اگر به دارو‌های شیمیایی دسترسی نداشتید، می‌توانید از سریعترین و بی ضررترین روش‌های ذیل برای تسکین درد‌های مختلف استفاده کنید.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۵۷
سریع‌ترین روش‌ها برای تسکین انواع درد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد که به طور ناگهانی دچار لرز یا درد در نقطه‌ای از بدن شود، اما به قرص یا داروی شیمیایی مناسبی برای کنار آمدن با آن دسترسی نداشته باشد.

ممکن است چنین شرایطی وحشتناک به نظر برسد، اما هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. از خوردن یک تکه شکلات گرفته تا تسکین دهنده طبیعی گلو درد، روش‌های طبیعی برای متوقف کردن این درد‌های مزاحم وجود دارد.

در ادامه این مطلب با راهکار‌های مفیدی آشنا می‌شوید که اگر نمی‌خواهید دارو بخورید و یا به داروی مناسبی دسترسی ندارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای آرام کردن گلو درد، یک تکه شکلات تلخ بخورید

اگر سرفه می‌کنید و احساس گلودرد دارید، یک تکه شکلات تلخ بخورید. به گفته دانشمندان، شکلات می‌تواند سرفه را سرکوب کرده و گلو درد را حتی بهتر از دارو‌های معمول بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده است که کاکائو و شکلات به میزان قابل توجهی سرفه را کاهش می‌دهند و بهتر از کدئین و شربت‌های قندی کار می‌کند.

برای رفع علائم میگرن آب بیشتری بنوشید

مقدار زیادی آب بنوشید. کارشناسان توصیه می‌کنند هر ۲ ساعت یک لیوان آب مصرف کنید. سردرد‌های خفیف و میگرن شدید اغلب با کم آبی بدن ایجاد می‌شوند.

عدم تعادل مایعات و الکترولیت‌ها در بدن اجازه نمی‌دهند سیستم‌ها به شیوه‌ای مناسب کار کنند. نوشیدن آب کافی به شما در مقابله با کم آبی و رفع علائم میگرن کمک می‌کند.

برای جلوگیری از درد ناشی از التهاب مقداری زردچوبه مصرف کنید

اگر از التهاب رنج می‌برید، مقداری زردچوبه یا عصاره آن، که حاوی کورکومین است را به عنوان مکمل غذایی اضافه کنید.

زردچوبه، ادویه‌ای است که به ویژه در آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خاصیت ضد التهابی کورکومین موجود در آن، به عنوان داروی جایگزین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی مطالعات کورکومین را با دارو‌های معمولی مقایسه کرده اند و دریافتند که به اندازه ایبوپروفن در تسکین درد موثر است.

پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که زردچوبه یا کپسول کورکومین در بیمارانی که مبتلا به درد مفاصل هستند، استفاده شود.

انجام حرکات کششی برای کاهش درد کمر

لباس راحت بپوشید و یک تشک یوگا تهیه کنید. انواع تمرین‌های کششی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

اگر کمر درد شما ناشی از برخی مسائل پزشکی دیگر، به غیر از کشش ماهیچه‌ای است، باید هنگام انجام تمرینات مراقب باشید.

کشش باعث افزایش تنش در عضلات حامی ستون فقرات می‌شود و دامنه حرکت و تحرک بدنی کلی شما را بهبود می‌بخشد.

برای خلاص شدن از سردرد، روغن‌های طبیعی را استنشاق کنید

چند قطره روغن طبیعی را به یک حوله اضافه کرده و عطر را استنشاق کنید و یا به پیشانی خود بمالید. اما مراقب باشید، زیرا برخی روغن‌های طبیعی می‌توانند باعث سوختگی شوند، بنابراین باید قبل از استفاده روی پوست، با مقداری روغن دیگر (مانند روغن نارگیل) رقیق شوند.

روغن‌های طبیعی زیادی با خاصیت درمانی برای سردرد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. روغن اسطوخودوس، نعناع، رزماری و بابونه از جمله آن‌ها هستند.

اعتقاد بر این است که این روغن‌ها دارای خاصیت تسکین دهنده و آرامش بخش هستند. به همین دلیل می‌توانند برای درمان سردرد‌های ناشی از اضطراب و استرس مفید باشند.

برای تسکین درد دندان از چای نعناع استفاده کنید

یک قاشق چایخوری برگ نعناع خشک را درون یک فنجان آب جوش بگذارید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. پس از خنک شدن، دهان خود را با چای بشویید.

همچنین می‌توانید کیسه‌های چای نعناع گرم و مرطوب را روی دندان درد قرار دهید و چند دقیقه آن را نگه دارید تا درد کم شود.

نعناع دارای خواص بی حسی است که اثرات تسکین دهنده درد را را به دنبال دارد. منتول موجود در نعناع دارای خواص ضد باکتریایی هم است.

برای بهبود درد استخوان و مفاصل، با محلول نمک حمام کنید

دو فنجان نمک را به آب وان خود اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار بگیرید. همچنین می‌توانید مفصل دردناک را در یک کاسه آب گرم با یک فنجان نمک در آن خیس کنید.

نمک سرشار از منیزیم است که بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود به درستی کار کنند. همچنین سموم را از بین می‌برد و استرس و التهاب را کاهش می‌دهد.

برای رهایی اندورفین‌ها و مبارزه با درد پیاده روی کنید

ورزش کردن بهترین کار برای شماست، اما اگر درد شما را از انجام این کار باز دارد، سعی کنید به پیاده روی در محیط آزاد بروید.

فعالیت بدنی، مانند ورزش یا پیاده روی، اندورفین‌ها یا مواد شیمیایی مغز را آزاد می‌کند که باعث کاهش احساس درد می‌شود. علاوه بر این، اندورفین‌ها پاسخ ایمنی را تقویت می‌کنند و احساس سرخوشی به وجود می‌آورند.

برای کاهش درد قاعدگی، یک موز بخورید

اگر احساس گرفتگی عضلات و درد ناشی از قاعدگی دارید، کوکی‌ها و شکلات‌ها را کنار بگذارید و به جای آن‌ها یک موز را انتخاب کرده اید. با موز و میوه‌های دیگر اسموتی درست کنید و آن را میل کنید.

موز سرشار از پتاسیم و ویتامین B۶ است که باعث کاهش گرفتگی عضلات می‌شود و باعث حفظ آب بدن و رهایی از احساس نفخ می‌شود.

برای خلاص شدن از گرفتگی عضلات از گرما استفاده کنید

برای تسکین اسپاسم یا گرفتگی عضلات از یک کیسه آب گرم استفاده کنید. اگر به این وسیله دسترسی ندارید، آب داغ تهیه کنید و یک بطری پلاستیکی را با آن پر کنید، آن را در یک حوله بپیچید و آن را روی ناحیه دردناک قرار دهید. گرما به عضلات برای استراحت، تسکین درد و رفع ناراحتی کمک می‌کند.

این راهکار‌ها در بهبود انواع مختلف درد در بسیاری از افراد مؤثر است. اما اگر درد شدید بود یا علائم آن بهتر نشد، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها