• 0 0
  • 0

آشنایی با خواص آب اسفناج

سه شنبه 4 دی 1397 ساعت 15:00
اسفناج یک سبزی خوشمزه و مقوی است که خواص زیادی دارد، در ادامه به برخی از مهم ترین خواص آب اسفناج اشاره می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند.

فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود. ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.

این سبزی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله A، K، D و E بوده و حاوی مواد معدنی خوبی نیز هست.

خواص فوق العاده آب اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، به عنوان یک درمان یا عامل پیشگیری از بسیاری مشکلات سلامت عمل می کند و عطر و طعم خوبی نیز دارد.

آب اسفناج منبع عالی برای ویتامین ها

آب اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است. مصرف اسفناج می تواند به راحتی مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای ویتامین A را تامین کند.

این ویتامین برای سلامت تیروئید، سیستم ایمنی قوی، و دید خوب در شب ضروری است. جدا از ویتامین A، آب اسفناج حاوی روی، فیبر، نیاسین، ویتامین های B6، C، E، K، کلسیم، منیزیم، پروتئین، آهن، فولات، مس، تیامین، پتاسیم، منگنز، و فسفر است.

کاهش فشار خون با آب اسفناج

سطوح بالای پتاسیم در آب اسفناج می تواند به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند، کمک کند.

پتاسیم می تواند آثار بد سدیم در بدن را خنثی کند که به نوبه خود می تواند در تنظیم سطوح سدیم و بهبود مشکلات فشار خون بالا کمک کند.

به طور کلی، سبزی هایی مانند اسفناج وکیل غذاهایی خوب برای افراد مبتلا به پرفشاری خون محسوب می شوند.

حفظ وزن با آب اسفناج

آب اسفناج حاوی فیبر زیادی است. یک وعده آب اسفناج می تواند تا 3 گرم فیبر داشته باشد. مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای فیبر برای مردان 38 گرم و برای زنان 25 گرم است.

از آنجایی که بیشتر مردم به میزان کافی در روز فیبر مصرف نمی کنند، نوشیدن آب اسفناج می تواند به بهبود این شرایط کمک کرده و احساس سیری را نیز هرچه بیشتر تقویت کند. این شرایط می تواند به حفظ وزن و کاهش خطر ابتلا به یبوست کمک کند.

آب اسفناج و سلامت استخوان ها

زمانی که موضوع سلامت استخوان ها مطرح می شود، کلسیم یکی از مواد مغذی کلیدی در نظر گرفته می شود.

یک وعده آب اسفناج می تواند 12 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای کلسیم را تامین کند.

دندان ها نیز برای حفظ سلامت خود به کلسیم نیاز دارند. با حفظ سطوح سالم کلسیم در بدن به طور قابل توجهی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهید.

همچنین، این ماده مغذی به انقباض رگ های خونی و ماهیچه ها کمک می کند.

رشد گلبول های قرمز خون با آب اسفناج

زمانی که مواد مغذی مورد نیاز خود را در اختیار