• 2 0
  • 0

راهکارهای ساده‌ای که سلامت روحی را تقویت می‌کنند

چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 10:15
امروزه بسیاری از ما به‌راحتی دچار اضطراب و افسردگی می‌شویم.

خوشبختانه راهکارهای ساده‌ای وجود دارند که با کمک آنها می‌توانیم در زمان کوتاهی به احساس بهتری برسیم.

مصرف روزانه سبزیجات

براساس تحقیقی که در دانشگاه سیدنی انجام شد کسانی که روزانه مصرف سبزیجات بیشتری دارند، استرس و افسردگی را کمتر تجربه می‌کنند.

حالت بدنی مناسب

حالت بدنی درست، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و با افسردگی مقابله می‌کند. قوز کردن به طور طبیعی می‌تواند باعث ایجاد حالت ضعف و ترس شود و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد.

استفاده از گوش‌گیر

مطالعه‌ای که در آلمان روی بیش از 15 هزار نفر انجام شد نشان داد شیوع افسردگی و اضطراب در میان کسانی که از سر و صدای محیط رنج می‌برند دو برابر است. استفاده از گوش‌گیر به سلامت روحی در این محیط‌ها کمک می‌کند.

کمک به دیگران

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کسانی که بیشتر به افراد نیازمند کمک پولی می‌کنند شادتر از کسانی هستند که کمتر این کار را انجام می‌دهند.

آواز خواندن

آواز خواندن از طریق افزایش ترشح هورمون اندروفین که ایجاد کننده احساس مثبت است، شادی و کاهش استرس را به دنبال دارد.

استفاده از گل‌های تازه

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد استفاده از گل‌های تازه در محیط، سطح انرژی و شور و شوق را افزایش می‌دهد و در فرد حس رضایتمندی از زندگی ایجاد کند.

دیدن فیلم‌های غمگین

دانشمندان می‌گویند دیدن فیلم‌های گریه‌آور باعث می‌شود به زندگی و روابط خودتان بیندیشید و در نهایت احساس بهتری داشته باشید.

کاکائو و شکلات

براساس مطالعات، مصرف کاکائو و شکلات تاثیرات مثبتی بر روحیه و عملکرد شناختی افراد به جا می‌گذارند.

آشپزی کردن

مطالعات نشان می‌دهد آشپزی به عنوان یک فعالیت خلاقانه درشرایطی که احساس خوبی ندارید، می‌تواند احساس شادی را در شما افزایش دهد.

نوشتن

روی کاغذ آوردن احساسات به تخلیه احساسات منفی کمک می‌کند و با کاهش فعالیت آمیگدال ـ بخشی از مغز که مسئول احساساتی مانند ترس، خشم و اندوه است ـ باعث می‌شود، احساس شادی کنید.

مواد غذایی تخمیر شده

تحقیقات نشان داده است کسانی که در رژیم غذایی خود از مواد غذایی تخمیر شده‌ای که حاوی پروبیوتیک‌ها هستند بیشتر استفاده می‌کنند علائم اختلالاتی مانند اضطراب اجتماعی و اختلال عصبی را کمتر نشان می‌دهند. ماست، خیارشور و کیمچی از مواد غذایی تخمیرشده هستند.

منبع: cracked.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2992280725120312399
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته