اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با مواد غذایی که در ادامه ذکر می شود، غنی کنید.
کد خبر: ۹۸۵۱۲۲
این پیتزای ضد سرطان را حتما بخورید!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، نمی توان عشق و علاقه مردم به پیتزا را نادیده گرفت. واقعیت این است که غرق شدن در فست فود سلامت قلب را به خطر می اندازد. اما اگر شما و خانواده تان عاشق پیتزا هستید نیازی نیست خودتان را محروم کنید. به شرط اینکه پیتزا را در منزل تهیه کنید و برای سلامت بدنتان آن را با این مواد غذایی غنی کنید.


فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز 2.5 گرم فیبر دارد که باعث کاهش بیماری قلبی و دیابت می شود. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی ویتامین C و E نیز هست که قدرت دفاعی بدن را بالا می برند.

پیاز

پیاز سرشار از ویتامین C، فیبر، اسیدفولیک، آهن، کلسیم و کرستین است که به کنترل فشارخون و حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند.

قارچ

میزان بالای سلنیوم قارچ آسیب های رادیکال های آزاد را می کاهد و «ال - ارگوتیونئین» آن برای جوان ماندن پوست فوق العاده است.

زیتون

زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد و میزان بالای هیدرواکسی تیروزول آن ضدسرطان و ضد تحلیل بافت استخوان است. زیتون پیتزا را خوشمزه و سلامت قلب را بالا می برد.

اسفناج

یک لیوان اسفناج 3600 واحد بین المللی بتاکاروتن دارد که سلامت دستگاه قلب و عروق را تضمین و از پیری و سرطان پیشگیری می کند. میزان بالای ویتامین k موجود در این ماده غذایی و همچنین منیزیم، آهن، اسیدفولیک و کلسیم آن باعث غنی سازی پیتزا می شود.

فلفل دلمه ای قرمز

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز 300 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تأمین می کند و میزان زیادی ویتامین A و بتاکاروتن به بدن می رساند. این فلفل دوستدار قلب و سلامت بدن است و باعث غنی سازی پیتزا می شود.

بروکلی

بروکلی بیش از پرتقال ویتامین C دارد. میزان کلسیم آن نیز بیش از یک لیوان شیر کامل است. بروکلی منبع سولفورافان است که یک ترکیب ضدسرطان می باشد.

کدو


کدو یک منبع فوق العاده منگنز و ویتامین C و A است. این ماده غذایی میزان زیادی لوتئین و زئاکسانتین دارد که به حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از دژنراسیون ماکولای چشم کمک می کنند.

فلفل موزی

این نوع فلفل ها سرشار از فیبرهای غذایی، ویتامین A، پتاسیم و ویتامین C است. در نتیجه یک انتخاب مناسب برای طعم دهی به پیتزا و غنی سازی آن محسوب می شود.

حرف آخر

برای تکمیل غنی سازی پیتزایتان حتماً از نان گندم کامل استفاده کنید. ترکیب این مواد غذایی در پیتزا باعث جذب ویتامین ها و مواد معدنی متنوع و خوبی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها