارم.

یکی از ویژگی‌های خاص شما در بازیگری این است که تجربه حضور در ژانرهای مختلفی را دارید. این سبک کار شما و بازی در ژانرهای مختلفی مثل درام، اکشن، اجتماعی و حتی تاریخی دلیل خاصی دارد؟
شاید مهمترین دلیل این اتفاق این باشد که همیشه اصرار زیادی به تجربه کارهایی دارم که قبلا پیشنهاد آن را نداشته‌ام. به همین دلیل معمولا ترجیح می‌دهم، کم کار کنم اما کار متفاوتی نسبت به کارهای قبلی داشته باشم. اصلی‌ترین هدف من در بازیگری این است که تکرار نشوم و اتفاقا از همین تکرار شدن بیزارم و تا جایی که بتوانم از این اتفاق فرار می‌کنم. به همین دلیل به راحتی از کنار کارهایی که به سمت کلیشه شدن هدایتم می‌کنند، می‌گذرم.

با همه این‌ها، توانایی حضور در چه ژانری را در خودتان بیشتر می‌بینید؟
از نظر من بازیگر متعلق به هیچ ژانری نیست و هنر او در این است که انقدر انعطاف پذیر باشد که به راحتی بتواند در هر نقشی ایفای نقش کند. یک بازیگر با حضور در نقش‌های متفاوت توانایی‌هایش را به مخاطبانش اثبات می‌کند و به راحتی این فضا را به مردم می‌دهد تا او را قضاوت کنند.

این نقش‌های متفاوت باعث نشده تا مردم برخورد متناقضی با شما داشته باشند؟
اتفاقا نه. من معتقدم که ما مردم فوق‌العاده هوشیاری داریم که با هوش و ذکاوتشان به راحتی نقش‌ها و بازی‌ها را از هم تفکیک می‌کنند. برایم جالب است که مردم در برخوردهایشان با من درباره همه کارهایم صحبت می‌کنند و من را تنها متعلق به یک نقش یا کاراکتر خاص نمی‌دانند.

در حال حاضر کاری آماده پخش یا اکران دارید؟
علاوه بر کار «پری دریایی» که درباره آن صحبت کردم، دو کار سینمایی به نام‌های «عقاب صحرا» و «روز روشن» دارم که هر دوی این فیلم‌ها، در جشنواره حضور داشتند و حالا منتظر اکران عمومی آنها هستم. یک کار تلویزیونی هم در ژانر وحشت دارم که به زودی از تلویزیون پخش می‌شود. در هفته‌های اخیر هم دو پیشنهاد سریال هم داشتم که متاسفانه فیلمنامه ضعیفی داشتند و به همین دلیل آن‌ها را رد کردم.

منبع: سنا حیدریان، روابط عمومی شبکه نمایش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ااشكان ضیایی كارگردان نویسنده و كارگردان فیلم بومرنگ
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
به نام خدا
دوستان محترم در مصاحبه بالا كارگردان فیلم بومرنگ آقای فلاح پور ذكر شده است كه اشتباه است. ایشان هم فیلمی به همین نام ساخته اند اما فیلم مذكور كه به بهانه آن با خانم یونسی گفتگو شده است به نویسندگی و كارگردانی اشكان ضیایی ساخته شده است و اطلاعات بیشتر در سایت رسمی این فیلم به آدرس boomerangmovie.com موجود می باشد. خواهشمند است نسبت به اصلاح مطلب فوق اقدام نمایید.

اشكان ضیایی-كارگردان بومرنگ

پاسخ: با تشكر از توضیح و توجه شما؛ این مطلب از سایت رسمی شبكه نمایش برداشته شده است و اشتباه از جانب نویسنده این سایت بوده است. با این حال حتما توضیح شما در پایین مطلب درج خواهد شد.

نیازمندی ها