محققان می گویند زنانی که صبح ها زود از خواب بیدار می شوند، در قیاس با زنانی که دوست دارند تا دیروقت بخوابند، کمتر در معرض احتمال ابتلا به افسردگی هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۵۳
زنان سحرخیز کمتر افسرده می شوند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محققان معتقدند قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی خطر ابتلا به افسردگی را احتمالا کاهش می دهد به طوری که در ارتباط با زنان، این خطر 12 تا 27 درصد کمتر است.

معمولا افراد از لحاظ الگوی خواب به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول افرادی هستند که صبح های زود از خواب بیدار می شوند و شب ها نیز زود می خوابند و دسته دوم افرادی هستند صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها نیز تا دیر وقت بیدار می مانند.

محققان دانشگاه «کلرادو بولدر» و بیمارستان «زنان و بریگام» در آمریکا در یک مطالعه مشترک بیش از 32 هزار زن با سن متوسط 55 سال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند زنانی که صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها نیز تا دیر وقت بیدار می مانند، بیشتر احتمال دارد به افسردگی که نوعی بیماری روانی است، مبتلا شوند.

محققان متذکر شدند که در عین حال، افرادی که اساسا تمایل به دیر بیدار شدن دارند، می توانند با زودتر بیدار شدن و قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، خطر ابتلای خود را به بیماری افسردگی کاهش دهند.

محققان همچنین متوجه شدند افرادی که شب ها تا دیر وقت بیدار می مانند، کمتر احتمال دارد که متاهل باشند و این افراد بیشتر احتمال دارد که تنها زندگی کنند، سیگاری باشند و الگوهای خواب منقطع داشته باشند، مواردی که همگی انها نیز خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها