طبق گفته مسئولان هیچ گونه مجوزی برای واردات آب‌ آشامیدنی گازدار وجود ندارد و بخشی آب‌های آشامیدنی گازدار موجود در بازار از نروژ وارد شده و بخش دیگر نیز به صورت چمدانی از ارمنستان به ایران به صورت قاچاق وارد می ‌شوند.
کد خبر: ۹۷۹۴۰۵
قاچاق آب‌های آشامیدنی گازدار از نروژ و ارمنستان به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان اب‌های معدنی و آشامیدنی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد استفاده از آب‌های گازدار خاطر نشان کرد: استفاده از آب‌های گاز دار به ذائقه مردم و نوع مصرف آن‌ها باز می‌گردد. مردم آسیای میانه از بدو تولد به جای استفاده از آب عادی، آب گازدار مصرف کرده‌اند و رژیم غذایی آن‌ها با سایرین متفاوت است بنابراین نسبت به استفاده از آب آشامیدنی عادی اظهار بی علاقگی کرده و رژیم غذایی آن‌ها آب آشامیدنی گازدار است.

وی ادامه داد: PH آب گازدار پایین بوده و باری مردمی که مستعد بیماری گوارشی هستند مصرف آن توصیه نمی‌شود؛ هرچند در مجموع نیز استفاده مادام از این نوع آب به صلاح نیست و اساسا برای مینای دندان مضر است.

فروهر با اشاره به اینکه ۱۳۰ الی ۱۴۰ واحد تولید آب بسته بندی در داخل کشور وجود دارد، اظهار کرد: تنها حدود سه تا چهار واحد تولید آن هم در تعداد پایین آب آشامیدنی گازدار تولید می‌کنند و در مجموع این محصول با توجه به اینکه چندان مورد استقبال و استفاده مردم نیست سرانه بالایی نیز در زمینه تولید ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در مورد واردات آب آشامیدنی گاز دار نیز عنوان کرد: واردات این نوع آب آشامیدنی از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد و طبق گفته مسئولان سازمان غذا و دارو و گمرک هیچ مجوزی برای واردات آب آشامدنی گازدار به کشور وجود ندارد. در حال حاضر نیز شاهد خرید و فورش آب‌های گازدار نروژی در در داخل هستیم. سایر آب‌های آشامیدنی گازداری نیز که در کشور وجود دارد به صورت چمدانی و در تعداد بسیار کم از ارمنستان وارد می شود.

وی در پایان با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر آب بسته بندی در سال تولید می‌شود، گفت: باید عنوان کنیم که میزان تولید آب آشامیدنی گازدار در داخل به هیچ وجه قابل ملاحظه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
اینم الكل داره !!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها