اولین چالشی که دانشجویان ترم اولی باید مراقب آن باشند کنترل مدیریت عاطفی است.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۱۸
ترم اولی‌ها چگونه باید وارد دانشگاه شوند؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز بیشتر به اول مهر باقی نمانده است؛ روزی که صد‌ها هزار نفر در سراسر کشور، یک سال یا بیشتر، تمام سختی‌ها را به جان خریدند تا چنین روزی وارد دانشگاه شوند و دوره تازه‌ای از زندگی خود را آغاز کنند.

اکنون قصد داریم برای شما دانشجویان ورودی جدید، باید‌ها و نباید‌هایی را بگوییم.

ظاهر شایسته داشته باشید

اولین چیزی که اطرافیان از شما می‌بینند، ظاهرتان است. پسران می‌بایست تمیز و مرتب بوده و مو‌ و ریش خود را به شکلی مناسب اصلاح کرده باشند. دختران هم باید تمیز و با ظاهری مناسب محیط دانشگاه باشند.

مانند یک فرد بالغ رفتار کنید

رفتار‌های بچه گانه خود را کنار گذاشته و مثل یک دانشجوی بالغ رفتار کنید. زیرا این امر اطرافیان را تحت تاثیر قرار داده تا با شما چطور برخورد کنند.

روابط عاطفی خود را کنترل کنید

از نظر شرایط تحصیلی دانش آموز بعد از سال‌ها درس خواندن در یک محیط تک جنسیتی وارد فضایی می‌شود که دختر و پسر در انجام بسیاری از فعالیت‌ها مشترک هستند، بنابراین اولین چالش مدیریت روابط عاطفی است که ممکن است ایجاد شود. تحقیقات نشان می‌دهند ۷۰ درصد از دانشجویان ترم اولی به جنس مخالف خود علاقه پیدا می‌کنند که اغلب این عشق‌ها یک‌طرفه است.

آداب حضور در کلاس را راعایت کنید

برخی از استادان بعد از آمدن به کلاس اجازه ورود دانشجو به جلسه و حضور در کلاس نمی‌دهند، پس همیشه به موقع در کلاس حاضر شوید. در کلاس مرتب به ساعت خود نگاه نکنید، چون بی‌احترامی به استاده محسوب می‌شود. همچنین اگرسؤالی برایتان پیش آمد آن را یادداشت کنید و در فواصلی بین تدریس سوال خود را مطرح کنید. همچنین همیشه برد آموزش دانشکده را چک کنید.

دست خالی وارد کلاس نشوید

لازم نیست برای هر درس یک دفتر مخصوص اختصاص بدید. اما یک خودکار و سر رسید همراه خود داشته باشید، البته همیشه یک فلش همراه خود داشته باشید، چون ممکن است پایان کلاس یک سری فایل از استاد بگیرید.

بعد از کلاس، درس را مرور کنید

معمولاً همه دانشکده‌ها سالن مطالعه دارند. بعد از کلاس فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید، هر درسی که استاد در آن روز داده را مرور کنید. همچنین سعی کنید در کنار درس خواندن به دنبال کسب یک مهارت باشید، تا از این طریق هم یک منبع درآمدی برایتان باشد وهم خود را برای بازار کار آینده آماده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها