مهتاب کوچولو از سرویس مدرسه پیاده می‌شود و زنگ خانه را به صدا درمی‌آورد. مادر در را به رویش بازمی‌کند، او را می‌بوسد و به داخل می‌آورد. چهره مهتاب نشان می‌دهد ذهنش کمی درگیر است و وقتی مادر علت را می‌پرسد متوجه می‌شود موضوع آن‌قدرها هم که مهتاب فکرمی کند نگران‌کننده نیست. معلم مهتاب از بچه‌ها خواسته با اشیای دورریختنی کاردستی درست کنند و برای جلسه بعد به کلاس بیاورند. چیز خاصی به ذهن مهتاب نمی‌رسد، اما در عوض مادر چند ایده دارد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۹
هنرنمایی با بشقاب‌های یک‌بار مصرف + تصاویر

تعدادی بشقاب یکبار مصرف از آخرین نذری در خانه آنها اضافه مانده که حالا به کمک ذوق و سلیقه او قراراست به اشیای تزئینی تبدیل شود. این مادر هنرمند طرز تهیه آنها را بجز دخترش با شما هم در میان می‌گذارد تا حس مبتکرانه‌تان تحریک شود و با علاقه مشغول درست کردنشان شوید.

آدم برفی: مناسب فصل زمستان. برای درست کردنش به دو بشقاب یکبار مصرف در سایز بزرگ و کوچک احتیاج دارید. بشقاب کوچک می‌شود سر آدم برفی و بشقاب بزرگ هم بدنش. روی بشقاب کوچک چشم‌ها، بینی نارنجی رنگ مخروطی به شکل هویج و لب نقطه‌چینی را که قرار بوده با دانه‌های کشمش درست شود نقاشی کنید.

روی بشقاب بزرگ سه دکمه گرد بکشید. با کاغذ یا مقوای قرمزرنگ برای آن کلاه و شال گردنی زیبا درست کنید. کلاه را روی سر بگذارید و شال گردن را هم در جای خودش. با سیم رنگی یا چیزی مشابه برای آدم برفی دست درست کنید و آنها را در کناره‌های بدن قرار دهید. جناب آدم برفی آماده است تا به زمستان خوشآمد بگوید.

جوجه: در اینجا قرار است بشقاب یک بارمصرف برای نشان دادن تخم شکسته استفاده شود. به همین دلیل آن را از وسط به شکلی کج و معوج برش دهید تا نشانگر حالت شکستگی وسط باشد.

با کاغذرنگی یا مقوای زرد، جوجه پرگشوده را درست کنید، برای آن چشم بچسبانید و با استفاده از کاغذ نارنجی رنگ نوک و پاها را هم درست کنید و در جای خود قراردهید. آن‌قدر ناز و دوست‌داشتنی می‌شود که دلتان می‌خواهد هرروز دستی بر سر و روی آن بکشید و نوازشش کنید.

ببر و پلنگ: قرار است این دو گربه‌سان وحشی از این به بعد دوست شما باشند و با داشتن لبخندی بر لب، گوشه‌ای از اتاقتان را تزئین کنند. برای درست کردن ببر بشقاب را با آبرنگ یا گواش به رنگ نارنجی درآورید. یک جفت چشم عروسکی در جایگاه چشم‌ها بچسبانید و پس از آن قلم موی ظریفی بردارید و خطوط راه‌راه اطراف صورت به همراه اجزای صورت را طراحی کنید.

با استفاده از کاغذرنگی گوش‌ها را درست کنید و قسمت پایینی آنها را هم سیاه کنید. ببر آماده است و حالا نوبت پلنگ شده. بشقاب را زردکنید. چشم‌ها را بچسبانید. با استفاده از قلم موی ریز اجزای صورت و خالهای مشکی را بکشید. گوش‌ها را هم با استفاده از کاغذی همرنگ درست کنید، قسمت پایینی‌شان را هم سیاه کنید و آنها را هم در جای خود بچسبانید. پلنگ هم در کنار ببر آمد تا او را از تنهایی دربیاورد.

ساعت: یادتان می‌آید دوران دبستان سعی می‌کردید با استفاده از مقوا، کاغذرنگی و پونز ساعت درست کنید؟ حالا هم به سراغ چیزی مشابه می‌رویم منتها کمی زیباتر و حرفه‌ای‌تر. برای درست کردن این ساعت به دو بشقاب بزرگ و کوچک احتیاج دارید. هر یک را به رنگی درآورید و بشقاب کوچک را داخل بشقاب بزرگ قرار دهید.

با کاغذ رنگی اعداد و عقربه‌ها را درست کنید. اعداد را بچسبانید و عقربه‌ها را هم با پونز وصل کنید. می‌توانید دقیقه‌ها را به صورت پنج دقیقه یکبار روی بشقاب بزرگ‌تر که قرار است قاب ساعت باشد، بنویسید.

خرچنگ: بشقاب را از وسط نصف کنید و آن را به رنگ قرمز درآورید. با مقوا یا کاغذ قرمزرنگ برای آن یک جفت چنگال و هشت دست درست کنید و مانند تصویر در جای خود بچسبانید.

چشم‌های عروسکی را هم در جایگاه چشم قراردهید؛ طرحی بکر و جالب با دستور ساختی آسان و لذتبخش.

گاو: نوبت گاو خندان رسیده. روی بشقاب چند لکه قهوه‌ای درشت نقاشی کنید. چشم‌ها را هم در جای مناسب بچسبانید. حالا با کاغذ صورتی یک بیضی ببرید و آن را در پایین بشقاب قرار دهید تا نشانگر جلوی صورت گاو باشد. روی آن سوراخ‌های بینی و دهان را بکشید.

پس از انجام این کار با کاغذ یا مقوای سفید برای آن گوش درست کنید و وسط هر کدام یک مثلث صورتی بکشید تا کامل شود. گوش‌ها را در جای خود قرار دهید. یک جفت چوب بستنی هم می‌شود شاخ‌هایش. گاو خندان دیگر آماده شده.

طوطی شکرشکن: نگاهش کنید. انگار بر سر موضوعی نگران است، اما نگرانی‌اش بابت چیست؟ حتما فکرمی‌کنید شما آن را جاانداخته‌اید و خیال درست کردنش را ندارید، اما نه؛ شما باید به او ثابت کنید که آن را می‌سازید آن هم به زیباترین شکل ممکن. بشقاب را به رنگ قرمز درآورید.

با کاغذرنگی برای آن کاکل، ابرو، چشم و نوک درست کنید و هر یک را در جایگاه مخصوص خود بچسبانید. سپس آن را در کنار سایر حیوانات از جنس بشقاب یکبار مصرف قرار دهید تا ثابت کرده باشید که هیچ گاه درست کردن یک طوطی سخنگوی باهوش و زیبا را از قلم نمی‌اندازید.

لانه پرنده: منظره‌ای لطیف و رویایی. با کاغذرنگی شاخ و برگ‌ها و همچنین پرنده به همراه تخم‌هایش را درست کنید.

کمی پوشال کف بشقاب بچسبانید و سپس تخم‌ها و پرنده را روی آن قرار دهید. شاخ و برگ‌ها هم بالای بشقاب قرار می‌گیرند. شما به یک پرنده آشیانه داده‌اید.

فیل: بشقاب را به رنگ بنفش درآورید. با کاغذرنگی همرنگ برای فیل خرطوم و گوش درست کنید. اگر کاغذی به همان رنگ پیدا نکردید مهم نیست. کاغذ یا مقوا را هم به همان رنگ درآورید.

گوش‌ها را بنفش و صورتی کنید تا ظاهری طبیعی پیدا کند. روی خرطوم هم چند خط افقی با بنفش پررنگ بکشید تا نشانگر چین خوردگی پوست فیل باشد. یک جفت چشم مصنوعی بچسبانید و لبی خندان هم در زیر خرطوم بکشید. بچه‌ها عاشقش می‌شوند و آن را به دیوار اتاقشان می‌چسبانند.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها