یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو هشدار داد:

کورتون در پودرهای چاق کننده/عوارض مکملهای غیرمجاز را جدی بگیرید

مدیر کل نظارت بر فراورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فرآورده ها یا پودرهای چاق کننده غیرمجاز، اغلب حاوی مقدار بالای کورتون هستند که موجب احتباس آب در بدن فرد مصرف کننده و افزایش وزن کاذب می شوند.
کد خبر: ۹۷۲۹۰۶
کورتون در پودرهای چاق کننده/عوارض مکملهای غیرمجاز را جدی بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «کورتون نام عامیانه گروهی از داروهاست که خاصیت مسکن و تضعیف سیستم ایمنی بدن را داشته و در درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها کاربرد دارند.»


دکتر امیر حسین جمشیدی نسبت به مصرف دارو و مکمل های تهیه شده از فروشگاه های غیرمجاز تحت عنوان فرآورده های چاق و لاغر کننده، هشدار داد و افزود: مصرف کورتون موجب افزایش فشارخون، افزایش قند خون، ایجاد آب مروارید در چشم و خشکی پوست می شود.


وی اضافه کرد: مصرف کورتون ها، سیستم ایمنی فرد را ضعیف کرده و فرد مستعد ابتلا به انواع عفونت ها خواهد شد.


این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: پودرهای چاق کننده غیرمجاز گاهی حاوی داروهای سرکوب کننده غذا نیز هستند که مصرف آنها عوارض جبران ناپذیری بر سیستم هورمونی بدن خواهد داشت.


جمشیدی تاکید کرد: داروها و فرآورده های لاغرکننده نیز از ایجاد عوارض گوناگون برای مصرف کننده مستثنی نیستند و این فرآورده ها اغلب موجب اسهال شدید در فرد مصرف کننده می شود که از دست دادن شدید آب بدن را به دنبال دارد.


وی اضافه کرد: همچنین اسهال شدید موجب از دست رفتن مواد معدنی و ویتامین های ضروری شده و می تواند بر عملکرد سیستم قلب و عروق تاثیر بگذارد.


وی تصریح کرد: اغلب فرآوده های چاق کننده و لاغرکننده غیرمجاز، حاوی داروهایی هستند که ضمن تحریک غده تیروئید، موجب اختلال شدید در سیستم هورمونی فرد مصرف کننده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها