فیزیکدان برجسته دیوانه در شبکه نمایش

کد خبر: ۵۶۲۷۸۳
فیزیکدان برجسته دیوانه در شبکه نمایش

فیلم «اثبات» به تهیه کنندگی مارک کوپر محصول سال ۲۰۰۵ کشور امریکاست. کارگردانی این درام رازآلود را جان مادن برعهده داشته است. دیوید آبرن فیلم نامه این فیلم را بر اساس نمایشنامه‌ای به قلم خودش که با الهام از زندگی جان ناش، پروفسور ریاضی که موفق به دریافت جایزه نوبل شده بود، به نگارش درآورده است. آنتونی هاپکینز، کوئنث پالترو، جک جیلنهال و دنی مک کارتی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

آنتونی هاپکینز بازیگر هفته شبکه نمایش در فیلم «اثبات» بازی فوق العاده‌ای را در نقش یک دانشمند که دچار بیماری رمانی است، به نمایش گذاشته است. هرچند که این فیلم برای هاپکینز جایزه‌ای را در بر نداشت اما با این حال تمجید بسیاری از منتقدان را برای این بازیگر مطرح سینما به همراه آورد.

داستان فیلم «اثبات» درباره زن جوانی به نام کاترین است که پدرش رابرت یک فیزیکدان برجسته است که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد و به تازگی بعد از زمین‌گیر شدن، مرده است. کاترین تلاش دارد با شرایط پیش‌رو کنار بیاید و در عین حال مسائل مربوط به ارث هم مطرح است. یکی از دانشجویان سابق رابرت به نام هال برای کار تحقیقاتی‌اش به دست نوشته‌ها و مدارک او نیاز دارد. کلر خواهر کوچکتر کاترین هم مشکلاتی دارد که می‌تواند برای کاترین دردسر درست کند. کاترین که در شیکاگو زندگی می‌کند، نمی‌تواند جشن تولد بیست و هفت سالگی‌اش را بگیرد. کلر از نیویورک به او ملحق شده است تا مراسم تدفین پدرشان را انجام دهند. کاترین طی ۵ سال گذشته با پدرش زندگی کرده بود و در کارهای دانشگاهی به وی کمک می‌کرد. حالا بخش عمده کارهای پدر به دوش کاترین افتاده است. هال می‌خواهد در دلِ دست‌نوشته‌های رابرت به مدرکی دست پیدا کند که نشان می‌دهد تحقیقات او بسیار با ارزش بوده است. یکی از دفترهایی که کاترین به هال می‌دهد، حاوی یک تئوری بسیار بی‌همتاست. کاترین مدعی است در این پروژه با پدرش همکاری داشته و بخش مهمی از گسترش کار توسط او صورت گرفته است. اما هال و کلر حرف او را باور ندارند و می‌گویند دروغ می‌گوید. بزودی حقیقت آشکار می‌شود و....

جان مادن کارگردان فیلم «اثبات»، هشتم آوریل ۱۹۴۹در انگلستان متولد شد. او که سعی دارد خود را به عنوان کارگردانی مستقل در سینمای انگلیس معرفی کند، فیلمسازی را از دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد. مادن تا به حال ۱۸ فیلم را کارگردانی کرده است که «اثبات» هفدهمین فیلم او محسوب می‌شود. او که یک‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است، یازده جایزه دیگر را از جشنواره‌های مختلف به‌دست آورده است. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌توان به «شکسپیر عاشق»، «کاپیتان کورلی»، «آقای براون» و «راهی میان جنگل» اشاره کرد. جان مادن تا به‌حال ساخت چند سریال تلویزیونی را نیز برعهده داشته است

«اثبات» با بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیون دلار ساخته شد. این فیلم در هفته نخست نمایش در آمریکا بیش از ۱۹۳ هزار دلار کسب درآمد کرد. ساخته جان‌مادن در سینماهای هلند، ایرلند، مجارستان، هنگ‌کنگ، سوئد، آرژانتین و کره جنوبی هم به نمایش درآمده است.«اثبات» در جشنواره فیلم ونیز نامزد دریافت شیرطلا بوده است. فیلم از سوی انجمن منتقدان سن‌دیه‌گو نیز جایزه بهترین بازیگر را برای جک گینل‌هان به ارمغان آورده است. حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم فلندرز برای جان مادن نامزد دریافت جایزه ویژه را به ارمغان آورد. «اثبات» در گلدن گلوب نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

فیلم «اثبات» روز سه شنبه ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها