نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه انگلیس صورت گرفته، نشان می‌دهد، انزوای اجتماعی با افزایش ریسک بروز زوال عقل همراه است.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۶۶
انزوای اجتماعی برابر با زوال عقل است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه انگلیس صورت گرفته، نشان می‌دهد، انزوای اجتماعی با افزایش ریسک بروز زوال عقل همراه است.

این مطالعه که در نوع خود بزرگ‌ترین مطالعه به منظر دریافتن ارتباط میان انزوای اجتماعی و ابتلا به زوال عقل است،‌ تأیید می‌کند، تنهایی به نوبه خود می‌تواند ریسک بروز این بیماری را تا بیش از 40 درصد افزایش دهد.

پزشکان گفته‌اند: افرادی که احساس تنهایی دارند، به مراتب از سلامت جسمانی کمتری برخوردارند و بیش از دیگر افراد در معرض افسردگی قرار دارند.

در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است

براساس آمار موجود، امروزه حدود 12 میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2040 به 25 میلیون نفر برسد؛ محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش‌بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 سه برابر و به بیش از 131 میلیون نفر برسد.

کارشناسان برجسته انگلیسی می‌گویند: میزان احساس تنهایی و تنهایی افراد در این کشور به بالاترین نرخ خود طی 70 سال گذشته رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها