عده‌ای ترجیح می‌دهند برای درمان هر ناراحتی‌ بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و درمقابل عده دیگری هم همواره به درمان‌های خانگی که از مادرها و مادربزرگ‌ها یادگرفته‌اند، پایبندند.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۸
درمان بیماری به شیوه مادربزرگ‌ها

در این که بسیاری از درمان‌های خانگی در نوع خود مفید و موثرند شکی نیست، اما ما هنگامی می‌توانیم مهر تائید بر هرروش معالجه بزنیم که توسط تحقیقات پزشکی پذیرفته شده باشد.

در این نوشتار به برخی از درمان‌های خانگی پرداخته شده که نتایج به‌دست آمده از آنها مورد تائید علم پزشکی قرار گرفته است.

سرکه برای درمان عفونت گوشه ناخن: ممکن است ناخن‌تان را از ته گرفته باشید یا مانیکورتان آلوده بوده باشد. شاید خیلی وقت‌ها بتوانید از مشکل به آسانی خلاص شوید، اما این خوش‌شانسی همیشگی نیست و هستند کسانی که گوشه ناخن‌شان عفونت می‌کند و گوشت زیر ناخن آنها به دلیل عفونت بشدت درد می‌گیرد. اگر شما با این مشکل روبه‌رو شدید، می‌توانید سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کنید و انگشت‌تان را به مدت 15 دقیقه داخل این آب نگاه دارید تا مشکل حل شود.

درمان حالت تهوع با زنجبیل: دل‌آشوب هستید و از این وضعیت عاجز شده‌اید؟ اشکالی ندارد زیرا راه‌حل ساده است. زنجبیل مصرف کنید. زنجبیل به تخلیه معده کمک می‌کند و گاز امعاء و احشاء را می‌شکند. می‌توانید چای زنجبیل دم‌کنید یا شیرینی و شکلاتی که از زنجبیل اصل درست شده بخورید تا مشکل برطرف شود.

چاره درد میگرن: عجیب به نظر می‌رسد، ولی حقیقت دارد. این تحقیق روی عده زیادی از مبتلایان میگرن انجام شده و نشان داده شده که 43 درصد افرادی که این ناراحتی را دارند، دست‌کم بلافاصله بعد از رابطه زناشویی تا حدود قابل توجهی از این عارضه راحت شده‌اند. محققان حدس می‌زنند علت این مساله اندروفین است که درد را کاهش می‌دهد.

رفع زگیل با نوارچسب: هنگامی که چسب روی زگیل می‌چسبانید، هوایی برای تنفس این قسمت باقی نمی‌ماند و شرایط برای زگیل سمی می‌شود، درحالی که برای شما هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. این مساله باعث می‌شود که زگیل بتدریج محو شود. به مدت دو ماه، هر شش روز یک بار چسب را تعویض کنید تا بالاخره در انتهای این دوره نتیجه بگیرید. این روش در اکثر موارد جواب داده است.

درمان حالت تهوع سفر با لیمو و زیتون: شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامی که در اتوبوس یا ماشین هستید به ناگاه احساس تهوع به شما دست می‌دهد و در دهانتان احساس تلخی می‌کنید. لیمو و همچنین زیتون جلوی ترشح اضافی بزاق شما را می‌گیرد و حالت تهوع را رفع می‌کند. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که همواره در ماشین یا اتوبوس احساس تهوع می‌کنید، باید همیشه در کیف‌تان یک لیموترش و چاقو داشته باشید تا آن را قاچ کنید و بخورید. معمولا در این وضعیت حتی استشمام رایحه خوش لیمو هم لذتبخش است.

شرین‌بیان برای میخچه: کف پایتان میخچه زده و راه رفتن امانتان را بریده؟ دیگر نگران نباشید زیرا دوای درد این میخ‌های کوچولوی کف پا شیرین‌بیان است. شب هنگام پیش از خوابیدن شیرین‌بیان و روغن را با هم ترکیب کنید و روی میخچه را با این ماده بپوشانید. سپس پایتان را با نایلون سفت ببندید و بخوابید. ماده استروژن مانند داخل شیرین‌بیان کار خود را به خوبی بلد است و شب تا صبح، برای نرم کردن آن تکه سفت شده که میخچه می‌نامیم تلاش می‌کند. پس از تاثیر جادویی شیرین‌بیان برای درمان میخچه کف پایتان غافل نشوید.

درمان اگزما با جوش‌شیرین: پوست اگزما به حالت اسیدی نزدیک است و جوش‌شیرین با بازگرداندن PH و رفع سلول‌های مرده و جایگزین کردن سلول‌های شاداب جوان به درمان آن یاری می‌رساند. هرکس به اگزما دچار است در هفته سه‌بار یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین را با آب گرم داخل وان حمامش ترکیب کند و به مدت 15 دقیقه داخل این آب بنشیند.

متوقف کردن میگرن به کمک یخ: قراردادن یخ به مدت 10 تا 15 دقیقه روی شقیقه‌ها یا پشت سر باعث می‌شود عصبی که احساس درد را به سر می‌فرستد بی‌حس و خون داخل عروق منقبض شود. از این گذشته، احساس خنکی حاصل از یخ موجب انحراف پیداکردن درد و تخفیف آن می‌شود. البته این روش موقتی و برای شرایط حاد است و برای درمان قطعی میگرن باید به پزشک مراجعه کنید.

مداوای عفونت مجرای تنفسی با آب نمک: اگر کارتان از سرفه‌های معمولی گذشته و احساس می‌کنید ورم لوزه گرفته‌اید، کمی نمک به آب بیفزایید و بخوبی قرقره کنید. نمک موجود در آب به پاک شدن تکه غذاهایی که به لوزه چسبیده‌اند کمک می‌کند و به این ترتیب شما را در مسیر سلامتی قرار می‌دهد.

سیر و قارچ پا: افرادی که به شدت اهل ورزش کردن در باشگاه باشند گاه با این مشکل مواجه می‌شوند و احساس می‌کنند که تعرق زیاد پاها، منجر به قارچ پاها به خصوص لابه‌لای انگشتان شده است. ترکیب ضدقارچی موجود در سیر می‌تواند بهترین مبارز برای این مشکل به‌شمار رود. چند حبه سیر را له کرده با کمی روغن زیتون ترکیب کنید. سپس با تکه‌ای پنبه، این ماده را به قسمت‌های قارچ زده پایتان بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا این که احساس
کنید قارچ‌ها کوله‌بارشان را بسته‌اند و از پاهای شما هجرت کرده‌اند.

درمان سوءهاضمه با شیرین‌بیان و نعناع فلفلی: بازهم رسیدیم به معجزه شیرین‌بیان. البته از خواص بی‌نظیر گیاه نعناع فلفلی هم غافل نشویم. ریشه شیرین‌بیان و برگ‌های گیاه نعناع فلفلی درمان سوءهاضمه‌اند. شیرین‌بیان خلط تولید می‌کند و نعناع فلفلی هم ماهیچه باسطه مری را آرام می‌کند تا عملکرد هاضمه بتواند به خوبی و خوشی انجام شود. هرگاه سوءهاضمه به شما روی کرد، می‌توانید این دو دارو را با هم ترکیب کرده و مصرف کنید یا این که دمکرده هریک را به طور جداگانه بنوشید. هر دو روش جواب می‌دهد و شما را از سوءهاضمه نجات می‌بخشد.

وداع با تشویش به کمک روغن نعناع فلفلی: عطر لذتبخش آن به شما آرامش می‌بخشد و شما را برای لحظاتی از دنیای پراسترس به درمی‌آورد. کمی روغن نعناع فلفلی به دستتان بمالید و آن را نزدیک بینی‌تان بگیرید تا عطر دل‌انگیزش به اعماق وجودتان رسوخ کند و روحتان را سرشار از آرامش کند.

مریم گلی برای گلودرد: هرگاه احساس گلودرد کردید به سراغ بخور مریم گلی بروید. دو قاشق غذاخوری برگ مریم گلی تازه یا یک قاشق غذاخوری برگ خشک مریم گلی را به آب جوش در حال قل‌قل بیفزایید، یک روسری روی سر بیندازید و چیزی حدود 10 تا 15 دقیقه بخور را استشمام کنید. این روش به درمان گلودرد کمک شایان توجهی می‌کند. مریم گلی را در خانه نگاه دارید تا هربار که این مهمان ناخوانده به سراغتان آمد، بتوانید به برگ‌های شفابخش آن پناه ببرید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها