رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل کلاهبرداری چند میلیارد تومانی همراه با خودروهای چند صد میلیون تومانی در محله تجریش تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۵۱۷۶۴
همسایه متشخص ساکنان برج، دزد پورشه و بنز از کار درآمد

جام جم سرا: چندی پیش مالباخته‌ای با مراجعه به کلانتری ۱۶۴ قائم به مأموران اعلام کرد که فردی به بهانه خرید خودرو اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو بنز مدل S۵۰۰ از وی کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: یک دستگاه خودرو بنز مدل S۵۰۰ را برای فروش گذاشته بودم که فرد جوانی تحت عنوان خریدار به نمایشگاهم واقع در خیابان ازگل مراجعه و حین بازدید، سوار خودرو شده و آن را سرقت کرد.

با ثبت مشخصات خودرو بنز سرقتی، دستور توقیف خودرو به‌همراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد که سرانجام گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده بزرگراه حقانی موفق به شناسایی و متوقف کردن خودرو بنز شد. پس از توقیف خودرو، سرنشینان آن برای تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
به گزارش جام جم سرا، سرنشین خودرو بنز پس از اطلاع از موضوع سرقتی بودن خودرو در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که خودرو را از یکی از دوستانش که نمایشگاه خرید و فروش خودرو دارد، خریده است.

با شناسایی فروشنده خودرو و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که او نیز خودرو را از فرد دیگری خریداری کرده؛ این شخص در اظهاراتش گفت: فروشنده بنز جوانی بسیار شیکپوش و آراسته به‌ نام «مجتبی» بود که خودرو بنز را به نمایشگاه آورد و درخواست فروش آن به قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی و چندین میلیون تومان کمتر از قیمت خودرو در بازار را کرد. من نیز که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارم با اطلاع از قیمت خودرو بنز مدل S۵۰۰ در بازار بلافاصله ماشین را خریده و آن را به یکی از دوستانم فروختم. در زمان خرید خودرو نیز قرار شد مابقی مدارک شناسایی خودرو در زمان انتقال سند به بنده تحویل داده شود اما پس از آن، فروشنده خودرو (مجتبی) دیگر پاسخگوی تماسهای تلفنی من نبود تا اینکه خودرو توسط پلیس توقیف شد.

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از مشخصات «مجتبی» و بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار «مجتبی. م» (۲۹ ساله) در زمینه جعل و کلاهبرداری شدند که در طول چند سال گذشته بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده بود.

کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق «مجتبی. م» موفق به شناسایی مخفیگاه وی واقع در یک برج مسکونی در منطقه تجریش شدند؛ در زمان مراجعه کارآگاهان به محل برج مسکونی برای انجام تحقیقات میدانی، تعدادی از ساکنین برج ضمن شناسایی تصویر متهم عنوان کردند که متهم فردی بسیار محترم است و با خودروهای مدل بالا از انواع مختلف «بنز»، «تویوتا»، «بی‌ام و» و غیره تردد می‌کند. آنها گفتند او در زمینه واردات خودرو فعالیت دارد و تأکید می‌کردند که کارآگاهان در تحقیقات خود دچار اشتباه شده‌اند.
کارآگاهان که اطلاعات کاملی از فعالیت‌ها و همچنین شیوه و شگرد متهم در خصوص جلب اعتماد افراد در اختیار داشتند، اقدام به دستگیری متهم کرده و در بازرسی از پارکینگ نیز موفق به کشف دو دستگاه خودرو «بی‌ام و» و «هیوندا توسان» شدند.

با بررسی مشخصات دو دستگاه خودرو «بی‌ام و» و «هیوندا توسان» به‌دست آمده از پارکینگ متهم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دستور توقیف هر دو خودرو سواری در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شده و صاحبان هر دو دستگاه خودرو با طرح موضوع «کلاهبرداری» اقدام به طرح شکایت کرده‌اند؛ متهم نیز در اعترافاتش گفت که این دو دستگاه خودرو سواری را با مراجعه به دو نمایشگاه خودرو در شمال تهران و با ارائه چک‌های بلامحل خریداری و در حقیقت کلاهبرداری کرده و قصد داشته تا این دستگاه خودرو را نیز همانند خودرو بنز S۵۰۰ با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار، به فروش برساند.

یکی از مالباختگان (فروشنده خودرو BMW) پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، ضمن شناسایی متهم به کارآگاهان گفت: روزی که متهم برای خرید خودرو به نمایشگاه مراجعه کرده بود، سوار یک دستگاه خودرو بنز بود و مدعی شده بود که خودرو بنز را فروخته و قصد دارد خودرو جدیدی را جایگزین آن کند، به همین بهانه و پس از پسندیدن خودرو BMW اقدام به دادن یک فقره چک بانکی به تاریخ روز کرد و گفت که به محض خرید خودرو، چک بدون هیچ گونه مشکلی وصول خواهد شد. پس از تحویل گرفتن چک اصالت آن را بررسی و حتی از موجودی پول در داخل حساب نیز اطمینان پیدا کردم و به همین علت زمانی که این شخص برای تحویل گرفتن خودرو به نمایشگاه مراجعه کرده بود، خودرو را با اطمینان از وصول چک تحویل دادم اما زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک بلامحل بوده و هیچ موجودی در داخل حساب وجود ندارد.

فروشنده خودرو هیوندا نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که متهم به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و تحویل گرفتن خودرو از وی کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد «سرقت خودرو» و همچنین «کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش خودرو»، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که متهم اقدام به خرید انواع خودروهای سواری تویوتا لندکروز (به ارزش تقریبی هر دستگاه ۷۰۰ میلیون تومان)، BMW مدل ۲۰۱۳، بنز و فروش آن‌ها کرده بود؛ در ادامه و در زمان شناسایی سایر جرایم ارتکابی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پرونده مشابهی در دادسرای ناحیه ۷ تهران در حال رسیدگی است که طی آن مالباختگان (دو صاحب نمایشگاه خودرو) اقدام به فروش دو دستگاه خودرو پورشه کرده بودند که با دعوت از آن‌ها برای حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، متهم از سوی آن‌ها مورد شناسایی قرار گرفت.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به شیوه و شگرد کلاهبرداری و شناسایی بیش از ده دستگاه از انواع خودروهای مدل بالا، متهم با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

فرزام از کلیه شهروندانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری خودرو قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در بزرگراه صدر خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهرام
United States
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
دمش كرم..................
نمایشگاه دار خودرو
Netherlands
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
۰
۰
درود فراوان بر ماموران كلانتری ۱۶۴ قائم و ماموران پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران

نیازمندی ها