تصاویری جالب به مناسبت روز جهانی بهداشت روان

شاید من و تو باشیم: آیینه‌های نابرابر [مجموعه‌عکس]

همه چیز ممکن است. ممکن است من هم روزی خود را در آیینه‌ای نابرابر ببینم. ممکن است شما هم روزی، مثل من، خود را در همین آیینه ببینید. مثل اتفاقی که برای «مش حسن» افتاد وقتی گاوش مرد. همه ما در زندگی شخصی و اجتماعیمان با لحظات ناخوشایند و پر تنشی روبرو می‌شویم. نحوه مواجهه ما با مشکلات کاملا بستگی به روحیات خودمان دارد. روحیه‌ای که اگر شکننده باشد و در کنترلش نابلد باشیم، ای بسا لحظه‌ای بعد ادامه زندگیمان تعریف دیگری پیدا کند. تعریف مبهمی به رنگ خاکستری و از جنس آیینه‌ای نابرابر.
کد خبر: ۷۲۶۳۳۲
شاید من و تو باشیم: آیینه‌های نابرابر [مجموعه‌عکس]

جام جم سرا: اسکیزوفرنی (Eschizoprenia) نوعی اختلال روانی است که بیمار در تفکر، ادراک و حواس پنجگانه خود دچار اختلال می‌شود و این اختلال به صورت توهم در شنوایی و بینایی وی بروز پیدا می‌کند.
از دیگر علائم این بیماری می‌توان به از کار افتادگی فرایند‌های فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف و گوشه گیری اجتماعی، افسردگی اساسی، از دست دادن انگیزه و قضاوت اشاره کرد که در صورت خودداری از مراجعه به پزشک و عدم مصرف بموقع و مناسب داروهای تجویزشده، بعید نیست منجر به پرخاشگری و رفتارهایی پر خطری شود؛ رفتارهایی پرخطر علیه خود و اطرافیان.
گاه این روند تا اقدام به خودکشی نیز پیش می‌رود.
از این بیماری با عنوان «جنون جوانی» نیز نام برده می‌شود؛ چراکه گفته شده اواخر دوران نوجوانی و اوایل دوران بلوغ، دوره‌های اوج بروز آن است. طبق آمار، ۴۰٪ از مردان و ۲۳٪ از زنان قبل از ۱۹ سالگی به این بیماری دچار می‌شوند و احتمال اینکه اسکیزوفرنی تا ۳۵ سالگی در افراد مستعد آن بروز پیدا کند بسیار زیاد است.
از جمله دلایل بروز این بیماری می‌توان به شوک‌های روانی و اجتماعی، ژنتیک، محیط زندگی نامناسب، مصرف مواد مخدر (حشیش، کوکائین) و عوامل استرس زای پیش از تولد اشاره کرد. اسکیزوفرنی در همه طبقات جامعه دیده می‌شود.
به مناسب روز جهانی بهداشت روان، از بیمارانی خواسته شد دنیای موازی حاصل توهماتشان را توصیف کنند. گزارش تصویری پیش رویتان حاصل توصیف آنان است:

(عکس: امین خسروشاهی/ ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
۰
۰
توضیحات متن خیلی خوب بود. وعكسها عالی!

نیازمندی ها