چرا تحمل «نه» شنیدن را نداریم

وقتی شکست عشقی به جنون می‌کشد

جام جم سرا: دختری ۲۰ ساله هستم. ۲ سال است عاشق پسری شده‌ام. وی با خانواده‌ام حرف زد و به خواستگاری‌ام آمد اما بعد رفت و دیگر نیامد. الان به خاطر رفتنش عذاب می‌کشم.
کد خبر: ۷۶۶۷۲۳
از من خواستگاری کرد؛ اما رفت و دیگر نیامد

پاسخ مشاور: ‌ معمولا هدف دختر‌ها در برقراری ارتباط‌های دوستانه با جنس مخالف، ازدواج است و به همین دلیل به پسر برای ازدواج اصرار می‌کنند، در شرایطی که پسر معمولا امکان و شرایط ازدواج را ندارد و مجبور می‌شود برای اینکه رابطه را از دست ندهد یا دل دختر را نشکند به دروغ، قول ازدواج بدهد. البته پسر مورد علاقه شما به احتمال زیاد با اصرار بیش از حد، به خواستگاریتان آمده است اما بعد از خواستگاری به دلایلی منصرف شده است.

با این حال به نظر می‌رسد که در حال حاضر شما دچار شکست عشقی شده‌اید. نکاتی را که در ادامه مطرح می‌شود، بخوانید.


قبل از ازدواج بدانید

توصیه جدی من به شما و سایر دخترهایی که این مطلب را می‌خوانند، این است که توجه داشته باشید تا پسر مورد علاقه‌تان برای ازدواج دست به اقدامات جدی نزده است، یعنی موضوع را با والدینش در میان نگذاشته، حسن نیت خود را ثابت نکرده است و ملاک‌هایی که شما برای ازدواج با او دارید بررسی نشده و محک نخورده است، احساسات خود را کنترل کنید؛ چون در صورت ایجاد علاقه کاذب، معایب او را نادیده می‌گیرید و وارد ازدواج شتاب زده خواهید شد که به احتمال زیاد سرانجام خوبی نخواهد داشت. بنابراین از این تجربه برای آینده‌تان استفاده کنید.


خودتان را باور کنید

شما ۲۰ ساله هستید و برای فراموش کردن پسری که ۲ سال عاشقش بوده‌اید، باید خود و توانمندی‌هایتان را باور کنید. فراموش نکنید که هر چند شما در عشق شکست خورده‌اید اما هنوز مردان شایسته زیادی هستند که ممکن است به خواستگاریتان بیایند و خواهان ازدواج با شما باشند بنابراین از آینده ناامید نباشید.


عشق باید دو طرفه باشد

پسری که احساسات شما را شنیده است اما هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌کند، پسری که به شما و علاقه‌تان بی‌اعتنا است، پسری که از آرزوهای شما باخبر است اما آن‌ها را نادیده گرفته است، به طور قطع به هیچ عنوان شایسته مهرورزی نیست. هیچ دلیلی ندارد که شما خودتان را به پسری تحمیل کنید که دوستتان ندارد زیرا عشق، احترام، علاقه، تعهد و صمیمیت خصوصیاتی است که در یک رابطه باید متقابل باشد و اگر رعایت نشود، نتیجه‌ای جز احساس کسالت و پوچی و سرخوردگی در آینده زندگی مشترک نخواهد داشت. (دکتر مسعود خاکپور- کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
كاش مجرد بودم!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۰
بابا بخدا الان من این همه دنبال ازدواج هستم كی دخترش رو میده همه میگن كار نداری برو بمیر الان كه دخترا ناز میكنن
محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۱
۰
دخترم عشقی كه توگفتی عشق زمینی است بخدا توكل كن كه عشق جاودانه است
رزاقی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
۰
۱
كاش دختران و پسران كمی انصاف داشتند و اینگونه از روی هم رد نمی شدند چه بسا كه شاید كسی در این بین ضربه بدی بخورد
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
خب پول نداری دیگه آقای محترم . زندگی با باد هوا می شود ؟ نه شما بگویید می شود ؟ اونی هم كه گفته كاش مجرد بودم باید انتخابش اصولی می بوده كه نبوده . واقعا انتخاب درست شرط خوشبختی هست و اگه سنگ اول كج گذاشته بشه محال است كه به ثریا دستیابید ....
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
هیچ كی نمیتونه كمكت كنه بجز خدا خودت واشخاصی كه این دردو كشیدن.اگه لایق تو بود كه نمیرفت مطمئن باش خواست خدا بوده .چه بسی ازدواج میكردی وبعدا پشیمون میشدی
حسن فاتحی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
۱
۰
بنظر من عشق فقط شایسته خداست..

نیازمندی ها