نگاهی به مبلمان خانه‌تان بیندازید. اگر آنها را تازه خریده باشید از دیدنشان لذت می‌برید، اما اگر سال‌ها از خریدشان می‌گذرد و دیگر برایتان خسته‌کننده شده‌اند ممکن است به فکر تعویض‌شان افتاده باشید. این کار را نکنید.
کد خبر: ۸۷۸۰۱۶
روکوسنی‌های زیبا +​تصاویر

خریدن وسایل جدید راه‌حل نیست. ذوق و استعداد هنری‌تان را به کار بیندازید و تنوعی در آنها ایجاد کنید تا هم شور هنری‌تان را به چالش کشیده باشید و هم نیازی به پول خرج کردن و تحمل فشار اقتصادی برای خانواده نباشد. می‌توانید روکش پارچه‌ای مبل را تغییر دهید یا می‌توانید کوسن‌هایی زیبا برای آنها درست کنید. امروز ما شما را با طرح روکوسنی‌هایی زیبا برای اتاق پذیرایی و اتاق کودک آشنا می‌کنیم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید و خودتان آنها را با طرح‌هایی حتی زیباتر و کاربردی‌تر آماده کنید:

گلزار: آن‌قدر قشنگ است که پرنده‌ای نغمه خوان که از آنجا عبور می‌کرده دلش نیامده بی توجه از کنارش عبور کند و برای دقایقی روی گل نشسته تا آوازی طربناک روی آن سردهد.

زمینه کوسن‌تان را از رنگی روشن انتخاب کنید تا گل‌های رنگارنگ بهتر روی آن خودنمایی کنند. گل‌ها را در رنگ‌های مختلف روی آن تکه دوزی کنید.

احتیاجی نیست پارچه‌ای که برای گل‌ها به کار می‌برید رنگی یکدست داشته باشد. گل‌های این کوسن از پارچه‌های چندرنگ انتخاب شده‌اند. قراردادن یک پرنده زیبا و پرنازوادا را لابه‌لای این گل و گیاهان از یاد نبرید .

روبان پیچ: طرحی ساده و درعین حال بسیار شیک. می‌توانید آن را در چند رنگ مختلف درست کنید و روی کاناپه یا پشتی کنار هم بچینید.

پارچه و روبان باید از رنگ‌هایی متضاد انتخاب شوند تا بیشتر خودنمایی کنند. البته روبانی در کار نیست و آن را هم از پارچه برش می‌دهید. روبان‌ها را به شکل متقاطع روی پارچه قراردهید، انتهایشان را بدوزید و آنها را از وسط کمی جمع کنید.

از همان پارچه، حلقه‌ای کوچک درست کنید و در وسط بدوزید، به شکلی که ظاهر یک روبان پیچیده شده را به خود بگیرد. کوسن‌تان را مشابه تصویر درآورید تا هرکس نگاهش به آن می‌افتد خیال کند هدیه‌ای کادوپیچ شده است!

گربه‌ای منتظر: تخصص گربه‌ها در مظلوم نشان دادن خودشان است و این گربه هم به همین صفت روی آورده است.

طرح کوسن‌تان را به هرنحوی که دوست دارید درست کنید، اما دقت داشته باشید با رنگ گربه هماهنگی داشته باشد به شکلی که این موجود ملوس بیشتر روی آن خودنمایی کند.

در اینجا طرح قشنگی مانند یک پیشبند استفاده شده و گربه هم از پشت به آن چسبیده، درحالی که دم گربه از کوسن بیرون است و همچنان هم ادامه دارد. این کار را به همین نحو انجام دهید تا طرح زیباتری داشته باشید.

هیولای دوست‌داشتنی: نمی‌دانم دفعه اول این فکر به ذهن چه کسی خطور کرد که از هیولاها موجوداتی دوست داشتنی و بامزه بسازد، اما درهرصورت ایده‌ای فوق‌العاده است. طرح اولیه‌اش را روی کاغذ الگو بکشید.

زمینه کوسن را از رنگ‌های جذاب و چشمگیر درآورید و سپس چشم‌ها و دندان‌ها را برروی آن‌ تکه‌دوزی کنید.

دوتا از آنها را در رنگ‌های مختلف درست کنید و کنارهم قراردهید تا حسابی چشمان همه را به خود خیره کرده و خودنمایی کنند. در مواردی مانند این، انتخاب رنگ بسیارمهم است.

پنگوئن ناقلا: فسقلی روبه‌روی شما نشسته و چشمانش را به شما دوخته، مانند کودکی که می‌خواهد بزرگ‌ترها را بشناسد وبه همین دلیل به آنها خیره می‌شود. ابتدا طرح آن را روی کوسن بکشید، تکه‌های پارچه را درآورید و آنها را طبق طرح روی کوسن بدوزید.

چشم‌ها را از دکمه سیاه یا چشم عروسکی انتخاب کنید. حتما یک شال گردن هم دور گردنش بپیچید تا معلوم شود که بتازگی از قطب آمده و هنوز سرما به تنش باقی است. در این نمونه، جنس شال گردن از همان جنس پارچه دور کوسن است. شما هم می‌توانید یکچنین ذوقی
به کارببرید.

پرندگان مهربان: وای، نگاهشان کنید! یکی در قفس است و آن یکی مشغول دانه آوردن و پذیرایی از اوست. به‌راستی ما انسان‌ها باید محبت کردن را از این پرندگان یادبگیریم!

این کوسن را درست کنید و در خانه نگه دارید تا فضای محبت و عاطفه در منزلتان جریان پیداکند. پارچه را از رنگ روشن انتخاب کنید. قفس را گلدوزی کرده و دو پرنده مهربان را روی آن تکه‌دوزی کنید.

می‌توانید از نمد به جای پارچه استفاده کنید. چند قلب کوچک قرمز و چند گل ریز هم این‌سو و آن‌سو بیفزایید تا فضای زیباتری شکل بگیرد. برای قشنگ‌تر شدن کوسن می‌توانید مانند این نمونه دورش را توردوزی کنید.

درخت پربرگ و بار: ساده و زیبا، طرحی مناسب همه فصول! بازهم زمینه کوسن را از رنگ روشن انتخاب کنید تا درخت مشخص‌تر شود. تنه درخت را از پارچه قهوه‌ای درآورید و رنگ برگ‌ها را با توجه به فصل موردعلاقه‌تان انتخاب کنید.

این درخت برگ‌های رنگارنگ پاییز را بر خود دارد. شما هم می‌توانید درختی زرد، سرخ یا سبز بهاری داشته باشید.

لطافت گل‌ها: برای درست کردن این کوسن از دو رنگ ملایم استفاده کنید تا ظاهری بسیارلطیف پیدا کند. سفید همراه صورتی، آبی، زرد و دیگر رنگ‌های روشن و ملایم برای این کار مناسبند. زمینه را از دورنگ انتخاب کنید.

گل صورتی باید بیشتر روی قسمت سفید قرار بگیرد و گل سفید روی زمینه صورتی. اگر مانند این نمونه پارچه گل صورتی کمی روشن تر از پارچه زمینه صورتی انتخاب شود نتیجه بهتر خواهد بود.

خورشید خانم: صبح که از خواب بلند می‌شوید و نگاهی به آن می‌اندازید، یکپارچه شورونشاط می‌شوید. پس معطلش نکنید و هرچه سریع‌تر دست به کار دوختنش شوید. زمینه کوسن را از رنگ روشن انتخاب کنید. دایره‌ای بزرگ و زردرنگ برش بزنید و اعضای صورت خورشیدخانم را روی آن گلدوزی کنید. یادتان باشد لبش را خندان بدوزید و لپ‌هایش را گل گلی. دورتادورش را هم پر از اشعه‌های رنگی کنید.

سعی کنید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا جذاب‌تر شود. خورشید خانم را به کوسن‌تان بدوزید تا همه را تحت لطف و گرمای خود قراردهد.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها