6 تمرین پیشنهادی به افرادی که کمبود وزن دارند و می‌خواهند وزنشان بیشتر شود

با تمرین‌های قدرتی وزن بگیرید + عکس

با توجه به این که چاقی، از عوامل نگران‌کننده رو به رشد در جوامع امروزی به شمار می‌آید، ارائه رویکردهای جدید برای مقابله با آن، موضوعی است که محققان بر آن تمرکز دارند.
کد خبر: ۹۲۹۶۹۳
هورمون فشار خون بر افزایش وزن تاثیر می‌گذارد

مطالعه جدیدی در این زمینه نشان داده است که چگونه سیستم رنین آنژیو تانسیسن (یک سیستم هورمونی که فشارخون را تنظیم می‌کند) بر افزایش وزن تاثیرگذار است. این کشف جدید، راه تازه‌ای برای درمان چاقی ارائه می‌کند.

مطالعات محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا نشان می‌دهد، این سیستم در تعادل انرژی و سوخت و ساز بدن نیز نقش دارد و در نتیجه بر وزن افراد تاثیر می‌گذارد. البته این که این سیستم باعث کاهش یا افزایش وزن شود، بستگی به این دارد که در کجای بدن فعال باشد. به عنوان مثال، اگر چنین سیستمی فعالیت بالایی در مغز داشته باشد، سوخت و ساز بدن در حالت استراحت و در نتیجه میزان مصرف انرژی، افزایش می‌یابد و منجر به کاهش وزن می‌شود، اما فعالیت زیاد این سیستم در سایر قسمت‌های بدن، سوخت و ساز حالت استراحت را کاهش می‌دهد و افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

نویسندگان این تحقیق معتقدند، افزایش درک محققان درباره تاثیرات چنین سیستمی بر افزایش وزن، می‌تواند زمینه را برای ارائه راه‌های درمانی جدید مقابله با چاقی فراهم کند.

طولانی بودن قاعدگی بر اثر دو شاخ بودن رحم

دو شاخ بودن رحم با علامت شایعی مانند افزایش خونریزی و طولانی بودن قاعدگی بروز می‌کند. به همین دلیل به خانم‌ها بعد از سن بلوغ توصیه می‌شود به محض افزایش خونریزی به پزشک مراجعه کنند.

دکتر شیرین قاضی‌زاده، متخصص زنان و زایمان با بیان این که دو شاخ بودن رحم، اختلالی است که می‌تواند در روند بارداری تاثیر داشته باشد، به جام‌جم گفت: دو شاخ بودن رحم، اختلالی است که در آن، قسمت تحتانی رحم طبیعی و قسمت فوقانی آن غیرطبیعی می‌شود. در حین تکامل جنین، دو شاخ رحم باید به هم متصل شوند و تنه اصلی رحم را ایجاد کنند، اما در برخی افراد در به هم چسبیدن شاخ‌های رحم در دوران جنینی اشکال متفاوتی ایجاد می‌شود که موجب دو شاخ شدن رحم می‌شود. وی افزود: این اختلال می‌تواند عوارض مختلفی مانند ایجاد اختلال در رشد جنین و نچرخیدن جنین در رحم ایجاد کند که بر حسب سن ابتلا و میزان شدت بیماری، نوع درمان در مبتلایان متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: پزشک هنگام تشخیص اختلالات رحمی مانند دو شاخ بودن رحم، پولیپ یا فیبروم در صورت امکان، هیستروسکوپی (آندوسکوپی داخل رحم) را که یک روش کم تهاجمی است، برای درمان تجویز می‌کند .

بروز سکته قلبی ممکن است بدون علامت باشد

سکته قلبی در گروهی از بیماران بخصوص بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند بدون علامت یا حتی بدون درد باشد که این مورد در افراد مسن هم مصداق دارد.

دکتر مسعود قاسمی، متخصص قلب و عروق با بیان این مطلب به جام‌جم افزود: هر احساس سنگینی شدید و ناگهانی روی قفسه سینه یا سوزش شدید در جدار قدامی سینه با احتمال انتشار آن به فک تحتانی یا شانه‌ها و دست‌ها یا انتشار به پشت و گاهی درد شدید در سر دل می‌تواند نشانه شروع سکته قلبی باشد. در این وضعیت تعریق و ضعف و بی‌حالی شدید و گاه افت هوشیاری،‌ از علائم دیگر به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: مؤثرترین اقدام هنگام بروز این نشانه‌ها استراحت، عدم حرکت، اطلاع به اطرافیان از احتمال بروز حادثه قلبی و تماس هرچه سریع‌تر با اورژانس برای اعزام آمبولانس است. همچنین نکته مهم این است که بپذیریم، هیچ‌کس مصون از حادثه قلبی نیست. پس باید از باور غلط و نسبت دادن علائم به مسائل ساده مثلا ناراحتی معده و... پرهیز کنیم زیرا چنانچه مشکل قلبی باشد و تشخیص بموقع انجام نشود، ضرر و زیان غیرقابل جبرانی به همراه خواهد داشت.

یاسمین مشرف

منبع: medicalnewstoday

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها