نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد خوردن بالغ بر سه تخته شکلات در ماه می تواند ریسک نارسایی قلبی را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۰
کاهش ریسک نارسایی قلبی با مصرف شکلات

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی آیسان آمریکا دریافته اند خوردن سه تخته شکلات در ماه منجر به کاهش ۱۳ درصدی ریسک نارسایی قلبی می شود. اما باید توجه شود که خوردن بیش از اندازه شکلات می تواند خطرناک باشد چراکه خوردن روزانه شکلات ریسک نارسایی قلبی را تا ۱۷ درصد افزایش می دهد.

محققان می گویند ترکیبات طبیعی موجود در کاکائو موسوم به فلاوونوئیدها موجب تقویت سلامت عروق خونی شده و به کاهش التهاب کمک می کند.

«چایاکریت کریتاناوونگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره عنوان می کند: «من معتقدم شکلات منبع رژیمی مهم فلاوونوئیدهاست که با کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب مرتبط است. فلاوونوئیدها می توانند موجب افزایش اکسید نیتریک شوند، گازی که در عروق خونی پخش شده و به جریان خون کمک می کند.»

همچنین وی عنوان می کند مصرف متعادل شکلات برای سلامت خوب است چراکه شکلات سرشار از چربی های اشباع شده است.

این مطالعه شامل بررسی ۵ تحقیق با بیش از ۵۷۵ هزار نفر بود. با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر برای تایید این نتیجه تاکید دارند.

در مطالعات قبلی، رابطه آشکار بین مصرف شکلات تلخ و کاهش ریسک بیماری های قلبی-عروقی به اثبات رسیده است.

محققان در این مطالعه در لوکزامبورگ پی برده بودند افرادی که ۱۰۰ گرم شکلات (معادل یک تخته) در روز مصرف می کنند شاهد کاهش مقاومت انسولین و بهبود عملکرد آنزیم های کبدی بودند. حساسیت انسولین فاکتور پرخطر اثبات شده در مورد بیماری قلبی-عروقی است.

محققان عنوان می کنند مواد خوراکی سرشار از فیتوشیمیایی ها از جمله شکلات تلخ به میزان متعادل می توانند خواص زیادی برای قلب داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها