میزبان و مهمان با یکدیگر گل می‌گویند و گل می‌شنوند. هردو از دیدار یکدیگر خوشحالند و دلشان می‌خواهد ساعتی را با شادی در کنار یکدیگر بگذرانند. بعد از گذشت چنددقیقه میزبان از جا بلند می‌شود تا دو استکان چای قندپهلو برای هردویشان بیاورد.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۸
هنرنمایی با دوخت زیرلیوانی + تصاویر

لحظاتی بعد در حالی که سینی چای در دست دارد به اتاق پذیرایی بازمی گردد. او دو تکه پارچه قشنگ روی میز قرارمی دهد و استکان‌های چای را روی آنها می‌گذارد. سپس به مهمانش تعارف می‌کند که چای را پیش از آن که سرد بشود بنوشد، اما متوجه می‌شود که مهمان دردنیای دیگری است. او آن‌قدر محو طرح جالب و مبتکرانه زیرلیوانی است که نمی‌تواند برای لحظه‌ای چشم از آن بردارد. تعریف‌های زیادی که از آن می‌کند میزبان را بر آن وامی‌دارد که زیرلیوانی‌ها را به او ببخشد و برای خود طرح دیگری بدوزد. مهمان خوشحال می‌شود و حالا دیگر نوشیدن چای به او مزه می‌دهد!

مطمئنم که شما هم دوست دارید مانند آن مهمان محترم با دستان توانمند خود زیرلیوانی‌هایی درست کنید که موردپسند همه قرار بگیرد. حال که این‌طور است با ما همراه شوید تا شما را با طرز تهیه چند نمونه زیرلیوانی آشنا کنیم:

پای گیلاس: این طرح را می‌توانید کمی بزرگ‌تر درست کنید تا مناسب زیر پیشدستی یا زیربشقابی باشد. زمینه اصلی آن را با پارچه‌ای روشن به شکل مستطیل درست کنید. سپس با رعایت ظرافت و سلیقه به سراغ گیلاس و پای بروید. آنها را تکه‌دوزی کنید.

درست کردن گیلاس کار سختی نیست اما پای نیاز به ظرافت دارد. قسمت زیرین و دورتادور آن را آماده کنید. مربای پای را با پارچه مخمل قرمز درست کنید و چند نوار به رنگ نان را به صورت ضربدری روی آن قرار دهید تا حالت مشبک به خود بگیرد. نهایت ظرافت و سلیقه را به‌کار بگیرید و مطمئن باشید که به نتیجه خوبی خواهد داشت.

یک دسته بادکنک: رنگارنگ و قلبی‌شکل. این طرح هم مناسب زیربشقابی است. پارچه زمینه را ترجیحا از رنگ سفید انتخاب کنید تا رنگ بادکنک‌ها روی آن بخوبی نشان داده شود.

نخ بادکنک‌ها را گلدوزی کنید و هر بادکنک را از یک رنگ پارچه تکه‌دوزی کنید. بچه‌ها عاشق این زیربشقابی می‌شوند.

قلب‌های مهربان: طرحش برای هرچیزی مناسب است و زیر لیوانی هم یکی از موارد آن است. آن را با پارچه‌ای که در آن رنگ قرمز به‌کار رفته بدوزید و دورش را روبان‌دوزی یا توردوزی کنید. این نمونه با چند تکه پارچه متفاوت، اما مناسب یکدیگر دوخته شده.

شما هم می‌توانید به همین سبک کار کنید یا کل قلب‌تان را از یک پارچه بدوزید. اگر می‌خواهید چند زیرلیوانی درست کنید، می‌توانید همه را قرمز کار کنید یا از رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا نتیجه کار رنگارنگ و زیبا باشد.

نیمرو: اگر تخم‌مرغ‌هایتان را داخل یک‌چنین جا تخم‌مرغی‌هایی می‌خورید حتما درفکر درست کردن این زیرلیوانی باشید. پارچه سفید را به صورت کج و معوج برش بزنید و دایره کوچک زرد رنگی را هم در یک سمت آن بدوزید. یادتان باشد که لابه‌لای لایه‌های پارچه هر زیرلیوانی، ابری نازک بدوزید تا کارتان کامل تر شود.

حالا دیگر نیمروی شما کامل شده. هرروز صبح هنگام صبحانه آن را زیر جا تخم‌مرغی قراردهید و از دیدن هنر دست خودتان به وجد بیایید!

گل آفتابگردان: مانند خورشید از یک گوشه این زیرلیوانی طلوع کرده و کم‌کم درحال بالاآمدن است. شما می‌توانید زیرلیوانی را به همین شکل مستطیلی درست کنید و یک چهارم طرح گل را روی آن وصل کنید، یا این که یک گل گرد کامل را درست کنید و همان گل زیرلیوانی شما باشد.آفتابگردان همیشه زیباست. با درست کردن زیرلیوانی به شکل آن، زیبایی را به منزلتان دعوت کنید.

مرغ تپل: گرد و قلمبه، شکمش را جلو داده تا شما به‌راحتی بتوانید لیوانتان را روی آن قراردهید. ابتدا بدنه را به همان شکلی که هست درست کنید.

سپس از رنگ پارچه دیگری صورت و بال‌هایش را برش بزنید و تکه‌دوزی کنید. تاج و نوک را هم از پارچه‌های رنگی درست کنید و یک جفت منجوق یا دکمه سیاه ریز را در جایگاه چشمانش بدوزید. خیلی بانمک می‌شود و میز پذیرایی‌تان را جالب‌تر از قبل می‌کند.

کله‌های عروسکی: دوتا گربه و دوتا سگ. سر هر حیوانی را که بخواهید کار کنید می‌توانید فقط باید طرح آن را کمی کارتونی بکشید. تا سرحدامکان هم کله‌ها را مدور درست کنید تا جالب‌تر شود. ابتدا طرح کله‌ها را روی کاغذ الگو بکشید، سپس آن را به پارچه انتقال دهید. صورت گرد گربه را با دو گوش مثلثی شکل از دولای پارچه دربیاورید، میان آنها ابر بگذارید و دورتادورش را بدوزید.

اعضای صورت را هم گلدوزی کنید. لپ‌هایش را هم با مدادرنگی یا چیزی شبیه آن گلی کنید. صورت سگ را هم به همین طریق درست کنید اما گوش‌هایش را از رنگی تیره انتخاب کنید تا طرح جالب‌تری به دست بیاید. شما می‌توانید به همین طریق کله هر حیوانی که دوست دارید را
درست کنید.

یک قاچ هندوانه: فرقی نمی‌کند زمستان باشد یا تابستان. دیدنش همیشه تحریک‌کننده است و آدم دلش می‌خواهد یک گاز از آن بزند. اگر بخواهید فقط خود قاچ هندوانه را درست کنید مناسب زیرلیوانی است، اما نمونه‌ای که در تصویر می‌بینید بیشتر به درد زیربشقابی می‌خورد. پارچه زمینه آن را از رنگی روشن انتخاب کنید.

در اینجا آبی گزینه مناسبی بوده است. بعد از دوختن زیربشقابی مستطیلی یک قاچ هندوانه را روی آن تکه‌دوزی کنید. پوست سبز، هندوانه قرمز که می‌توانید مانند این تصویر سلیقه بیشتری به خرج دهید و از چند پارچه قرمز در طرح‌های مختلف استفاده کنید و در نهایت دانه‌های سیاه. این زیربشقابی را آماده کنید و روی میز ناهارخوری قرار دهید تا اشتهای هر بیننده‌ای را دو برابر تحریک کند.

خارپشت آرام: سه یار وفادار در کنار هم. خارپشت حیوانی عروسکی است و می‌تواند سوژه جالبی در دنیای هنر باشد. طرح آن را مانند تصویر بکشید.

صورت را از پارچه‌ای یکرنگ و بدن را از پارچه ترجیحا چهارخانه متناسب با رنگ صورت دربیاورید و بدوزید. چشم را با دو رنگ پارچه سیاه و سفید درست کنید، مهره سیاهرنگ یا چیزی مشابه را برای بینی بدوزید و لب خندان را هم گلدوزی کنید. دورتادور بدن خارپشت را نوار دالبری بدوزید تا به آن نمای یک خارپشت واقعی را ببخشد. اگر می‌خواهید از این مدل چند زیرلیوانی درست کنید، هریک را به رنگی متفاوت درآورید تا نتیجه کار فوق‌العاده شود.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها