• 9 1
  • 1

۱۰ روش برای داشتن احساس خوب

پنج شنبه 22 آبان 1393 ساعت 06:35
شاید برای شما هم بسیار پیش آمده باشد که بعضی روزها احساس خوبی درباره خود یا زندگی‌تان نداشته باشید؛ مثلا سر حال نباشید، ندانید که چرا حوصلۀ انجام هیچ کاری را ندارید و... خلاصه حس خوبی ندارید.

جام جم سرا: آیا می‌دانید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید که سر حال باشید و حس و حال خوبی ذاشته باشد؟ ۱۰ روش زیر را انجام دهید تا به این هدف برسید.

1‌ـ ادامه دهید: همیشه به یاد داشته باشید در زندگی شرایطی پیش می‌آید که احساس بیهودگی می‌کنید. هرگز به این حس توجه نکنید، زیرا موقتی است و بزودی برطرف می‌شود؛ بنابراین همچنان به فعالیتی که مشغول انجامش هستید، ادامه دهید.

2 ـ شکیبایی پیشه کنید: هرگاه با شکستی مواجه شدید زندگی‌تان را تمام شده فرض نکنید. موفقیت تنها در سایه صبر و تحمل نصیب افراد می‌شود. پس میزان تحمل‌تان را بالا ببرید.

3 ـ با زندگی دوست باشید: یادتان باشد که زندگی هرگز با شما بد نیست و قصد مجازات کردن شما را ندارد. در واقع این خود شما هستید که بارها خودتان را مجازات و سرزنش می‌کنید. اگر به زندگی اهمیت بدهید می‌توانید فرصت‌های پیش آمده برای شاد بودن را ببینید و از دست ندهید.

4 ـ مراقب افکارتان باشید: البته نمی‌توان انتظار داشت که صد درصد افکارتان مثبت و منطقی باشد، اما می‌توانید خودتان را به گونه‌ای تعلیم دهید که منفی‌بافی نکنید. هر بار به دام افکار ناراحت‌کننده افتادید با کمک کسانی که روحیه‌ای خوب دارند از شر آن افکار خود را برهانید.

5 ـ قدرت درون خود را درک کنید: همه ما انسان‌ها قدرت و توانایی‌های شگرف کشف‌نشده‌ای داریم، اما هرگز به آن توجه نمی‌کنیم و فقط روی ناکامی‌هایمان متمرکز هستیم. اگر به قدرت و هوش خودتان ایمان بیاورید حال‌تان خوب‌تر از همیشه خواهد بود.

6 ـ خودتان را دوست بدارید: هرگز خودتان را سرزنش نکنید و نسبت به خود و نیازهایتان بی‌توجه نباشید. اگر به وجود خود عشق بورزید تغییرات بسیار خوبی در زندگی‌تان خواهید دید.

7 ـ زیاده‌خواه نباشید: آرزو و اشتیاق ابزاری هستند که می‌توانند انگیزه حرکت‌کردن را در ما حفظ کنند، اما اگر در آرزوهایمان زیاده‌روی کنیم دیگر لحظه‌ای آرامش نخواهیم داشت؛ بنابراین مراقب باشید به دام زیاده‌خواهی نیفتید.

8 ـ به دیگران اجازه ندهید به شما توهین کنند: اگرچه شنیدن انتقاد دیگران سازنده است، اما اجازه ندهید این انتقادها به خود رنگ سرزنش و توهین بگیرند. با روشی ملایم آنها را از خود دور کنید و در برابرشان واکنش مناسب نشان دهید.

9 ـ آن بخش ناامیدکننده زندگی‌تان را بپذیرید: حتی موفق‌ترین افراد نیز موضوعاتی ناامیدکننده در زندگی‌شان دارند. به جای آزرده خاطر شدن بیاموزید که از آنها چگونه درس بگیرید و به موفقیت برسید.

10 ـ ترس‌هایتان را بشناسید: غلبه بر ترس‌ها زمانی صورت می‌گیرد که ماهیت آنها را شناخته باشید و هربار که بر ترسی غلبه کردید قوی‌تر از گذشته می‌شوید؛ بنابراین به جای رها کردن ترس‌هایتان به حال خود، آنها را بخوبی شناسایی کنید.

psychologytoday / مترجم: نادیا زکالوند

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1717252181086630237
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 1 نظر )

گل با گلدون بانمكش ارامش میاره تا خوندن متن
 

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته