در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد ؛

بخور نخور های شب یلدا

داریم به بلندترین شب سال نزدیک می شویم. از قدیم رسم بوده که شب یلدا همه اقوام دور هم جمع می شوند و این روز را جشن می گیرند.
کد خبر: ۹۷۹۲۲۳
یلدا چی بخوریم؟ + طرز تهیه

به گزارش جام جم آنلاین ، پیشنهادهایی فوق العاده برایتان داریم تا خوراکی های خوشمزه تر برای این روز درست کنید.

میکس نات موس


مواد لازم:

خامه ‌فرم‌گرفته: 350 گرم
شیرعسلی: 200 گرم
عسل: سه قاشق غذاخوری
پودر بادام: سه قاشق غذاخوری
زرده تخم‌مرغ: پنج عدد
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
پودر پسته: 200 گرم
ژلاتین: 10 ورق
شکر: 75 گرم


روش تهیه:

1. ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با هم می‌زنیم تا پف کنند، سپس عسل و شیر عسلی را به مواد اضافه کرده و هم می‌زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. بهتر است این کار را روی بخار آب جوش انجام دهیم تا زرده‌ها بپزند. مخلوط زرده را با خامه فرم‌گرفته و پودربادام مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم.

2. ورقه‌های ژلاتین را داخل آب سرد می‌گذاریم تا نرم شوند سپس آنها را داخل ظرفی فلزی قرار داده و روی بخار آب می‌گذاریم تا ذوب شوند، ژلاتین را به مواد اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می‌کنیم.

3. مواد را داخل قالب‌های نیمکره‌ای یا استوانه‌ای می‌ریزیم و یک قاشق غذاخوری از مخلوط مغز‌ها با عسل داخل موس می‌گذاریم و در صورت دلخواه یک برش نان رولت پشت دسر قرار می‌دهیم و قالب را هشت ساعت در یخچال می‌گذاریم تا ببندد، درنهایت موس را برگردانده و روی آن را با اسپری ولوت یا پودر بادام تزیین می‌کنیم.


کرم لبو



مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ: چهار عدد
شکر: 150 گرم
آرد: سه قاشق غذاخوری (80 گرم)
لبو: 300 گرم
پنیر لبنه: 300 گرم
شیر: 300 میلی‌لیتر
وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: 100 گرم
پودر ژلاتین: دو قاشق غذاخوری
آب سرد: 125 میلی‌لیتر


روش تهیه:

1. ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه شکر و آرد و وانیل با همزن برقی هم می‌زنیم تا مایه یکدستی حاصل شود. شیر را به مواد اضافه می‌کنیم و همه مواد را روی شعله ملایم قرار می‌دهیم و آنقدر هم می‌زنیم تا کرم غلظت پیدا کرده و یکدست شود.

2. وقتی از روی حرارت برداشتیم خامه را با مایه مخلوط می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا خنک شود. لبو را رنده کرده و با پنیر و پودر هل مخلوط می‌کنیم. بهتر است این کار را حتما با یک لیسک یا قاشق انجام می‌دهیم.

3. ژلاتین را روی آب سرد پاشیده، روی بخار آب قرار می‌دهیم تا ذوب و یکدست شود. تمامی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و داخل قالب موردنظر می‌ریزیم.

4. من در اینجا از قالبی که به شکل سوشی نیگری دیزاین شده، استفاده کرده‌ام. پس از 6 ساعت که کرم را در یخچال قرار دادیم و کاملا خودش را گرفت از داخل قالب خارج می‌کنیم،

5. روی آن را یک برش لبو قرار می‌دهیم و با ورق طلا یا خمیر مارسیپان لبو را به کرم می‌بندیم. برای تزیین زیر هر دسر از یک برش لبو یا میوه استفاده می‌کنیم.


کیک آجیلی یلدا



مواد لازم:

آرد: 260 گرم
پودرکاکائو: 40 گرم
تخم‌مرغ: دو عدد
روغن مایع: 125 میلی‌لیتر (نصف لیوان)
آب جوش: 125 میلی‌لیتر
شیر: 125 میلی‌لیتر
ماست: دو قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودر: یک قاشق چای‌خوری
شکر: 200گرم
پودر بادام: 70 گرم
خمیر یوفکا و کرم پاتی سیر: به میزان لازم


روش تهیه:

1. ابتدا خمیر یوفکا را در ابعاد 15 در 15 سانتی‌متر برش می‌‌زنیم و هر تک برگ آن را داخل قالب مافین فرم می‌دهیم. داخل خمیر‌ها را با کرم پاتی سیر غلیظ پر می‌کنیم. قالب را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.

2. برای تهیه کیک ابتد آرد و کاکائو را سه‌بار با هم الک می‌کنیم. مواد خشک را با هم مخلوط کرده در کاسه‌ای گود می‌ریزیم و وسط آن را باز می‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها، ماست و تمامی مایعات را با هم مخلوط می‌کنیم، میان مواد خشک ریخته و با قاشق هم می‌زنیم.

3. وقتی خوب مخلوط شدند به مدت دو تا سه دقیقه مواد را با همزن برقی هم می‌زنیم. کف قالب مورد نظر را چرب کرده مایه را داخل آن پخش می‌کنیم. مافین‌های آماده شده را با فاصله و مرتب در مایه کیک می‌چینیم و به مدت 35 تا 40 دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.

4. بعد از پخت از انواع مغز‌های آجیل شیرین روی مافین‌ها ریخته و روی آنها را عسل می‌ریزیم.


کیک لبو



مواد لازم:

لبو: 300 گرم
پودر هل: دو قاشق چای‌خوری
وانیل: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
کره: 200 گرم
شکر: 275 گرم
آرد: 350 گرم
تخم‌مرغ: چهار عدد
بیکینگ پودر: دو قاشق چای‌خوری


روش تهیه:

1. ابتدا در ظرفی گود، کره و شکر را با همزن برقی خوب هم می‌زنیم تا حجم آنها افزایش پیدا کرده و رنگ‌شان نیز روشن شود، در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به مواد کره اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام حدود 30 ثانیه مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. هل، لبوی رنده‌شده و وانیل را نیز اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

2. بیکینگ پودر را داخل آرد ریخته، به مایه کیک اضافه می‌کنیم و با همزن برقی تمامی مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

3. این مواد را داخل قالبی گرد به قطر 28 تا 30 سانتی‌متر یا قالب مورد نظر ریخته و یک ساعت روی پنجره وسط فر با دمای 170 درجه سانتی‌گراد می‌پزیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها